تکنولوژی رهگیری پرتو در اسنپدراگون ۸ نسل ۲

اوپو با معرفی بازی کمپ گارد، تکنولوژی رهگیری پرتو در اسنپدراگون 8 نسل 2 را به تصویر می‌کشد + ویدیو

بازی کمپ گارد اوپو نشان می‌دهد با رهگیری پرتو اسنپدراگون 8 نسل 2 بازی‌ها یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند. در ادامه شاهد ویدیوی آن باشید.

با رونمایی رسمی از چیپست جدید کوالکام با نام اسنپدراگون 8 نسل 2 حالا بحث درباره قابلیت‌های آن از جمله رهگیری پرتو یا ری تریسینگ (Ray Tracing) با تقویت‌بخشی سخت‌افزار داغ است. برند چینی اوپو هم در راستای نمایش فناوری ری تریسینگ این چیپست، یک بازی تیراندازی اول‌شخص با نام کمپ گارد – Camp Guard ساخته است. در ادامه ویدیویی از این بازی را مشاهده می‌کنید:

ری تریسینگ با بهبود دقت فیزیکی انعکاس‌ها و سایه‌ها باعث واقع‌گرایانه‌تر شدن جلوه‌های بازی‌ها می‌شود. اوپو پس از کلید زدن پروژه خود در رابطه با جلوه‌های بصری در سال 2020، نتایج به دست آمده را با کوالکام در میان گذاشت و این دو با بهینه‌سازی درایورهای PhysRay Engine 2.0 توانستند بافت‌های نرم‌تری را روی گوشی های هوشمند پیاده‌سازی کنند. اکنون بازی کمپ گارد به وسیله یک دستگاه مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 با دمای مطلوب اتاق به مدت نیم ساعت با رزولوشن 720p و نرخ فریم 60 بر ثانیه به اجرا در می‌آید.

فناوری ری تریسینگ اوپو و اسنپدراگون 8 نسل 2

در ویدیوی منتشر شده از سوی اوپو، انعکاس سرباز روی حامل نفت که پیش از این فقط در پی‌سی‌ها و کنسول‌های گیمینگ ممکن بود، نمونه‌ای عالی از عملکرد فناوری رهگیری پرتو در اسنپدراگون 8 نسل 2 است. سایه‌ها هم بسته به زاویه تغییر شکل می‌دهند، در حالی که در گذشته چیزی جز یک شکل هندسی بی‌حرکت نبودند.

با تکنیک رندرینگ بر پایه قوانین فیزیکی (Physically-Based Rendering) اشیایی که حتی در مرکز توجه نیستند هم رندر می‌شوند و برخورد گلوله با نور به نمایش گذاشته می‌شود. شکست در نور، آب و موج‌ها هم جلوه‌های واقع‌گرایانه دیگری هستند که جای توجه دارند. همه این‌ها در کنار هم، کلیت بصری یک بازی را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کنند.

عملکرد ری تریسینگ اسنپدراگون 8 نسل 2 در بازی کمپ گارد اوپو

با موتور PhysRay اوپو که در دسترس بازی‌سازان قرار گرفته است، باید در آینده انتظار ارائه بازی‌هایی واقع‌گرایانه‌تر برای گوشی‌های هوشمند را داشت. اوپو فایند X که اوایل سال آینده میلادی روانه بازار می‌شود، یکی از گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 و برخوردار از موتور PhysRay خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*