مقایسه جک k7 با تیگو 7 پرو

مقایسه جک k7 با تیگو 7 پرو ؛ شاسی بلندهای چینی بازار ایران در مقابل هم

در این مطلب به مقایسه جک k7 با تیگو 7 پرو خواهیم پرداخت و مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی ظاهری این دو کراس اوور چینی را بررسی می‌کنیم.

صنعت خودروسازی ایران پس از اعمال ممنوعیت واردات خودرو ضربه سنگین و مهلکی از جانب خودروسازان خارجی و کشورهای دیگر خورد؛ اما تا به همین الان، اغلب مسئولان و مقامات دولتی معتقدند که تحریم‌های آمریکا باعث پیشرفت و توسعه صنعت خودرو شده و هیچ مشکلی جز اندکی عدم کیفیت نداریم.

مقایسه جک k7 با تیگو 7 پرو

شرکت‌های خودروسازی چینی پس از اعمال ممنوعیت واردات از در و دیوار به بازار داخلی ما وارد شدند و بازار را اشباع کردند. هر یک از این خودروسازها نماینده‌ای برای خود در داخل پیدا کردند و سپس محصولات بی‌کیفیتشان را در بازار کشورمان عرضه کردند. دو مورد از مونتاژکاران محصولات چینی، مدیران خودرو و کرمان موتور هستند که موفقیت‌های بسیاری در ایران به دست آورده‌اند.

مقایسه جک k7 با تیگو 7 پرو

مقایسه محصولات چینی برای مشتریانی که قصد خرید خودروی مونتاژی دارند مثمرثمر واقع خواهد شد. در این مطلب می‌خواهیم نیم نگاهی به مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی ظاهری دو محصول تیگو 7 پرو و جک کی 7 بیندازیم. این دو کراس اوور جمع و جور شهری مورد استقبال خوبی از سوی مشتریان قرار گرفته‌اند.

قیمت هر دو محصولی که قرار است از آنها صحبت کنیم یکسان است و همین باعث شده مشتریان برای خرید هر یک از این مونتاژی‌های چینی به شک و تردید بیفتند. هر کدام از این دو خودرو طرفداران خاص خود را دارند، ولی بیایید ببینیم حق با کدام طیف است؟

طراحی ظاهری چری تیگو 7 پرو و جک KMC K7

اول از همه به سراغ طراحی ظاهری و شکل و قیافه این دو کراس اوور می‌رویم. اگر به تصاویر تیگو 7 پرو و جک کی 7 نگاه کنیم متوجه المان‌های طراحی قدیمی آنها خواهیم شد. حقیقت این است که طراحی هر دوی این شاسی بلندها برای چندین سال پیش است و اگر به سایر محصولات خودروسازان چینی نگاه کنیم متوجه ترند قدیمی این دو خواهیم شد. به هر حال جمع‌بندی این است که ظاهر این دو کراس اوور شیک و خوش پرستیژ است.

به طور کلی محصول مدیران خودرو در ارزیابی‌های اولیه محصولی ساده، اما پخته‌تر به نظر می‌رسد و نقطه مقابل این طراحی ساده، ظاهر نسبتا فانتزی کی ام سی کی 7 است و شاید مورد پسند برخی از مشتریان واقع نشود. البته محصول کرمان موتور مولفه‌های لوکس بودن بیشتری نسبت به تیگو 7 پرو خواهد داشت.

تیگو 7 پرو

با ورود به نمای داخلی جک کی 7 متوجه خواهیم شد که این خودرو در قیاس با تیگو 7 پرو عملکرد بهتری دارد؛ چرا که ظاهر داخلی محصول مدیران خودرو مثل طراحی خارجی‌اش ساده است. جاداری و ظرفیت بزرگ کابین هر دو شاسی بلند حس خوبی به سرنشینان خواهد داد و فضای پای بیشتری برای سرنشینان ردیف عقب فراهم خواهد شد.

