گلکسی اس 23 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه که تا امروز می‌دانیم

در اینجا به بررسی مشخصات و قابلیت‌های احتمالی گوشی گلکسی اس 23 اولترا – Galaxy S23 Ultrax سامسونگ و شایعات و اخبار مربوط به آن می‌پردازیم.

انتظار می‌رود گلکسی اس 23 اولترا قدرتمندترین عضو از خانواده گوشی‌های Galaxy S23 سامسونگ باشد و شایعات موجود پیرامون این گوشی نیز موید همین امر هستند.

گلکسی S22 اولترا با تلفیق دوربین‌های فوق‌العاده قدرتمند و حرفه‌ای با قلم‌های استایلوس خانواده نوت، توانست نقطه عطفی در تاریخ گوشی‌های کهکشانی سامسونگ به شمار رود. در همین راستا به نظر می‌رسد نسل جدید این گوشی پرچمدار، گلکسی اس 23 اولترا هم ادامه‌دهنده همین مسیر باشد و به محصولی سرآمد در خانواده S23 سامسونگ تبدیل شود.

در همین راستا، استفاده از دوربین‌های جدید 200 مگاپیکسلی و نسل جدید تراشه‌های پرچمدار کوالکام و یا اگزینوس که عملکرد قدرتمندتر و مصرف انرژی بهینه‌تری دارند، از جمله محتمل‌ترین قابلیت‌های S23 Ultra خواهد بود.

هنوز چندین ماه تا معرفی گلکسی اس 23 اولترای سامسونگ باقی مانده است. با این وجود، شایعات مختلف پیرامون این گوشی، یکی پس از دیگری در حال بیرون آمدن هستند. امروز در گجت نیوز به بررسی تعدادی از شایعات مهم منتشر شده در خصوص این گوشی پرداخته و قابلیت‌ها و مشخصات احتمالی آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

تاریخ رونمایی و قیمت سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

نخستین نکته حائز اهمیت در خصوص نسل بعدی خانواده گلکسی اس سامسونگ این است که به گفته مدیر عامل این کمپانی، در سال جاری هم قطعا نسخه اولترا از این سری روانه بازار خواهد شد. با این حال سوال اصلی اینجاست که رونمایی و عرضه آن چه زمانی اتفاق خواهد افتاد؟

منطقی‌ترین زمان برای انجام این کار، ماه‌های ژانویه و فوریه است که در سال‌های گذشته هم شاهد رونمایی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در این زمان‌ها بوده‌ایم. با توجه به این که سامسونگ از هم اکنون در حال کسب مجوزهای لازم برای نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود است، به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای قصد دارد سال آینده هم به این برنامه‌ریزی پایبند باشد.

گلکسی اس 23 اولترا

از سوی دیگر عده‌ای از کاربران هم معتقدند که سامسونگ امسال پرچمدارانش را کمی زودتر از سال‌های گذشته و در نیمه ماه ژانویه رونمایی خواهد کرد.‌ به این ترتیب این کمپانی می‌تواند رقبا را از خرید گوشی‌های رقیب مثل اپل یا گوگل منصرف کرده و به سمت خرید یک کهکشانی سوق دهد.

همچنین در بخش قیمت هم می‌توان همچنان انتظار برچسب قیمتی 1200 دلاری را برای گلکسی اس 23 اولترا داشت. البته با توجه به اینکه نزدیک‌ترین رقیب این گوشی، آیفون 14 پرو مکس با قیمت 1100 دلار در نسخه پایه رونمایی شده است، کاهش قیمت S23 Ultra نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود.

طراحی و صفحه نمایش Galaxy S23 Ultra

بر اساس شایعات موجود، طراحی ظاهری گلکسی اس 23 اولترا نسبت به نسل قبلی خود تقریبا بدون تغییر خواهد بود. به این ترتیب باید انتظار یک گوشی با صفحه نمایش خمیده، لبه های تیز و برآمدگی‌های دوربین عقب که با بدنه ادغام شده را از این محصول داشت. از سوی دیگر، قلم‌های استایلوس S Pen نیز احتمالا بار دیگر در این نسل از پرچمداران سامسونگ حضور خواهند داشت و یکی از مزیت‌های بارز آن‌ها در مقایسه با رقبا خواهند بود.

البته این شباهت S23 Ultra به نسب قبل به معنای نبود هیچ گونه تغییری نیست؛ چرا که بر اساس اخبار منتشر شده، این محصول کمی بلندتر و عریض‌تر از اس 22 اولترا خواهد بود. البته این تفاوت‌ها بسیار کوچک بوده و احتمالا کسی متوجه آن‌ها نخواهد شد!

