بیماری مرگبار

یک بیماری مرگبار جان 4 نفر را در آرژانتین گرفت؛ شبیه به کرونا اما مرگبارتر

سازمان جهانی بهداشت از شیوع یک بیماری مرگبار در آرژانتین و مرگ 4 نفر بر اثر ابتلا به آن خبر داد. در ادامه با علائم این بیماری ناشناخته آشنا خواهیم شد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد یک بیماری ذات الریه مرگبار با منشا ناشناخته در آرژانتین شیوع پیدا کرده که تاکنون 4 نفر را به کام مرگ کشانده و همچنین چندین نفر نیز بر اثر ابتلا به آن بیماری در بیمارستان بستری هستند. در حال حاضر منشا این بیماری به شکل دقیق مشخص نشده، اما برخی از محققان منشا آن را باکتری لژیونلا می‌دانند.

بیماری مرگبار

تاریک جاسارویچ، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در خصوص شیوع این بیماری عنوان کرد تاکنون 9 نفر به این بیماری مرگبار مبتلا شدند که البته تمام آنها در یک کلینیک خصوصی در شهر سانتیاگو دوتوکومان آرژانتین حضور داشتند.

این بیماری مرگبار جدید چه علائمی دارد؟

در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی از علائم بیماری ذات الریه به مشکل در تنفس، بدن درد و تب بالا اشاره کرده است. وزیر بهداشت توکومان نیز گفت این بیماری به کرونا شباهت زیادی دارد. سازمان بهداشت پان آمریکن نیز با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد تمام 4 نفری که بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند دارای مشکلات سلامتی زمینه‌ای بودند و در تمام افرادی که با آنها تماس داشتند هیچ یک از علائم این بیماری مشاهده نشده است.

بیماری مرگبار

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد وزارت بهداشت آرژانتین و مقامات بهداشتی استانی در حال بررسی منشا شیوع این بیماری هستند و در همین راستا بررسی تماس و کنترل ترددهای کلینیک مراقب‌های بهداشتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

طبق گفته جاسارویچ، در حال حاضر 4 نفر به دلیل ابتلا به بیماری ذات الریه مرگبار جان خود را از دست دادند و سه نفر نیز در بیمارستان بستری هستند. همچنین یک نفر هم در قرنطینه خانگی قرار دارد و وضعیت او نیز پایدار است. ضمن این که آزمایش کرونا، آنفلوانزا و هانتاویروس تمام این افراد منفی شده و در حال حاضر پزشکان روی منشا این بیماری تمرکز دارند و آزمایش منابع آب محلی و دستگاه‌های تهویه مطبوع نیز در دستور کار قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*