کراس اوور کرمان موتور در قسمت صندوق بار خودرویی جادار و مناسب خانواده ظاهر شده، به طوری که صندوق آن 960 لیتر گنجایش دارد و به راحتی برای مسافرت‌های خانوادگی و پرجمعیت کارساز است. علاوه بر این چری تیگو 7 پرو 889 لیتر ظرفیت صندوق بار دارد و به خوبی می‌تواند با رقیب خود مبارزه کند.

مشخصات فنی کی ام سی کی 7 و چری تیگو 7 پرو

زیر کاپوت هر دو خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری قرار گرفته است. تیگو 7 پرو مجهز به یک موتور توربوشارژ است که می‌تواند حداکثر قدرت 157 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این پیشرانه از طریق یک گیربکس 9 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود. نکته مهم کاتالوگ تیگو 7 پرو است، زیرا در آن قدرت موتور 170 اسب بخار درج شده است که احتمال می‌دهیم این رقم به اشتباه درج شده باشد.

مقایسه جک k7 با تیگو 7 پرو

در آن سوی میدان با خودروی کراس اوور دیگری به نام جک KMC K7 سر و کار داریم که زیر کاپوت خود یک پیشرانه توربوشارژ تزریق مستقیم دارد. این موتور قادر به تولید قدرت 171 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن‌متر خواهد بود و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌کند.

متاسفانه اطلاعاتی در خصوص شتاب صفر تا صد محصول کرمان موتور در دسترس نیست، ولی حدس می‌زنیم با توجه به وزن بیشتر جک کی 7 (حدود 335 کیلوگرم مازاد) چابکی تیگو 7 پرو بهتر باشد. به هر حال این اختلاف در چابکی و سرعت به حدی نیست که بتواند نقش کلیدی و اساسی در انتخاب خودرو بازی کند. مطابق آنچه ارزیابی شده، تیگو 7 پرو می‌تواند در 11 ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد، حال آن که رقیب چینی‌اش این مهم را در 12 ثانیه انجام می‌دهد.

مدتی پیش برخی از مشتریان کرمان موتور مدعی شده بودند که هنگام دنده عقب رفتن یا پارک دوبل، مشکلاتی برای آنها به وجود می‌آید و دنده تقه می‌خورد و صدای ناخوشایندی شنیده می‌شود. به نظر می‌رسد با توجه به قدمت این ایراد، تاکنون از سوی کرمان موتور رفع شده است.

مقایسه جک k7 با تیگو 7 پرو

سیستم تعلیق این دو خودرو تا حدودی خشک عمل می‌کند و بنابراین کیفیت سواری تا حدودی باعث اذیت و آزار سرنشینان خواهد شد. بنا بر آنچه کارشناسان اعلام کرده‌اند، جک KMC K7 چسبندگی و پایداری بهتری دارد و خصوصا در سرعت‌های عادی تعادل بهتری از خود نشان می‌دهد. البته کراس اوور مدیران خودرو از نظر پایداری و چسبندگی عملکرد بدی ندارد و این کی 7 است که اندکی بهتر ظاهر شده است.

امکانات رفاهی چری تیگو 7 پرو و جک KMC K7

اگر از نزدیک با دو نمونه جک کی ام سی کی 7 و چری تیگو 7 پرو روبه‌رو شوید، متوجه خواهید شد که محصول لوکس کرمان موتور فول آپشن‌تر و مجهزتر از محصول مدیران خودرو است. به طور کلی جک K7 یکی از محصولات پر امکانات مونتاژی داخل کشور است و نسبت به اغلب رقبای خود برتری محسوسی دارد. بنابراین برنده این بخش جک کی 7 خواهد بود.

امکانات رفاهی فونیکس تیگو 7 پرو: کروز کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و فشار باد تایرها، دی لایت، اتولایت، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم خودکار ارتفاع نور چراغ‌های جلو، فرمان برقی با روکش چرمی و گرم‌کن، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی مالتی مدیا با نویگیشن، دوربین 360، دوربین عقب و جانبی، بلوتوث، usb، صفحه کیلومتر دیجیتال، شش کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک دو کاناله با دریچه عقب، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس، صندوق برقی هوشمند، سقف پانوراما و سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی گرم‌کن‌دار.