از سوی دیگر، افشاگر شناخته شده چینی، Ice Universe، مدتی پیش اعلام کرده بود که سامسونگ در Galaxy S23 Ultra از صفحه نمایش‌های جدیدی استفاده خواهد کرد. با این وجود صفحه نمایش‌های 6.8 اینچی امولد گلکسی اس 22 اولترا با رزولوشن QHD و ارائه نرخ رفرش متغیر تا 120 هرتزی، عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و جای پیشرفت چندانی را باقی نمی‌گذارند! البته این احتمال وجود دارد که با صفحه نمایش‌هایی با روشنایی بیشتر یا مصرف انرژی پایین‌تر روبرو باشیم که در برخی زمینه‌ها نسبت به قبل پیشرفت داشته‌اند.

صفحه نمایش Galaxy S23 Ultra

بعلاوه، چندی پیش خبری در خصوص حاشیه‌های ضخیم‌تر نسخه‌های معمولی و پرو Galaxy S23 در مقایسه با قبل منتشر شده بود. بنابراین بعید نیست که این پسرفت گریبانگیر نسخه اولترا هم باشد و افزایش ضخامت آن به دلیل همین ضخیم‌تر شدن حاشیه باشد. البته دو نسخه استاندارد و پرو از Galaxy S23 صفحه‌نمایش‌هایی تخت دارند؛ در حالی که صفحه نمایش نسخه اولترا خمیده است. بنابراین ممکن است این قضیه برای نسخه اولترا صادق نباشد.

همچنین به تازگی رندرهایی سه‌بعدی از گلکسی اس 23 اولترا نیز توسط دو افشاگر مطرح، OnLeaks و SmartPrix منتشر شده که نماهای مختلف این محصول را به تصویر می‌کشد. بر اساس این تصاویر، طراحی نسل جدی تفاوت چندانی با نسل پیشین نداشته و بسیار به آن شبیه است.

گلکسی اس 23 اولترا

تنها نکته‌ای که در خصوص این رندرها جلب توجه می‌کند، حاشیه‌های کمی تیزتر اس 23 اولتراست. به جز این مورد، سامسونگ در سایر موارد از طراحی آشنا و مطمئن نسل قبل بهره خواهد برد!

دوربین‌های اس 23 اولترا

پیش‌بینی می‌شود که همچنان شاهد حضور چهار دوربین اصلی در پشت گلکسی اس 23 اولترا باشیم. با این وجود باید انتظار یک تغییر مهم را در این نسل داشته باشیم؛ چرا که شایعات به حضور یک حسگر 200 مگاپیکسلی در این نسل از گوشی‌های سامسونگ اشاره دارند که رزولوشن را حتی از نمونه‌های 108 مگاپیکسلی کنونی حاضر در S22 Ultra نیز بالاتر می‌برد.

در این میان ظاهرا دوربین‌های تله فوتو در اس 23 اولترا نسبت به قبل بدون تغییر باقی خواهند ماند و به گفته منابع آگاه، هر دو همچنان از حسگرهای 10 مگاپیکسلی بهره برده و بزرگنمایی نوری به ترتیب سه و ده برابری را ارائه خواهند داد.

علاوه بر این، باید انتظار همان دوربین 40 مگاپیکسلی سلفی را در قسمت بالای صفحه نمایش داشت.

بر این اساس، از پنج دوربین حاضر در نسل بعدی از پرچمداران سامسونگ، تنها یک نمونه دستخوش تغییر خواهد شد. با این وجود انتظار می‌رود که کره‌ای‌ها با ارائه قابلیت‌های جدید نرم افزاری، عملکرد بهتری را برای سیستم دوربین رقم زده و همچنان به پادشاهی خود در بخش بهترین دوربین‌ها در میان گوشی‌های هوشمند ادامه دهند.

عملکرد فنی Galaxy S23 Ultra با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

سامسونگ عموما پرچمدارانش را در برخی نواحی دنیا با جدیدترین و قدرتمندترین چیپست‌های کوالکام به بازار عرضه می‌کند؛ در حالی که در برخی نواحی دیگر دنیا از تراشه اگزینوس سامسونگ در این پرچمداران استفاده می‌شود. بر این اساس احتمالا گلکسی اس 23 اولترا به تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام و اگزینوس 2300 در نقاط مختلف دنیا مجهز شود.

