اولین ایمیل ایلان ماسک به کارمندان توییتر

اولین ایمیل ایلان ماسک به کارمندان توییتر: خوش گذرانی تمام شده است!

ایلان ماسک طی اولین ایمیل خود به کارمندان توییتر، از ممنوعیت مطلق دورکاری خبر داده است؛ ولی او دقیقاً چه برنامه‌ای برای این پلتفرم دارد؟

با توجه به تصمیمات غیرمنتظره ایلان ماسک برای توییتر طی روزهای اخیر، جای تعجبی ندارد که این کارآفرین پرحاشیه باری دیگر به کارمندان این شرکت شوک وارد کند. ایلان ماسک پس از اخراج گسترده کارمندان توییتر که البته به برخی از آن‌ها پیشنهاد بازگشت به این شرکت داده شد، حالا طی اولین ایمیل خود به کارمندان خبری تعجب‌آور را اعلام کرده است. به گزارش بلومبرگ که توانسته است به ایمیل مذکور دست پیدا کند، ماسک به سیاست دورکاری دائمی پیشین توییتر پایان می‌دهد و انتظار دارد کارمندان حداقل 40 ساعت در هفته داخل دفتر حضور داشته باشند.

ساختمان توییتر

البته تصمیم مالک و مدیرعامل جدید توییتر آنچنان غافلگیرکننده نبود. او قبل از این، به اعضای توییتر گفته بود که با دورکاری مخالف است و حتی در اوج پاندمی کرونا برای باز نگه داشتن کارخانه‌های تسلا تقلا می‌کرد. در واقع این را می‌توان تیر دیگری بر پیکر بی‌جان کارکنان توییتر دانست که چندین ماه در بلاتکلیفی به سر برده‌اند و حالا هم با شیوه مدیریت بی‌نظم و قاعده ایلان ماسک دست و پنجه نرم می‌کنند.

جک دورسی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار توییتر از اوایل پاندمی کرونا در سال 2020 اظهار داشت که کارمندان این شبکه اجتماعی می‌توانند «برای همیشه» از خانه کار کنند. با این حال، توییتر از سال 2018 به درخواست دورسی سیاست دورکاری انعطاف‌پذیرتری را در پیش گرفته بود. حالا ایلان ماسک در اولین ایمیل ایلان ماسک به کارمندان توییتر از پایان این برنامه خبر داده است.

حساب کاربری توییتر ایلان ماسک

به گزارش بلومبرگ، ماسک می‌گوید که ممنوعیت دورکاری فوراً اجرایی می‌شود. اگر هم قرار باشد کارمندی از راه دور به انجام وظایف خود بپردازد، باید شخصاً تاییدیه ایلان ماسک را کسب کند. مغز متفکر پشت تسلا، اسپیس ایکس و اکنون توییتر، در گذشته هم مخالفت خود نسبت به شیوه کاری غالب در توییتر را ابراز کرده بود. او کمی قبل روز استراحت ماهیانه را که در جریان پاندمی کرونا مطرح شده بود، از تقویم کارکنان این شرکت حذف کرد.

ایلان ماسک طی اولین ایمیل به کارمندان توییتر به جز اعلام ممنوعیت دورکاری از اهداف بلندمدت خود گفته است. ایده‌ای که او در ذهنش می‌پروراند، این است که در آینده توییتر نصف درآمد خود را از طریق ارائه حق اشتراک به دست آورد. اولویت اصلی برای سال‌های آینده هم شناسایی و تعلیق ربات‌ها، ترول‌ها و محتویات اسپم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*