مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5

مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5 ؛ جنگ گوگل و سامسونگ در بازار گجت‌های پوشیدنی اندرویدی

گوگل سرانجام با معرفی Pixel Watch وارد بازار ساعت های هوشمند شد. در ادامه به مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5 می‌پردازیم. آیا ساعت گوگل می‌تواند Galaxy Watch 5 را شکست دهد؟

سامسونگ چندین سال است که در بازار ساعت های هوشمند اندرویدی حضور دارد و توانسته فروش خوبی را هم تجربه کند. گوگل نیز بالاخره تصمیم گرفت پس از سال‌ها ساعت هوشمند اختصاصی خود را روانه بازار کند. همین نیز باعث شده که کاربران بین گوگل پیکسل واچ و گلکسی واچ 5 مردد باشند.

گوگل پیکسل واچ یا گلکسی واچ 5 سامسونگ؛ برنده مقایسه کدام است؟

ساعت Pixel Watch

هر دو ساعت از سیستم عامل Wear OS گوگل بهره می‌برند و شباهت‌هایی نیز با هم دارند، هرچند ویژگی‌های منحصر به فرد آنها می‌تواند شما را به یکی از آنها جذب کند. با گجت نیوز همراه باشید تا به مقایسه گوگل پیکسل واچ و گلکسی واچ 5 سامسونگ از نظر عمر باتری، طراحی و قابلیت‌های نرم‌افزاری بپردازیم.

مقایسه پیکسل واچ و گلکسی واچ 5: طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5

  • پیکسل واچ: ۴۱ در ۴۱ در ۱۲.۳ میلی‌متر، ۲۸ گرم، مقاومت در برابر فشار آب تا ۵ ATM
  • گلکسی واچ 5: ۴۴.۴ در ۴۳.۳ در ۹.۸ میلی‌متر، ۳۳.۳ یا ۲۸.۷ گرم، مقاومت در برابر فشار آب تا 5 ATM، تاییدیه IP68

از نظر طراحی هرگز پیکسل واچ را با گلکسی واچ 5 اشتباه نخواهید گرفت. هر دو ساعت هوشمند از صفحه نمایشی گرد بهره می‌برند؛ اما تفاوت‌ها همین جا به پایان می‌رسد. سامسونگ گلکسی واچ 5 از یک نمایشگر مسطح بهره می‌برد و دو دکمه نیز سمت راست قاب دستگاه قرار گرفته‌اند. در ساعت سامسونگ خبری از تاج چرخان نیست.

خوشبختانه سامسونگ نمایشگر دستگاه را با لایه‌ای از یاقوت کبود پوشانده است که باعث می‌شود در برابر خراش مقاوم باشد. در مقایسه با گلکسی واچ 5، پیکسل واچ از نسخه‌ اختصاصی گوریلا گلس 5 بهره می‌برد که به خوبی تا گوشه‌ها کشیده شده و ظاهری یکپارچه را به ساعت داده است. در بخش میانی قاب ساعت گوگل تاج چرخان قرار دارد و بالاتر از آن نیز یک دکمه قرار گرفته است.

ساعت Pixel Watch

پیکسل واچ

یکی از برتری‌های ساعت هوشمند سامسونگ، عرضه آن در دو سایز ۴۴ و ۴۰ میلی‌متری است. همین نیز باعث می‌شود که برای افراد با مچ بزرگ و کوچک مناسب باشد. هرچند که متاسفانه Pixel Watch تنها در مدل ۴۱ میلی‌متری عرضه خواهد شد و شاید برای افرادی که به ساعت‌های بزرگ عادت کرده‌اند، بسیار کوچک به نظر برسد.

مقایسه گلکسی واچ 5 و پیکسل واچ در بخش مقاومت نیز از برتری ساعت کره‌ای حکایت دارد. هر دو ساعت می‌توانند تا عمق ۵۰ متری آب دوام بیاورند؛ اما تنها گلکسی واچ 5 با تاییدیه IP68 و استاندارد نظامی برای مقاومت در برابر ضربه همراه شده است. در مواد استفاده شده برای قاب ساعت نیز تفاوت‌هایی دیده می‌شود.

مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5

گلکسی واچ 5

ساعت گوگل تا ۸۰ درصد از فولاد ضد زنگ بازیافتی ساخته شده است و در رنگ‌های مشکی مات، نقره‌ای براق و طلایی عرضه خواهد شد. در عوض ساعت سامسونگ از آلومینیوم ساخته شده و در رنگ‌های خاکستری تیره و نقره‌ای برای هر دو سایز، رنگ آبی برای سایز بزرگتر و رنگ طلایی صورتی در سایز کوچکتر در اختیار کاربران قرار گرفته است.

