معرفی اجمالی مکث تیارا

معرفی اجمالی مکث تیارا ؛ شاسی بلند جدید بازار ایران + عکس و مشخصات

شرکت مکث موتور قصد دارد جدیدترین شاسی بلند بازار ایران را راهی بازار کند. در ادامه به معرفی اجمالی مکث تیارا و مشخصات آن خواهیم پرداخت.

بازار خودروی ایران طی سالیان اخیر اوضاع خوبی نداشته و هر روز دلیلی برای آشفته بودن دارد. خودروسازان ملی مدام شکایت می‌کنند که دولت در امور آنها دخالت می‌کند و مانع رشد و شکوفایی آنها شده است و مونتاژکاران چینی هم پیشرفت خوبی داشته‌اند و تا حدودی به چینی سازی بازار داخل کمک کرده‌اند.

معرفی اجمالی مکث تیارا

حدود پنج ماه پیش بود که شاسی بلند جدیدی برای عرضه در بازار خودرو به نام مکث تیارا معرفی شد. نخستین بار این نمایشگاه شهر آفتاب بود که میزبان تیارا شد و شواهد حاکی از نصب بیلبوردهای تبلیغاتی این کراس اوور در سطح پایتخت است. بنابراین انتظار داریم تا چند هفته دیگر، اولین سری از این مکث تیارا به دست مشتریان برسد.

مونتاژکار تیارا شرکت مکث موتور است که تا به امروز محصولات جذابی از قبیل پیکاپ و شاسی بلند روانه بازار کرده است. برترین خودروی این برند را می‌توان پیکاپ مکث کلوت دانست که همین چند ماه گذشته معرفی و سپس عرضه شد. هم‌اکنون شاهد تولید این شاسی بلند در خط تولید گروه صنعتی ماموت هستیم و تست‌های اولیه این خودروی 7 نفره آغاز شده است.

می‌توان گفت مکث تیارا نسخه ایرانیزه شده بایک رویژیانگ ایکس 5 است که البته برای بازار ما دچار تغییر و تحولاتی شده است. خودرویی که از آن صحبت می‌کنیم در نوع خود اقتصادی و مقرون به صرفه برای بازار چین است، اما بعید به نظر می‌رسد که برای مشتریان ایرانی ارزان و به‌صرفه باشد!

بایک رویژیانگ X5 از سری محصولات تازه‌واردی است که سال گذشته در چین رونمایی شده و سایز آن کمی از متوسط بزرگ‌تر ارزیابی می‌شود. مکث تیارا در چین مدل‌های 5 یا 7 نفره دارد که هر یک آپشن‌ها و امکانات رفاهی خاص خود را دارد. خوشبختانه شرکت مکث موتور خساست به خرج نداده و سعی کرده بهترین نمونه این خودرو یعنی تیارا 7 نفره را وارد کشور کند.

به طور کلی تیارا مجهز به قابلیت‌هایی است که می‌تواند برگ برنده‌ای برای آن به حساب آید؛ از جمله ظاهر قابل قبول و کابین جادار، مصرف سوخت بهتر و متریال مرغوب. به لحاظ توانایی‌های حرکتی می‌توان تیارا را یک خودروی عادی دانست که شاید مشتریان جوان را نتواند اقناع کند.

پیشرانه زیر کاپوت مکث تیارا قادر است قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر را تولید کند، ولی اگر این اعداد و ارقام را کنار وزن 1610 کیلوگرمی تیارا قرار دهید، به این نتیجه خواهیم رسید که چندان خروجی خوبی نباید از این شاسی بلند خسته انتظار داشته باشیم. در این خودروی تک دیفرانسیل نیروی محرکه از طریق گیربکس سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

مکث تیارا چه مشخصات فنی دارد؟

اگر به اغلب کراس اوورهای بازار چین نگاهی گذرا بیندازید متوجه خواهید شد که زیر کاپوت آنها یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ قرار دارد. در مورد تیارا گفتیم که حداکثر توان خودرو چقدر است و نباید انتظار شتاب عالی از آن داشت. یکی از امکانات تیارا فرمان برقی است و سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب ساده H خواهد بود.

متاسفانه هم‌رده‌های تیارا در حال حاضر مجهز به سیستم تعلیق مولتی لینک هستند و این مورد به خصوص شاسی بلند مکث موتور را از دور رقابت عقب می‌اندازد.

تیارا چه رقبایی دارد و قیمت آن چقدر است؟

اوایل سال جاری گفته شد شرکت مکث موتور قصد دارد در آغازین سال عرضه تیارا، 5 هزار دستگاه تولید و عرضه کند. طبق پیش‌بینی‌ها تست‌های اولیه این کراس اوور جذاب در تابستان انجام شده و هم‌اکنون نوبت به عرضه در نیمه دوم سال رسیده است. قیمت این خودرو در بازار چین نزدیک 100 هزار یوآن است.

قیمت مذکور برای مدل 5 نفره این شاسی بلند حساب شده و قیمت مدل 7 نفره بایک رویجیانگ ایکس 5 تقریبا 125 هزار یوآن خواهد بود. با احتساب قیمت دلار، تیارا چیزی بین 15 تا 20 هزار دلار است. نسخه‌ای که در نمایشگاه خودروی تهران معرفی شد چیزی از مدل فول آپشن کم نداشته و به همین دلیل باید سقف 20 هزار دلار را برای این محصول در نظر گرفت.

انتظار می‌رود در بازار ایران، مکث تیارا با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش برسد. در عالم مقایسه می‌توان گفت بهترین رقیب برای تیارا، چری تیگو 7 خواهد بود. البته سابقه حضور تیگو 7 مدیران خودرو در بازار ایران زیاد است و حتی مشخصات بهتری نسبت به کراس اوور مکث موتور دارد.

در مجموع تیارا خودرویی است جادار با بدنه‌ای بزرگ و می‌تواند مشتریان بسیاری برای خود دست و پا کند. به لحاظ ابعاد می‌توان فونیکس تیگو 8 پرو را با تیارا مقایسه کرد. با این حال تیارا خودرویی پرچمدار است که شاید نتواند چندان موفق ظاهر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*