پژو 207 پانوراما

بررسی پژو 207 پانوراما ؛ مشخصات فنی و آپشن های 207 سقف شیشه ای

پژو 207 پانوراما یکی از خودروهای پرفروش بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات هاچ بک پژو 207 سقف شیشه ای را بررسی خواهیم کرد.

ایران خودرو مدتی قبل جدیدترین عضو خانواده پژو 207 یعنی پژو 207 پانوراما را به بازار ایران عرضه کرد که این خودرو با سقف شیشه‌ای ثابت خود توانست نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. از این رو قصد داریم در این مقاله شما را با جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی این محصول ایران خودرو آشنا کنیم.

بررسی پژو 207 پانوراما

بخش طراحی

پژو 207 پانوراما

ایران خودرو پژو 207 را با هدف افزایش لذت رانندگی به سقف شیشه ای ثابت مجهز کرد. در واقع این خودرو به جز سقف شیشه ای ثابت نسبت به سایر مدل‌های سقف فلزی خود تفاوتی نداشته و از همان طراحی بهره می‌برد.

پژو 207 پانوراما

علاوه بر طراحی بیرونی، پژو 207 پانوراما در بخش داخلی نیز تغییراتی را تجربه نکرده و از همان طراحی داخلی مدل‌های قبلی سود می‌ببرد. البته این خودرو با وجود طراحی نسبتا قدیمی خود همچنان جزو هاچ بک‌های پرفروش بازار ایران محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

پژو 207 پانوراما

با وجود این که ایران خودرو پژو 207 پانوراما را نسبت به نسخه سقف فلزی با قیمت بیشتری به بازار عرضه می‌کند، اما این خودرو در بخش فنی هیچ تغییری را تجربه نکرده است. در واقع پژو 207 سقف شیشه ای از همان پیشرانه 1.5 لیتری TU5 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این خودرو نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

پژو 207 پانوراما

پژو 207 پانوراما در نسخه گیربکس دستی ظرف مدت 11.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر 100 کیلومتر نیز مصرف سوخت 6.6 لیتری را به همراه دارد. نسخه اتوماتیک این خودرو نیز ظرف مدت 12.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و به ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 7.1 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز در هر دو نسخه 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

جدول مشخصات فنی پژو 207 پانوراما

نام خودروپژو 207 پانوراما دنده ایپژو 207 پانوراما اتوماتیک
نوع پیشرانه1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی
حداکثر قدرت105 اسب بخار
حداکثر گشتاور142 نیوتن‌متر
نوع گیربکس5 سرعته دستی4 سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد رسمی11.6 ثانیه12.6 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی6.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر7.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حداکثر سرعت190 کیلومتر بر ساعت
حجم صندوق245 لیتر
ظرفیت باک50 لیتر
وزن1087 کیلوگرم1118 کیلوگرم

به طور کلی پژو 207 سواری نرمی را برای راننده و سرنشینان به همراه دارد. کابین این هاچ بک محبوب از عایق‌بندی مناسبی بهره می‌برد و به همین دلیل نسبت به سایر رقبای داخلی آن صدای کمتری وارد کابین خواهد شد. پژو 207 پانوراما دارای شتاب و چابکی مناسبی بوده و نسخه گیربکس دستی آن راضی‌کننده‌تر ظاهر شده است.

peugeot 207 panorama

با توجه به این که ایران خودرو برای تطابق این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 5 برای آن تغییرات نرم افزاری را در نظر گرفته است، در شروع حرکت میان اعمال فشار روی پدال گاز تا دریافت پاسخ از سوی پیشرانه کمی وقفه وجود دارد، اما به طور کلی سواری و شتاب آن برای راننده هیجان‌انگیز خواهد بود. البته برخی از مالکان از هماهنگی و دقت گیربکس اتوماتیک این خودرو انتقاد کردند، اما در شرایط عادی گیربکس آن عملکرد مناسبی را به همراه دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی

peugeot 207 panorama

پژو 207 پانورما دنده ای به شکل آپشنال با رینگ 14 اینچی آلومینیویی، ترمز عقب دیسکی، فرمان برقی و کروز کنترل عرضه می‌شود، اما مدل اتوماتیک هاچ بک به شکل استاندارد با کروز کنترل به فروش می‌رسد. البته تمام نسخه‌های پژو 207 پانوراما از تنظیم دستی صندلی‌های جلو در 4 جهت، سنسور و دوربین دنده عقب، دی‌لایت، سامانه مالتی مدیا با نمایشگر، کلیدهای کنترل روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، 2 ایربگ جلو، ترمز ضد قفل ABS و EBD بهره می‌برند.

مزایا و معایب

peugeot 207 panorama

پژو 207 پانوراما برای مالکان خود مزایایی چون قطعات و لوازم یدکی در دسترس با قیمت مناسب، بازار خرید و فروش پر رونق، کیفیت ساخت بهتر از محصولات هم‌رده، چابکی مناسب، سواری نرم، امکانات مناسب در مدل‌های فول آپشن و طراحی ظاهر جذاب نسبت به سایر محصولات هم‌رده داخلی را به همراه دارد.

peugeot 207 panorama

مواردی چون عدم هندلینگ کاملا مطمئن در سرعت‌های بالا به خصوص در زمان عبور از مسیرهای مارپیچ و لغزنده، عدم برخورداری از سیستم کنترل کشش و پایداری، فضای کم صندوق عقب و صندلی‌های ردیف دوم به عنوان معایب این خودرو محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

peugeot 207 panorama

با توجه به این که در حال حاضر برای پژو 207 پانوراما در بازار ایران رقبای سرسختی وجود ندارد، این خودرو در قالب یک هاچ بک خانوادگی نسبتا جذاب با توان حرکتی مناسب می‌تواند به خوبی به نیاز مشتریان ایرانی پاسخ دهد. البته با توجه به این که خودروهای خارجی به زودی به بازار ایران عرضه خواهند شد، رقابت برای این هاچ بک محبوب با رقبای خارجی تازه‌نفس کمی دشوار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*