اپل واچ پرو

عکس های جدید اپل واچ پرو ، از یک دکمه جدید خبر می‌دهند

تصاویر رندر جدیدی از اپل واچ پرو – Apple Watch Pro منتشر شده که خبر از تغییرات ظاهری اساسی در نسخه ضد ضربه ساعت هوشمند اپل نسبت به دیگر مدل‌ها می‌دهد.

چند وقت پیش اطلاعات فاش شده از کیس اپل واچ پرو، حاکی از آن بود که طراحی این ساعت هوشمند دارای یک دکمه‌ی اضافی، در طرف مقابل تاج دیجیتال و دکمه کناری است. اکنون این ادعا توسط یک رندر CAD پشتیبانی می‌شود.

ضمنا تصویر طراحی کامپیوتری (CAD) نمایشگر صاف‌تری را نسبت به مدل‌های سری 7 اپل واچ که انحنای جزئی داشتند، نشان می‌دهد.

طراحی ظاهری اپل واچ پرو

کیس اپل واچ پرو

تصاویر لو رفته از کیس اپل واچ پرو سری 8

در اینجا خلاصه‌ای کوتاه از آنچه در اپل واچ پرو انتظار داریم، جمع‌آوری شده است:

  • بدنه بزرگتر + 47 میلی متر
  • صفحه نمایش بزرگتر 1.99 اینچی
  • صفحه نمایش تخت به جای طراحی حبابی فعلی
  • کیس تیتانیومی
  • مقاومت کلی بیشتر در برابر ضربه

اما گزارشی که امروز صبح منتشر شد، نشان می‌دهد که با یک دکمه‌ی اضافی طرف هستیم.

از یک طرف، همه چیز مانند مدل‌های سری 7 به نظر می‌رسد. با نگاهی به کیس اپل واچ پرو می‌توانیم برش‌هایی برای تاج دیجیتال، دکمه کناری و میکروفون را ببینیم. اما قضیه در طرف مقابل، جالب‌تر می‌شود. در این سمت دو دهانه را می‌بینیم. یکی کشیده و دیگری گردتر و بیشتر به شکل بیضی. یکی از آنها احتمالا برای اسپیکر است که در مدل‌های فعلی به طور مرکزی در همان سمت قرار می‌گیرد. موقعیت این برش نشان می‌دهد که در خارج از مرکز قرار گرفته است. اما به نظر می‌رسد که برش دوم برای یک دکمه‌ی اضافی طراحی شده است.

رندر‌های CAD منتشر شده

وبسایت 91Mobiles تعدادی تصاویر رندر CAD، منتسب به اپل واچ پرو را منتشر کرده است.

در این تصاویر، ساعت هوشمند اپل را با نمایشگری بزرگ می‌بینیم. این بزرگترین نمایشگر ساخته شده برای ساعت‌های اپل خواهد بود. گفته می‌شود که اپل واچ پرو در اندازه ‌49 میلی متری عرضه خواهد شد. این بدان معناست که با ساعتی نسبتا حجیم مواجه خواهیم شد که برای همه مناسب نیست.

از جلوی ساعت شروع می‌کنیم. رندرها صفحه نمایشی بزرگ با حاشیه‌های بسیار باریک را نشان می‌دهند. طراحی مجدد قابل توجهی را می‌توان در سمت راست قاب مشاهده کرد که اکنون یک برآمدگی برای قرار دادن تاج دیجیتال، میکروفون و دکمه چند منظوره دارد.

به نظر می‌رسد اپل واچ پرو دارای یک دکمه در سمت چپ قاب در کنار دریچه اسپیکر باشد. هدف از این دکمه اضافی، فعلا نامشخص است.

در طرف مقابلِ تاج دیجیتال و دکمه کناری، سه سوراخ برای بلندگو قرار دارد و ضمنا یک جایگاه قرصی شکل، شبیه دکمه‌ی کناری فعلی را می‌بینیم.

با کمی تفکر می‌توان نتیجه گرفت که این تغییر اپل واچ پرو منطقی است. به خصوص برای دوندگان و دوچرخه سواران که شاید بخواهند اطلاعات بیشتری دریافت کنند یا به سرعت حالت را تغییر دهند. قطعا در شرایط دویدن یا حرکت سریع، عملکرد یک دکمه‌ی فیزیکی، بسیار ساده‌تر از یک دکمه‌ی دیجیتالی خواهد بود. برای هر ورزشکاری، عملکرد صفحه نمایش لمسی با دست‌های عرق کرده یک کابوس به تمام معناست!

همین موضوع در مورد شرایطی مانند پیاده‌روی هم صدق می‌کند. جایی که شاید بخواهید ساعت را در هوای سرد، بدون نیاز به درآورد دستکش به کار ببرید و یک دکمه‌ی فیزیک به تنهایی، پاسخگوی نیازهای شما نباشد.

حاشیه‌های برجسته برای تاج دیجیتال و دکمه‌ی کناری

کیس سری 8

حاشیه‌های برجسته در اطراف تاج دیجیتال و دکمه کناری به وضوح روی کیس، قابل مشاهده است.

یک تغییر احتمالی و البته بحث‌برانگیز دیگر، افزایش حاشیه در اطراف تاج دیجیتال و دکمه کناری است.

احتمالا این تغییر اپل واچ پرو به عنوان راهی برای محافظت از دکمه‌ها در برابر آسیب و فعال‌سازی تصادفی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال اگر هنگام بالا رفتن از کوه به یک صخره برخورد کنید، ممکن است به طور تصادفی، برنامه تمرین را متوقف کنید. این تغییر می‌تواند از چنین اتفاقات اعصاب‌خردکنی پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: هشدار قند خون در اپل واچ، جان یک انسان را نجات داد؛ آن هم در زمان خواب!

اما حالا این سوال مطرح می‌شود که افزایش حاشیه از منظر زیبایی‌شناختی چگونه به چشم می‌آید. تصاویر CAD همیشه زشت به نظر می‌رسند، زیرا به هرحال با تصاویر زمخت کامپیوتری طرف هستیم. با این حال اگر تغییر مذکور عملی شود، قطعا واکنش‌های ضد و نقیضی را از سوی مخاطبین دریافت خواهد کرد. البته همیشه ایمنی حرف اول را می‌زند ….

نظر شما در مورد ظاهر جدید اپل واچ پرو چیست؟ آیا نسل 8 از ساعت‌های هوشمند اپل، ارزش خریداری دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*