جدا کردن بند ساعت گوگل روش خاصی دارد و به راحتی نمی‌توان هر بندی را به آن متصل کرد. البته گوگل چند بند را در رنگ‌های مختلف برای پیکسل واچ در نظر گرفته است؛ اما از این نظر نمی‌تواند با گلکسی واچ 5 رقابت کند. عوض کردن بند ساعت هوشمند سامسونگ همانند اپل واچ بسیار راحت است و گزینه‌های بسیار بیشتری هم در اختیار شما قرار دارد.

مقایسه Pixel Watch و Galaxy Watch 5: صفحه‌نمایش و نرم‌افزار

ساعت Pixel Watch

  • پیکسل واچ: اندازه صفحه‌نمایش اعلام نشده، تراکم ۳۲۰ پیکسل در اینچ، سیستم عامل Wear OS 3.5
  • گلکسی واچ 5: ۱.۴ یا ۱.۲ اینچ، تراکم ۳۲۰ پیکسل در اینچ، سیستم عامل Wear OS 3.5 با One UI Watch 4.5

گوگل در رابطه با اندازه و رزولوشن صفحه‌نمایش پیکسل واچ سکوت کرده است. هرچند که با تراکم ۳۲۰ پیکسل در اینچ، ساعت گوگل از نظر وضوح نمایشگر تفاوتی با Galaxy Watch 5 ندارد. همچنین هر دو ساعت از پنل‌های امولد بهره می‌برند که یعنی شاهد کنتراست و روشنایی عالی، رنگ مشکی عمیق و رنگ‌های شاداب خواهیم بود.

علاوه بر اینها، هر دو ساعت از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره می‌برند تا با مصرف باتری کم‌تر بتوانید همیشه ساعت را چک کنید. در بخش نرم‌افزاری نیز شاهد حضور سیستم عامل Wear OS 3.5 در هر دو گجت هستیم؛ اما ظاهر و کارایی گوگل پیکسل واچ به هیچ وجه قابل مقایسه با گلکسی واچ 5 نیست.

مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5

گلکسی واچ 5

ساعت سامسونگ از رابط کاربری اختصاصی این شرکت بهره می‌برد که باعث شده واچ فیس‌ها و نرم‌افزارهای مختلف سامسونگ را نیز در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال برنامه Samsung Health برای نظارت بر وضعیت سلامتی شما و دستیار بیکسبی برای فرمان‌های صوتی در اختیار شما هستند.

برگ برنده پیکسل واچ در بخش نرم‌افزاری حضور برنامه Fitbit Health است که وظیفه نظارت بر سلامتی و تناسب اندام شما را بر عهده دارد. پیکسل واچ اولین ساعت هوشمند اندرویدی است که به طور پیش‌فرض از این برنامه بهره می‌برد.

مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5: باتری، شارژ، عملکرد و ارتباطات

مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5

پیکسل واچ

  • پیکسل واچ: باتری ۲۹۴ میلی‌آمپر ساعتی، عمر باتری ۲۴ ساعته، شارژ بی‌سیم، پردازنده اگزینوس ۹۱۱۰، ۲ گیگ رم، ۳۲ گیگ حافظه داخلی، بلوتوث 5، LTE
  • گلکسی واچ 5: باتری ۲۸۴ یا ۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی، عمر باتری ۴۰ ساعته، شارژ بی‌سیم، پردازنده اگزینوس W920، رم ۱.۵ گیگ، ۱۶ گیگ حافظه داخلی، بلوتوث 5، LTE

پیکسل واچ در مقایسه با گلکسی واچ 5 از عمر باتری بسیار پایین‌تری بهره می‌برد. البته ظرفیت باتری هر دو ساعت هوشمند تقریبا نزدیک به هم است؛ ولی گوگل وعده عمر باتری ۲۴ ساعته را داده است، در حالی که سامسونگ ادعا می‌کند گلکسی واچ تا ۴۰ ساعت نیازی به شارژ ندارد.

این موضوع در استفاده روزمره بسیار اهمیت پیدا می‌کند. اینکه مجبور باشید ساعت خود را هر شب به شارژ بزنید یا اینکه یک روز در میان به شارژ بزنید، مهم است. همچنین در صورت خریداری گلکسی واچ 5 می‌توانید با خیال راحت از ساعت بخواهید که روی کیفیت خواب شما نیز نظارت کند.

مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5

در بخش شارژ تفاوتی بین دو ساعت وجود ندارد و هر دو با یک گیره مغناطیسی به صورت بی‌سیم شارژ مي‌‌شوند. همچنین در قلب هر دو دستگاه پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ قرار گرفته است. پیکسل واچ از پردازنده اگزینوس 9110 بهره می‌برد و گلکسی واچ 5 با تراشه اگزینوس W920 همراه شده است. با توجه به اینکه هنوز پیکسل واچ روانه بازار نشده است، نمی‌توان را رابطه با سرعت، روان بودن و مصرف باتری تراشه جدید سخن گفت.

دیگر تفاوت مشهود این دو ساعت به حافظه ذخیره‌سازی برمی‌گردد. پیکسل واچ در مقایسه با گلکسی واچ 5 از ۱۶ گیگ حافظه بیشتر بهره می‌برد که یعنی می‌توانید موسیقی‌ها، واچ فیس‌ها و برنامه‌های بیشتری را دانلود کنید.

هر دو ساعت از وای‌فای و بلوتوث 5 پشتیبانی می‌کنند که یعنی کاربر قادر خواهد بود آنها را به طور مستقیم به گوشی یا اینترنت وصل کند. همچنین شما می‌توانید نسخه LTE آنها را خریداری کنید تا به طور مستقل به اینترنت 4G وصل شوید.

مقایسه Pixel Watch و Galaxy Watch 5: نظارت بر سلامتی و تناسب اندام

ساعت Pixel Watch

  • هر دو ساعت: حسگر ضربان قلب، شتاب‌سنج، سنجش اکسیژن خون، GPS، نوار قلب، حسگر‌های حرکت
  • گلکسی واچ 5: اندازه‌گیری شاخص توده بدن

در بخش سلامتی و تناسب اندام هر دو ساعت از سخت‌افزار مشابهی بهره می‌برند. حسگرهای ارائه شده در هر دو ساعت شامل ضربان قلب و سنجش میزان اکسیژن خون می‌شوند. این دو حسگر در کنار حسگرهای حرکتی نه تنها می‌توانند کیفیت خواب شما را ارزیابی کنند، بلکه بر میزان فعال بودن شما در طول روز و شدت تمرین‌های ورزشی نیز نظارت خواهند داشت.

همچنین هر دو ساعت به حسگر سیگنال الکتریکی مجهز شده‌اند که می‌توان از آن برای آگاهی یافتن از وضعیت قلب خود بهره ببرید. گلکسی واچ 5 و پیکسل واچ از تمرین‌های مختلف ورزشی نیز پشتیبانی می‌کنند؛‌ اما در این زمینه ساعت سامسونگ در مقایسه با رقیب خود عملکرد بهتری دارد.

مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5

گلکسی واچ 5

ساعت سامسونگ قادر است با نظارت بر گام‌ها، میزان پرش و مدت زمان تماس پاها با زمین بهینه‌ بودن مدل دویدن شما را ارزیابی کند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از دو دکمه روی ساعت شاخص توده بدنی خود را مشاهده کنید و متوجه شوید که چه میزان از بدن شما از چربی، آب و ماهیچه تشکیل شده است.

مقایسه پیکسل واچ با گلکسی واچ 5: قیمت

  • پیکسل واچ: از ۳۳۹ پوند
  • گلکسی واچ 5: از ۲۶۹ پوند

با نگاهی به قیمت مدل‌های پایه می‌توان متوجه شد که گلکسی واچ 5 در مقایسه با پیکسل واچ ارزشمند‌تر است. حتی مدل ۴۴ میلی‌متری ساعت هوشمند سامسونگ نیز از Pixel Watch قیمت پایین‌تری دارد. البته نباید فراموش کرد که پیکسل واچ از فولاد ضد زنگ ساخته شده که قیمت بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد. هرچند که در بقیه قسمت‌ها این اختلاف قیمت توجیه‌پذیر نیست.

جمع‌بندی

با برنامه فیت‌بیت، حافظه بیشتر، طراحی گرد بسیار زیبا و کیفیت ساخت بالا، گوگل پیکسل واچ قطعا یک ساعت هوشمند جذاب برای کاربران اندرویدی محسوب می‌شود. هرچند که پیکسل واچ نمی‌تواند در بخش‌هایی همچون عمر باتری با گلکسی واچ 5 رقابت کند. همچنین ساعت سامسونگ ارزان‌تر است، در دو اندازه مختلف ارائه می‌شود و صفحه‌نمایش مقاوم‌تری دارد.

در مجموع به نظر می‌رسد که در مقایسه با پیکسل واچ، گلکسی واچ 5 برای اکثر کاربران گزینه بهتری باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*