سرقت کیا و هیوندای

کیا و هیوندای به خاطر راحتی سرقت خودروهایشان به دادگاه می‌روند

مطابق گزارش برخی از صاحبان خودروهای کیا و هیوندای، محصولات این دو شرکت کره‌ای به سادگی به سرقت می‌روند. مشکل از کجاست و واکنش‌ها چیست؟

روزانه خودروهای زیادی در سراسر جهان به سرقت می‌روند و متهم و مجرم در این ماجرا سارقی است که اقدام به ربودن وسیله نقلیه کرده است. کمتر پیش می‌آید کسی بعد از به سرقت رفتن خودرو، مسئولیت دزدیده شدن را به گردن تولیدکننده آن بیندازد و اغلب یقه همان سارق را می‌گیرند.

کیا و هیوندای در معرض اتهامی بزرگ قرار دارند

پروسه مذکور برای دو شرکت کیا و هیوندای به گونه دیگری است. به نظر می‌رسد مردم، وکلا و برخی از مقامات تعدادی از ایالت‌های آمریکا از مسئولان خود تقاضا کرده‌اند به موضوع خودروهای دو کمپانی مذکور رسیدگی کنند. ماجرا از آنجا شروع می‌شود که چند ماهی است موج جدیدی در فضای مجازی و خصوصاً پلتفرم‌هایی نظیر تیک تاک و یوتیوب درباره سرقت خودروهای کیا و هیوندای به راه افتاده است.

کیا و هیوندای

کاربران فضای مجازی به این ویدیوهای سرقت واکنش منفی نشان داده و برای آن هشتگ کیا بویز ایجاد کرده‌اند. پیش‌تر نیز در گجت نیوز خواندیم که چالش عجیب تیک تاک، دمار از روزگار کیا و هیوندای درآورده است. طبق اعلام منابع محلی، سارقان بعد از دزدی خودروها از آنها برای خوش‌گذرانی یا انجام برخی کارهای غیر قانونی استفاده می‌کرده‌اند. همچنین پلتفرم‌های تیک تاک و یوتیوب می‌گویند ویدیوهای گسترش یافته در فضای مجازی را پاک می‌کنند، اما هنوز که هنوز است این اقدام محقق نشده است.

گفتنی است برخی از محصولات مدل 2010 تا 2021 دو شرکت خودروسازی کیا و هیوندای که مجهز به کلید مکانیکی قدیمی هستند، لقمه خوبی برای سارقان به حساب می‌آیند؛ زیرا باز کردن در این خودروها بسیار آسان است. همچنین مجموع این محصولات از دو قابلیت مهم مثل ایموبلایزر و استارت دکمه‌ای بهره نمی‌برند.

البته خودروسازان کیا و هیوندای ادعا کرده‌اند که هم‌اکنون مدل‌های 2022 به بعد مجهز به این دو آپشن شده‌اند. با این حال در چندین ایالت آمریکا از دو شرکت کره‌ای مذکور شکایت شده و حالا آنها پرونده‌های متعددی در خاک آمریکا دارند. نخستین باری که چنین مشکلی برای صاحبان خودروهای کیا و هیوندای پیش آمد، دسامبر سال گذشته بود.

کیا و هیوندای

در این زمان کیا و هیوندای اعلام کردند مشغول همکاری دو جانبه برای تهیه و تولید قفل‌های فرمان رایگانی هستند که جلوی سرقت خودروهای فاقد ایموبلایزر را بگیرد. آنها همچنین به همکاری‌شان با نیروهای انتظامی میلواکی اشاره کردند. بعد از چندی اخباری مبنی بر سرقت خودروهای این دو شرکت در مینه‌سوتا منتشر شد.

میزان سرقت در سایر ایالت‌های آمریکا افزایش یافت و به نظر می‌رسد با گسترش این اخبار در فضای مجازی، سارقان بیش از پیش در صدد دزدی برآمدند. به گفته مقامات پلیس میلواکی، کیا و هیوندای مسئول مستقیم افزایش سرقت خودروهای خود هستند. علاوه بر این‌ها پلیس سنت پترزبورگ هم اعلام کرده بود که سرقت محصولات خودروسازان کره‌ای به طرز حیرت‌انگیزی افزایش یافته است.

به نقل از وال استریت ژورنال، هم‌اکنون میزان امنیت پایین خودروهای کیا و هیوندای باعث شده تا برخی از مردم نسبت به ثبت شکایت اقدام کنند. نظر شاکیان پرونده این است که دزدیدن خودروهای آنها مثل آب خوردن است. پیرو انتشار چنین اخباری، شرکت کره‌ای هیوندای اعلام کرده از چند ماه دیگر بسته امنیتی برای خودروهای خود ارائه خواهد کرد که مشتریان می‌توانند به نمایندگی‌ها مراجعه کرده و آن را دریافت کنند.

به گفته یکی از وکلای شاکیان، کن مک کلین، یک شکایت فدرال علیه کمپانی هیوندای و کیا ثبت شده و این دو خودروساز به مدت طولانی می‌دانستند که نقص محصولاتشان مثل نبود ایموبلایزر باعث می‌شود خودروهایشان در معرض سرقت قرار بگیرند. کمپانی کیا نیز در بیانیه‌ای این‌گونه اعلام کرده:

اگر چه هیچ خودرویی کاملا ضد سرقت نیست، اما مجرمان تنها به خودروهایی که دارای کلید فولادی هستند و با سیستم استارت ساده چرخشی کار می‌کنند توجه نشان می‌دهند. بخش اعظم خودروهای کیا در آمریکا از کلید ریموت و سیستم استارت دکمه‌ای سود می‌برند و بنابراین سرقت آنها سخت‌تر است.

همچنین دو شرکت خودروساز کره‌ای خاطرنشان کرده‌اند که در حال بررسی اوضاع و تلاش برای رفع این مشکل هستند. آنها معتقدند که مشکل فعلی صاحبان خودرو با قفل فرمان رفع خواهد شد و هیوندای هم اعلام کرده به زودی از بسته امنیتی خود بهره‌برداری خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*