اولین سدان برقی کرمان موتور

اولین سدان برقی کرمان موتور در نمایشگاه ونزوئلا رونمایی شد + مشخصات فنی

اولین سدان برقی کرمان موتور در نمایشگاه مشترک ایران و ونزوئلا رونمایی شد. در ادامه مشخصات فنی این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

شرکت کرمان موتور یکی از خودروسازان خصوصی ایران است که فعالیت‌های خوبی در بازار کشورمان دارد. این شرکت به تازگی از خودروی جک جی 4 الکتریکی در کشور ونزوئلا رونمایی کرده است. این خودرو بر پایه پلتفرم PS1 تولید شده و محل رونمایی از آن، نمایشگاه مشترک ایران و ونزوئلا بوده است.

مشخصات اولین سدان برقی کرمان موتور

اولین سدان برقی کرمان موتور

نمایشگاه کاراکاس چند روزی است که برگزار شده و روز گذشته گفتیم که چهار خودروی ایرانی در کاراکاس مونتاژ می‌شوند. گفته شده شرکت مپنا طراحی جک J4 برقی را بر عهده داشته و حتی این خودروی ایرانی را مجهز به نسخه الکتریکی کرده و در حال حاضر در نمایشگاه ونزوئلا نسخه آزمایشی آن را در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از این نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان نیز در کاراکاس حضور دارند.

البته محصولات دو خودروساز برتر ملی، ایران خودرو و سایپا هم به نمایش درآمده و نیکولاس مادورو به عنوان رئیس جمهور این کشور مراسم افتتاحیه را آغاز کرده است. البته سدان برقی که هم‌اکنون در این نمایشگاه جولان می‌دهد توسط شرکت مکو به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مپنا ساخته شده است. همچنین ظاهرا مسئولان برگزاری و نمایندگان ونزوئلا از گروه صنعتی مپنا درخواست کرده‌اند زیرساخت‌های توسعه خودروهای پاک را در این کشور فراهم کنند.

اولین سدان برقی کرمان موتور

این سدان برقی که نام پلتفرم آن را PS1 گذاشته‌اند مجهز به یک پیشرانه برقی مرکزی است که می‌تواند قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر را تولید کند. می‌توان با یک بار شارژ موتور آن تا 41 کیلووات ساعت و مسافتی نزدیک به 300 کیلومتر با آن پیمود.

یکی از امکانات فنی این خودرو تجهیز آن به دو ورودی شارژ است که در حالت شارژ سریع قادر خواهید بود ظرفیت 10 تا 80 درصدی‌اش را در مدت زمانی کمتر از 45 دقیقه پر کنید. اگر شارژ معمولی این خودرو انتخاب شود، 5 ساعت و نیم طول خواهد کشید تا باتری‌ها تکمیل ظرفیت شوند.

اولین سدان برقی کرمان موتور

گروه صنعتی مپنا و شرکت مکو باتری‌ها را در کف خودرو طراحی و تعبیه کرده‌اند و بدین ترتیب هنوز فضای بار این سدان فیس لیفت سر جای خود قرار دارد. از جمله تجهیزاتی که در قسمت جلویی خودرو تعبیه شده‌اند می‌توان به رایانه مدیریت باتری، قوای محرکه و مدارها اشاره کرد.

یکی از قابلیت‌های جالب و جذاب جک جی 4 برقی، فناوری آب خنک آن است که می‌تواند در شرایط اقلیمی مختلف سازگاری زیادی با محیط داشته باشد. تکنولوژی آب خنک برای خودروهای برقی باعث افزایش بازدهی می‌شود و قابلیت جدیدی محسوب می‌شود. شرکت مپنا باتری‌های این خودرو را به مدت 8 سال ضمانت می‌کند و طبق اعلام آنها طول عمر مفید این باتری‌ها 12 سال است.

جک جی 4 برقی

همچنین مشتریان می‌توانند پس از پایان عمر مفید باتری‌ها، آنها را با 60 درصد ارزش باتری‌های نو معاوضه کنند. هم‌اکنون کرمان موتور قصد دارد این خودروی برقی را با امکانات و تجهیزات بیشتری روانه بازار کند. شنیده‌ها حاکی از این است که خودروی جدید این شرکت اوایل سال 1402 عرضه می‌شود و هم‌اکنون تست‌های فنی آن توسط مهندسان برگزار شده و استانداردهای لازم دریافت شده است.

شرکت مذکور به عنوان یک شرکت خصوصی و با پشتیبانی دانش بنیان موفق شده زودتر از شرکت‌های دیگر به خودروی الکتریکی بومی برسد. این موضوع نشان می‌دهد پیشرفت‌های بخش خصوصی بسیار بیشتر از شرکت‌هایی مثل ایران خودرو و سایپا است و در صورتی که به آنها میدان داده شود می‌توانند موفقیت‌های زیادی به دست آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*