کارسوق فراگیر برنامه نویسی

اختتامیه اولین کارسوق فراگیر برنامه نویسی با همکاری آکادمی همراه اول برگزار شد

در روز 29 مهرماه 1401، مراسم اختتامیه اولین کارسوق فراگیر برنامه نویسی با همکاری آکادمی همراه اول و معرفی و تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد مراسم اختتامیه اولین کارسوق فراگیر برنامه نویسی یادواره شهید علم و فناوری مصطفی احمدی روشن در یزد برگزار شد. در این مراسم، تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش استان یزد، مسئولان آکادمی همراه اول، مسئولان استانی، خانواده‌ها و دانش‌آموزان متوسطه اول مدارس استان یزد حضور داشتند و در نهایت برگزیدگان این رویداد معرفی شدند و با اهدای جوایزی از آنها تقدیر شد.

این رویداد در ابتدای تابستان امسال با برگزاری آزمون ورودی بین علاقه‌مندان به برنامه نویسی شروع شد و در طول دوره برگزاری خود، صد نفر از دانش‌آموزان با استفاده از دوره‌های آموزشی مقدماتی پایتون و همچنین با برگزاری کارگاه‌ها و وبینارهای متنوع، در حوزه برنامه نویسی توانایی کسب کردند. مراسم اختتامیه این رویداد در روز 29 مهرماه 1401 برگزار شد و پیش از آن، دانش‌آموزان بازی‌های ساخته شده خود را در نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی به معرض دید عموم گذاشتند و داوری مردمی بازی‌های ساخته شده نیز انجام شد.

در کنار برگزاری این نمایشگاه، پنل تخصصی بازی‌سازی با موضوع زیست‌بوم بازی‌های دیجیتال در ایران و نشر بین‌المللی بازی با حضور مدیر پروژه انتشار بین‌المللی بازی همراه اول یعنی آقای سید صالح اعرابی و همین‌طور مدیر مارکتینگ پروژه انتشار بین‌المللی بازی همراه اول یعنی حسین بیطرف برای دانش‌آموزان علاقه‌مند برگزار شد. مسابقه نهایی کدنویسی با عنوان «کدبخیر» نیز بخش دیگری از این نمایشگاه بود که بین ده نفر از دانش‌آموزان کدنویس برتر دوره به انجام رسید.

جزئیات مراسم اختتامیه نخستین کارسوق فراگیر برنامه نویسی

در مراسم اختتامیه‌ی رسمی کارسوق فراگیر برنامه نویسی که با محوریت استعدادیابی و مهارت‌آموزی در رشته تخصصی پایتون و بازی‌سازی و با همکاری آکادمی همراه اول و سمپاد استان یزد برگزار شده بود، مدیر استعدادهای درخشان استان یزد یعنی آقای سید حسین رضوی از آکادمی همراه اول برای فراهم کردن شرایط برگزاری این رویداد بزرگ برنامه نویسی برای دانش‌آموزان یزدی تشکر و قدردانی کرد. علی اکبر حکمتی کیا، مدیر آکادمی همراه اول نیز از تیم اجرایی و علمی بابت برگزاری این رویداد تقدیر و تشکر کرد و از دانش‌آموزان مستعد خواست با تلاش و پشتکار فراوان، نام ایران را در عرصه‌های جهانی مربوط به حوزه فناوری‌های دیجیتال سربلند کنند.

الهه نخعی، دبیر اجرایی این رویداد هم بیان کرد در مرحله اول آزمون ورودی، صد نفر از شرکت‌کنندگان پذیرفته شدند و به کارسوق راه پیدا کردند. گروه‌های دانش‌آموزی در این کارسوق تعداد 22 بازی را ساختند که در نهایت 16 گروه در داوری اولیه حضور پیدا کردند و یازده بازی نیز به بخش رقابت اصلی راه یافتند تا در حضور داوران به ارائه نسخه نهایی بازی خود بپردازند. میثم شوقی، مدیر دپارتمان دانش‌آموزی آکادمی همراه اول هم از حضور در جمع دانش‌آموزان یزدی ابراز خرسندی کرد و گفت آکادمی همراه اول، استعدادهای دانش‌آموزی در سراسر کشور را جدی گرفته و به حمایت‌های خود از مستعدین برنامه‌نویس یزدی ادامه می‌دهد.

در ادامه‌ی مراسم اختتامیه نخستین کارسوق فراگیر برنامه نویسی ، برندگان جوایز مربوط به بخش‌های جانبی رویداد مثل چالش‌های متنوع برنامه نویسی، چالش عکس روز برنامه نویس، چالش کد بخیر و جایزه اثر برتر از نگاه مردم را دریافت کردند و از منتورهای برنامه نیز تقدیر به عمل آمد. در بخش اصلی این مراسم هم لوح تقدیر و تندیس و جوایز مقام سوم مشترک به سازندگان بازی «زباله چی» و بازی «nature savior» و لوح تقدیر و تندیس و جوایز مقام دوم به سازندگان بازی «snake recycle» و در نهایت، لوح تقدیر و تندیس و جوایز مقام اول به سازندگان بازی کتاب خور اهدا شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*