جک کی 7

امکانات رفاهی جک KMC K7: چهار کیسه هوا (جلو و جانبی)، کنترل پایداری الکترونیکی ESC، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، سیستم نیروی کمکی ترمز BAS، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش یا هرزگردی، پایش فشار باد تایرها TPMS، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین 360، سانروف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، اتولایت، سامانه تک لمس برای باز و بسته شدن تمامی شیشه‌ها، شیشه‌بالابر با قابلیت تشخیص مانع، آینه‌های جانبی برقی تاشونده خودکار همراه با گرمکن، صفحه آمپر تمام دیجیتال 12.3 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فیلتر هوای کابین، دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، در برقی صندوق عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع، دی‌لایت، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، تنظیم برقی صندلی شاگرد در چهار حالت، کنسول میانی ردیف‌های جلو و عقب، مموری و ماساژور صندلی راننده، نمایشگر 12.3 اینچی، بلوتوث، مسیریاب ماهواره‌ای، خروجی برق ردیف جلو و ردیف عقب USB پنج ولت، باز شدن در صندوق عقب با حسگر پا، سیستم صوتی Infinity با 10 اسپیکر، کروز کنترل، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو.

سخن پایانی

پس از بررسی اجمالی دو کراس اوور مونتاژی بازار ایران نوبت به ضربه نهایی می‌رسد. به طور کلی اگر از جمله افرادی هستید که اهمیت زیادی به ظاهر لوکس، پرستیژ بالا، فضای داخلی بیشتر، امکانات رفاهی بیشتر و متنوع‌تر و مشخصات فنی قانع کننده می‌دهید، بهتر است به سراغ خرید کی ام سی کی 7 بروید.

یکی از ایرادهای این خودرو، بهره‌مندی آن از سیستم پاشش مستقیم سوخت است که باعث می‌شود حساسیت آن نسبت به بنزین بی‌کیفیت افزایش یابد. این مورد می‌تواند تأثیر غیر مستقیمی روی استهلاک خودرو بگذارد و در درازمدت رانندگان را با مشکل مواجه کند.

یکی دیگر از ایرادهای این خودرو نسبت به فونیکس تیگو 7 پرو، سیستم گیربکس دو کلاچه آن است. این سیستم در مقایسه با سی وی تی موجود در تیگو 7 پرو نگهداری حساس‌تری دارد و امکان استهلاک آن افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این دیگر تأثیر منفی این سیستم، کاهش توان و عملکرد فنی خودرو و عدم هماهنگی کامل بین پیشرانه و گیربکس است.

تیگو 7 پرو

در مجموع این احتمال وجود دارد که ایرادهای مذکور توسط کرمان موتور حل شده باشد؛ چرا که عمده این مشکلات نرم افزاری و قابل رفع است. اما نوبت به حلاجی کردن تیگو 7 پرو می‌رسد. این خودروی شاسی بلند در قیاس با رقیب خود امکانات رفاهی کمتری دارد، اما طراحی ظاهری پخته‌تری از آن سراغ داریم.

علاوه بر این مولفه‌های اسپرتی بیشتری در محصول کراس اوور مدیران خودرو دیده می‌شود و خوشبختانه ایرادی بین هماهنگی پیشرانه و گیربکس دیده نشده است. همچنین استهلاک این خودرو کمتر از رقیب ارزیابی شده است. به عنوان آخرین نکته باید گفت که بازار لوازم یدکی و خدمات پس از فروش مدیران خودرو اندکی مساعدتر از کرمان موتور خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کلاس خودروهای مدیران بالاتر است ، کافی است پشت فرمان بنشینید چرم داخل کابین تیگو خودش گویای همه چیز است