کوبو کلارا 2E

کتابخوان کوبو کلارا 2E ، از کاغذ هم خطر کمتری برای طبیعت دارد

در جریان مراسم IFA 2022 کتابخوان جدید کوبو کلارا 2 ای – Kobo Clara 2E معرفی شد که شامل ارتقاهای چشمگیری نسبت به مدل قبلی می‌شود.

جدیدترین کتابخوان Kobo در جریان نمایشگاه IFA 2022 معرفی شد. کلارا 2E، جانشین تبلت میان رده‌ی کلارا HD است و تمام نکات مثبت آن را حفظ می‌کند و در عین حال، موارد جدیدی را برای بهبود تجربه‌ی کتابخوان‌ها اضافه می‌کند. بزرگترین شعار تبلیغاتی این محصول، نگرش طبیعت دوستانه آن است که احتمالا از کاغذ هم بی‌ضررتر باشد!

برای اولین بار، شرکت کوبو تبلتی ساخته که بخش اعظم آن از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده است. طبق ادعای این شرکت، کوبو کلارا 2E از 85% پلاستیک بازیافتی ساخته شده که شامل 10% زباله‌های اقیانوسی می‌شود. Kobo مشتاق مشارکت در طرح حفظ محیط زیست است و ما این تلاش را تحسین می‌کنیم.

البته این همه‌ی ماجرا نیست. کوبو کلارا 2E نه تنها طراحی زیبای مدل کلارا اچ دی را با نمایشگر 6 اینچی حفظ می‌کند، بلکه نمایشگر آن به آخرین فناوری E Ink Carta 1200 آپدیت شده است. این بدان معناست که 2 ای نسبت به مدل قبلی، پاسخگویی سریع‌تری خواهد داشت. این همان صفحه نمایشی است که در مدل Libra 2 (یکی از بهترین کتابخوان‌های بازار) استفاده شده و کنتراست را برای بهبود وضوح متن، 15% افزایش می‌دهد و زمان پاسخگویی صفحه را تا 20% کوتاه‌تر می‌کند.

کوبو کلارا 2E

کوبو کلارا 2E ضد آب است و می‌تواند تا یک ساعت در عمق 2 متری دوام بیاورد

ضمنا کتابخوان کوبو کلارا 2E دارای اتصال بلوتوث است. بنابراین می‌توانید از طریق مجموعه‌ای از هدفون‌های بی‌سیم یا یک بلندگوی قابل حمل، به کتاب‌های صوتی مختلف گوش دهید. خبر خوب دیگر، حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی آن است که دو برابر مدل‌های قبلی محسوب می‌شود. شارژ USB-C اکنون در دستگاه‌های Kobo عادی است و کلارا 2E نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهمتر از همه، با محصولی ضد آب طرف هستیم؛ چیزی که نبود آن در مدل کلارا HD به وضوح توی ذوق می‌زد.

قیمت کتابخوان کوبو کلارا 2E در قیمت‌های 129.99 دلار / 129.99 پوند / 229.95 دلار استرالیا به فروش خواهید رسید که آن را 10 دلار / 10 پوند / 40 دلار استرالیا، گران‌تر از مدل قبلی خود می‌کند. البته مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های جدید وجود دارد که هزینه‌ی اضافی را توجیه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند مستقیما از فروشگاه آنلاین کوبو برای پیش خرید این محسوب استفاده کنند، اما عرضه‌ی آن به اواخر سپتامبر موکول شده است.

محصول جدید کوبو، ارزان‌تر از نسل یازدهم کتابخوان آمازون Kindle Paperwhite در آمریکا و استرالیا (10 دلار ارزان‌تر) است، اگرچه هر دو کتابخوان در بریتانیا، قیمت یکسانی دارند (129.99 پوند). البته که شما با کلارا 2E، دو برابر حافظه داخلی بیشتری به دست می‌آورید که ارزش خرید آن را از Paperwhite بیشتر می‌کند؛ به خصوص اگر جزو کسانی باشید که فایل کتاب‌های الکترونیک خود را ذخیره می‌کنید.

کوبو کلارا 2E؛ دوستدار محیط زیست

کتابخوان کوبو

کوبو کلارا 2E، دو برابر حافظه داخلی بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد

این اولین کتابخوان Kobo خواهد بود که در جهت حفظ محیط زیست ساخته می‌شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم، کلارا 2 ای از 85 درصد پلاستیک بازیافتی ساخته شده که 10 درصد آن شامل زباله‌های اقیانوسی می‌شود. منظورمان مواردی مانند بطری‌های آب و سی‌دی‌هایی است که دور ریخته شده بودند. البته که این موضوع، تداخلی در طراحی آن ایجاد نکرده است، زیرا همچنان با محصولی به زیبایی Clara HD طرف هستیم. قطعا کوبو کلارا 2E برای دوستداران محیط زیست، یک انتخاب ایده آب و طلایی است.

دستاورد شرکت کانادایی، بسیار چشمگیر تر از موفقیت آمازون با آخرین مدل‌های Kindle Paperwhite است که تنها با 60 درصد از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید :میت پد Paper، نخستین کتابخوان و دفتر یادداشت الکترونیکی هواوی رونمایی شد

یکی از پیشرفت‌هایی که واقعا ما را خوشحال می‌کند، ضد آب بودن این محصول است. برخلاف کلارا HD، اگر کلارا 2E را در حمام یا استخر بیندازید، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. این موضوع به لطف تاییدیه‌ی IPX8 میسر شده که در Kindle Paperwhite آمازون و سایر مدل‌های کوبو مانند لیبرا 2، سِیج و فورما هم مشاهده می‌شود. برای کسانی که نمی‌دانند باید بگوییم که این تاییدیه نشان می‌دهد، Clara 2E قادر است تا یک ساعت، بدون آسیب در عمق دو متری آب شیرین غوطه‌ور بماند.

امروزه کوبو طیف وسیعی از فرمت‌های مختلف را ارائه می‌دهد، اما دسترسی به کتاب‌های صوتی در کوبو کلارا 2E یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب است که در مدل‌های قبل از Libra 2 وجود نداشت. به کمک یک هدفون بی‌سیم یا بلندگو، می‌توانید به گوش دادن کتاب‌های صوتی مورد علاقه خود بپردازید. اگر شرکت کوبو، سیاست‌های خود در قبال کتاب‌های صوتی را تغییر نداده باشد، باز هم مجبور خواهیم بود، کتاب‌های صوتی را فقط از فروشگاه Kobo خریداری کنیم؛ این سیاست در مورد مدل‌های Libra 2 و Sage هم صدق می‌کند.