خودروهای مونتاژی در ایران

خودروهای مونتاژی در ایران تا 600 میلیون تومان گران تر به مردم فروخته می‌شوند

بر اساس آنچه معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرده، خودروهای مونتاژی در ایران تا 600 میلیون گران تر فروخته می‌شوند؛ اما با کدام مجوز؟

ماجرای گران فروشی خودروسازان خصوصی مدت‌هاست مطرح شده و کارشناسان بسیاری معتقدند که خودروهای مونتاژی گران تر از آن چیزی که باید، به فروش می‌رسند. به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروهای خارجی مونتاژ داخلی بین 300 تا 600 میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی که دارند فروخته می‌شوند.

گران فروشی خودروهای مونتاژی در ایران

خودروهای مونتاژی در ایران

خودروهای مونتاژی که این روزها توسط خودروسازان خصوصی وارد بازار داخلی می‌شوند، از کشور چین و خودروسازهایی نظیر چری، دانگ فنگ و لیفان هستند. قیمت محصولات این کمپانی‌ها در خود چین معقول و به‌صرفه است، اما وقتی در کشور ما مونتاژ می‌شوند، چندین برابر خواهند شد.

به گفته منوچهر منطقی، قیمت فروش خودروهای خارجی مونتاژ داخل، دو الی سه برابر قیمت‌های واقعی است و برای کنترل این قیمت‌ها باید سازمان حمایت از مصرف کننده اقدامات لازم را انجام دهد. از طرفی با شروع واردات خودرو، این خودروها نیز به قیمت واقعی خودشان بر می‌گردند. معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین گفت:

به خاطر ممنوعیت واردات خودرو طی سال‌های اخیر، خودروهای خارجی مونتاژ داخل توانسته‌اند بازار را به دست بیاورند و با قیمت بالا عرضه شوند.

طبق آنچه منطقی گفته، پیش‌تر قیمت خودروهای مونتاژی خودروسازان خصوصی توسط شورای رقابت به خود آنها واگذار شده بود و آنها از پروسه قیمت‌گذاری دستوری معاف شده بودند؛ اما هم‌اکنون سازمان حمایت از مصرف کننده به این موضوع وارد شده و به زودی وضعیت آنها را تعیین تکلیف خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بی‌خودی نیست که گمرک از مکاسب محرّمه است. و السلام

  2. دوست عزیزی که این متن رو نوشتی ….کدوم خودرو ساز خصوصی ؟
    مگه ما تو ایران خودرو ساز خصوصی داریم این اطلاعات رو از کجا میاری که اینا خصوصین….یه کم تحقیق کن بعد متن بنویس

  3. بیییششررررفا خو چرا مونتاژ میکنین احمقا همونو وارد کنین مغز که دربدن نباشد بدن در عذاب س

  4. خداروشکر همه مردم میدونند فقط یه سری دلال بیشرفت هستند که نمیزارند اینا برشکسته بشند