خودرو برقی Genesis X Convertible EV

جنسیس ایکس کانورتیبل؛ رویایی از جنس خودروهای برقی + ویدیو

جنسیس ایکس کانورتیبل برقی – Genesis X Convertible EV یک خودرو کانسپت است که قصد دارد تا یکی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های ماشین‌های الکتریکی را از بین ببرد؛ اما آیا می‌تواند؟

اگر فکر می‌کنید که توان کره‌ای‌ها فقط به ساخت خودروهای به اصطلاح «کارمندی» ختم می‌شود، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید، چرا که جدیدترین شاهکار جنسیس، هنر، تکنولوژی و منحصر به فرد بودن را با هم آمیخته است. پس اگر شما هم دوست دارید تا با زیر و بم جنسیس ایکس کانورتیبل آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه گجت نیوز باشید.

معرفی خودرو برقی و مفهومی جنسیس ایکس کانورتیبل

داستان تولد این خودرو کانسپت به چندین ماه قبل بازمی‌گردد. یعنی جایی که جنسیس X Speedium در قامت یک خودرو برقی، دو درب و کانسپت، در نمایشگاه نیویورک به روی صحنه رفته بود.

حالا بعد از 9 ماه از معرفی جنسیس ایکس اسپیدیوم ، با نسخه بدون سقف یا همان کانورتیبلی از این ماشین طرف هستیم که قصد دارد تا یکی از نقطه ضعف‌های ماشین‌های الکتریکی را به ویژگی خاص خود تبدیل کند. سنگ بنای طراحی در ساخت خودروهای EV، پایین بودن ضریب درگ (مقاومت در برابر جریان باد) است. برای درک این موضوع بد نیست بدانید که ضریب درگ موستانگ Mach-E کمتر از 0.19Cd است که این فاکتور در هایپرکارهایی مثل بوگاتی شیرون به 0.37Cd جهش می‌کند. حالا باید منتظر بمانیم تا ضریب درگ جنسیس ایکس کانورتیبل هم اعلام شود.

جنسیس ایکس کانورتیبل

از بحث‌های آیرودینامیکی که عبور کنیم به طراحی زیبای بدنه می‌رسیم که «اسلیک» و بدون انحنا بودن، حرف اول را در آن می‌زند. حتی دستگیرهای درب هم به صورت پاپ اوت طراحی شده‌اند تا تمام برجستگی‌های اضافی از بین بروند. آینه‌های بغل هم به مانند «ایکس Speedium» از نوع دوربین دار هستند و تصویر آن‌ها در کلاستر دیجیتال راننده (پشت آمپر دیجیتال) به نمایش درمی‌آید.

جنسیس ایکس کانورتیبل

کابین جنسیس ایکس کانورتیبل برعکس بدنه‌ی آن، سرشار از جزئیات ریز و درشت است. اول از همه‌، ترکیبی از چرم بازیافتی را داریم که با رنگ‌های مشکی و نارنجی، حس و حال مدرنی را در اتاق جنسیس X Convertible به راه انداخته‌اند. کلاستر دیجیتال 15 اینچی و کنسول دیجیتال هم کاملا در اختیار راننده قرار دارند و سراسر آن‌ها، حتی یک دکمه فیزیکی هم به چشم نمی‌آید. حتی کلیدهای کنترلی فرمان هم به صورت دیجیتال طراحی شده‌اند که شاید لمس ناخواسته‌ی آن‌ها کمی ناخوشایند باشد.

خودرو برقی Genesis X Convertible EV

رینگ‌های آیرودینامیکی با دیسک های ترمز 440 میلی متری و طراحی فوق مدرن هم از جمله مواردی است که به سادگی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد.

خودرو برقی Genesis X Convertible EV

همچنین بد نیست بدایند که اگر چه جنسیس ایکس کانورتیبل در حالت فابریک یک خودرو بدون سقف است اما مشتریان می‌توانند با سفارش سقف هارد تاپ، در روزهای بارانی هم از سواری با جنسیس X Convertible برقی لذت ببرند. به گفته طراحان، در ساخت این سقفِ هارد تاپ از المان‌های ساختمان‌های کره‌ای الهام گرفته شده است.

جنسیس ایکس کانورتیبل

در ادامه به مشخصات فنی و قیمت جنسیس ایکس کانورتیبل می‌رسیم که متاسفانه تا این لحظه، هیچ اخباری از این موارد به دست ما نرسیده اما انتظار داریم که X Convertible و X Spidium از نظر مشخصات فنی، تقریبا در یک رده قرار باشند. ولی مشکل اینجاست که حتی از اعداد قدرت و گشتاور یا موتورهای ایکس اسپیدیوم هم هیچ خبری نداریم!

پس به سراغ آمریکایی‌ها می‌رویم و اگر کادیلاک سلستیک را رقیب اصلی جنسیس ایکس اسپیدیوم در نظر بگیریم، می‌توان گفت که خودرو مفهومی جنسیس ایکس Convertible احتمالا میزبان دو موتور برقی و سنترال باشد که توانی معادل هزار اسب بخار را در اختیار راننده قرار خواهند داد. همچنین باتری‌های 200 کیلو وات ساعتی هم کاملا به قد و قواره‌ی این خودرو کانسپت می‌آیند و احتمالا در هر بار شارژ شدن، 550 تا 600 کیلومتر را طی کنند.

جنسیس ایکس کانورتیبل

نسخه سقف دار با سقف تاشو و هارد تاپ

در پایان کار بد نیست به قیمت جنسیس ایکس کانورتیبل هم نگاهی داشته باشیم که گفته می‌شود قرار است با برچسب قیمت 100 تا 150 هزار دلار و در جایی اواسط سال 2024 روانه بازار شود.