عملکرد Galaxy S22 Ultra

البته در این خصوص اخبار ضد و نقیضی در حال مخابره شدن است؛ چرا که برخی معتقدند که سامسونگ همچنان به عرضه کهکشانی‌های پرچمدار خود با دو مدل تراشه مختلف ادامه می‌دهد و عده‌ای دیگر بر این عقیده‌اند که امسال، سامسونگ از تراشه‌های کوالکام در تمامی مدل‌های گلکسی اس 23 استفاده خواهد کرد.

طبیعتا کاربران امیدوارند که فرضیه دوم صحیح باشد؛ چرا که مدل‌های اسنپدراگون از خانواده Galaxy S همواره عملکرد فنی قدرتمندتری را ارائه داده‌اند. البته به نظر نمی‌رسد سامسونگ قصد داشته باشد به این زودی از تراشه‌های پرچمدار ساخته شده توسط خودش دست بکشد! بنابراین باید منتظر ماند و دید چه تصمیمی در خصوص پردازنده نسل بعدی پرچمداران سامسونگ اتخاذ خواهد شد.

باتری و توان شارژ اس 23 اولترا سامسونگ

بر اساس آنچه گفته شد، احتمالا ظرفیت باتری Galaxy S23 Ultra همانند نسل قبل برابر با 5000 میلی آمپر ساعت باقی خواهد ماند. با این که ظرفیت بالاتر باتری یکی از خواسته‌های همیشگی کاربران است، اما ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی، این گوشی را هم‌رده دیگر پرچمداران غول‌پیکر اندرویدی قرار می‌دهد. با این وجود، امیدواریم که سامسونگ با ارائه تدابیری نرم افزاری، محصولی بهینه‌تر را روانه بازار کند که با همین ظرفیت باتری، مصرف پایین‌تری داشته باشد.

در این خصوص بد نیست بدانید که علیرغم عملکرد مناسب S22 اولترا در تست‌های مربوط به شارژدهی باتری، آیفون 14 پرو مکس شارژدهی بالاتری را ارائه داده و در رده‌ای بالاتر قرار گرفت.

گلکسی اس 23 اولترا

اخبار درز شده در خصوص توان شارژر نیز حاکی از عدم تغییر سرعت شارژ کهکشانی‌های امسال، حداقل در نسخه استاندارد هستند. بنابراین احتمالا حداقل نرخ شارژ اس 23 اولترا نیز برابر با 25 وات خواهد بود. اما اگر از آداپتور مناسب استفاده شود، می‌توان انتظار توان 45 واتی را نیز از این محصول داشت.

شارژر 45 واتی قادر است ظرف نیم ساعت، 67 درصد از ظرفیت باتری را شارژ کند و عملکرد مناسبی را ارائه دهد. با این وجود، در مقایسه با رقبای چینی نظیر وان پلاس و شارژ سریع 65 واتی آن‌ها، سامسونگ حرف چندانی برای گفتن ندارد!

جمع‌بندی: Galaxy S23 Ultra چگونه پرچمداری خواهد بود؟

خانواده اس 23 سامسونگ به طور کلی یک پیشرفت جزیی در مقایسه با نسل قبلی به شمار خواهند رفت؛ نه محصولاتی انقلابی! با این وجود، نسخه اولترا پیشرفت‌هایش بیشتری را در مقایسه با نسل قبل تجربه خواهد کرد.

هیجان‌انگیزترین تغییر این گوشی، دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد بود که احتمالا تصویربرداری فوق‌العاده گلکسی اس 22 اولترا را یک پله ارتقا خواهد داد. از طرف دیگر، تراشه جدید به کار رفته در این گوشی و تاثیر آن در شارژدهی نیز دیگر نکته حائز اهمیتی است که می‌تواند به یک اهرم فروش ایده‌آل برای S23 Ultra تبدیل شود.

گوشی Galaxy S23 Ultra سامسونگ

اگر سامسونگ قصد دارد به رقابت تنگاتنگ خود با آیفون 14 پرو مکس و دیگر پرچمداران بازار ادامه دهد، باید اطمینان حاصل کند که محصول پرچمدار جدیدش قادر به ارائه حداکثر عملکرد ممکن در تمامی بخش‌هاست و حس پریمیوم بودن را همانند قبل به کاربران القا می‌کند!

شما در خصوص آینده نبرد گوشی‌های پرچمدار بازار چه نظری دارید؟ آیا سامسونگ قادر به رقابت با اپل و رقبای چینی خود خواهد بود یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*