چیپست گوگل تنسور G2

چیپست گوگل تنسور G2 زیر قاب گوشی های پیکسل ۷، شصت درصد سریع‌تر از نسل قبل است

گوشی های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل با تراشه تنسور جی 2 معرفی شدند. گفته می‌شود چیپست گوگل تنسور G2 تا 60 درصد سریع‌تر، ایمن‌تر و کارآمدتر از نسل قبل است.

جدیدترین گوشی های گوگل یعنی سری Pixel 7 در عصر روز پنجشنبه 14 مهر 1401 رسما معرفی شدند. گوشی های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو از تراشه تازه وارد گوگل تنسور جی 2 بهره می‌برند. به گفته گوگل، این چیپست 60 درصد سریع‌تر، قدرتمندتر و کارآمدتر از تراشه قبلی در گوشی های پیکسل 6 خواهد بود.

چیپست گوگل تنسور G2 بهینه‌تر و قدرتمندتر شده است

یکی از جنبه‌های اصلی تراشه قبلی Tensor گوگل که مورد استقبال کاربران و منتقدان قرار نگرفته بود، عمر باتری گوشی بود. کاربران گوشی پیکسل 6 پرو معمولا با شارژ کامل، فقط یک روز می‌توانستند از آن استفاده کنند که این برای خیلی‌ها اصلا راضی‌کننده نیست. برای بهبود این تجربه، گوگل تمرکز خود را روی مصرف کمتر انرژی در نسل دوم تراشه‌ی خود قرار داده است. به همین دلیل گفته می‌شود چیپست Tensor G2 در مقایسه با پیکسل‌های سال گذشته، 20 درصد کارآمدتر و بهینه‌تر است و در نتیجه عمر باتری گوشی های سری پیکسل 7 نسبت به نسل گذشته افزایش خواهد یافت.

البته هسته اصلی Tensor، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است که هم برای عکاسی استثنایی گوشی های پیکسل و هم ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگر کاربرد دارد. به این منظور، گوگل می‌گوید چیپست تنسور G2 به لطف یک TPU یا واحد پردازش تنسور که به‌روز شده، برای استفاده از یادگیری ماشینی تا 60 درصد سریع‌تر خواهد بود. قابلیت‌های پردازشی و یادگیری ماشینی بهبود یافته به پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو اجازه می‌دهد تا گزینه‌های دوربین مثل سینماتیک بلور، فوکوس خودکار ML و ویدیوی اچ دی آر 10 بیتی را به همراه ویژگی انحصاری Face Unblur برای Google Photos در اختیار کاربران قرار دهند.

از سایر مزایا و ویژگی‌های چیپست گوگل تنسور G2 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هوشمندتر کردن دستیار صوتی در پیکسل 7
  • ترجمه مکالمات با Live Translate
  • 2.5 برابر تایپ سریع‌تر با Assistant Voice Typing
  • پیشنهاد ایموجی‌های مرتبط به صورت خودکار
  • خواندن پیام‌های صوتی رونویسی شده در برنامه Messages

یکی دیگر از جنبه‌های اصلی تراشه تنسور جی 2، گنجاندن امنیت Titan M2 است که توسط Common Criteria تایید شده است. به این ترتیب سری پیکسل 7 گوگل با چندین لایه امنیتی، از جمله محاسبات محافظت شده برای اطلاعات شخصی حساس، بسیار ایمن‌تر از قبل خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*