رویداد ماه خونی ۲۰۲۲

جذاب ترین تصاویر از رویداد ماه خونی 2022 را تماشا کنید + مجموعه عکس

پدیده ماه گرفتی یا خسوف کامل روز سه‌شنبه 17 آبان در سراسر جهان باعث حیرت عاشقان نجوم شد. در ادامه شاهد تصاویر رویداد ماه خونی 2022 باشید.

روز سه‌شنبه 8 نوامبر (17 آبان) بود که پدیده ماه گرفتگی کامل یا ماه خونی میزان مردم آمریکای شمالی و مرکزی، آسیا، استرالیا، جزایر اقیانوس آرام و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی شد. ماه خونی با ورود ماه به قسمت بیرونی سایه زمین در ساعت 11:32 به وقت تهران آغاز شد و به مدت حدود یک ساعت و نیم قابل رویت بود. در ادامه شاهد تصاویری از رویداد ماه خونی 2022 خواهید بود، اما قبل از آن به صورت ساده و مختصر توضیح می‌دهیم چطور ماه به این شکل در می‌آید.

ماه گرفتگی کامل آبان ماه

ماه گرفتگی یا خسوف زمانی رخ می‌دهد که زمین، ماه و خورشید در یک راستا با همدیگر قرار می‌گیرند و سایه زمین، ماه را فرا می‌گیرد. از پدیده ماه گرفتگی کامل به دلیل رنگ قرمزی که ماه به خود می‌گیرد، به عنوان «ماه خونی» هم یاد می‌شود. دلیل تغییر رنگ ماه به قرمز این است که اتمسفر زمین نور خورشید را پراکنده می‌کند و روی ماه می‌افکند.

تصاویر ماه خونی 2022

گفتنی است که بعد از ماه خونی روز سه‌شنبه، تا سه سال دیگر شاهد این پدیده تماشایی نخواهیم بود. بنا به اعلام ناسا، ماه خونی بعدی در 14 مارس 2025 (24 اسفند 1403) در آسمان پدیدار خواهد شد. از این رو، بهتر است حداقل در ادامه تصاویری جذاب از رویداد ماه خونی 2022 از نقاط مختلف دنیا را مشاهده کنید.

دیدنی ترین تصاویر پدیده ماه خونی 2022

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*