اینترنت ماهواره ای ایران

تصمیم سازمان فضایی ایران برای رقابت با استارلینک و ارائه اینترنت ماهواره ای جدی است!

طبق اظهارات جدید سازمان فضایی ایران، به نظر می‌رسد باید خودمان را برای اینترنت ماهواره ای و رقابت با استارلینک آماده کنیم؛ اما ماجرا از چه قرار است؟

مدتی پیش، سازمان فضایی ایران اعلام کرد که قصد دارد با ارائه اینترنت ماهواره ای، به رقابت استارلینک برود و در این زمینه کشور را به خودکفایی برساند. به تازگی این سازمان از برنامه‌های مدون خود برای آغاز این پروژه بزرگ خبر داده و چشم‌انداز خود را مطرح کرده است.

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران، با اشاره به این موضوع که ارائه اینترنت ماهواره‌ای در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت:

سازمان فضایی ایران به صورت جدی به دنبال ساخت منظومه‌های ماهواره‌ای است و در این خصوص برنامه مشخصی را دنبال می‌کند؛ برنامه‌هایی که اگر اجرایی شوند، می‌توانند اتفاقات مهم و بزرگی را رقم بزنند.

برنامه سازمان فضایی ایران برای ارائه اینترنت ماهواره ای چیست؟

اینترنت ماهواره ای

حسن سالاریه در گفت‌وگوی اخیر خود به مواردی اشاره کرد که جزو چشم‌اندازها و برنامه‌های تعیین شده سازمان فضایی در راستای ارائه اینترنت ماهواره ای به شمار می‌روند. وی در این باره گفت:

یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای ما، قدرتمند شدن و افزایش توانایی‌های بخش خصوصی و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه است. در حال حاضر ما در این سازمان مشغول شناسایی و فعال‌سازی همین شرکت‌ها هستیم؛ زیرا این شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت‌های لازم، رفته رفته بزرگ و گسترده می‌شوند و می‌توانند در زمینه طراحی و ساخت ماهواره‌ها نقش پررنگی داشته باشند. علاوه بر این موارد، شرکت‌های مذکور این قابلیت را خواهند داشت که در پروژه‌های کلانی همچون منظومه‌های پهن باند خدمات اینترنت یا ارائه اینترنت ماهواره ای حضور یابند. به زودی از طرف سازمان فضایی، مناقصه‌ای برگزار خواهد شد تا بخش خصوصی به این عرصه ورود پیدا کند و بتوانیم به یک منظومه ماهواره‌ای با قابلیت ارائه خدمات اینترنت اشیاء (IOT) برسیم.

رئیس سازمان فضایی اعلام کرد که گام بعدی این سازمان، ماهواره‌های پهن باند است و تاکید کرد که این بخش به صورت جدی به همکاری‌های بین‌المللی نیاز دارد. به گفته سالاریه، اجرای این طرح منجر به ارائه اینترنت ماهواره ای خواهد شد. البته وی معتقد است که رشد و گسترده شدن شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این حوزه مشغول به کار هستند نیز می‌تواند موتور محرکی باشد برای پیشرفت و رقابت با شرکت‌های مطرح خارجی.

حسن سالاریه در پایان گفته‌های خود به اهمیت مشارکت و همکاری با شرکت‌های بین‌المللی در زمینه ساخت منظومه‌های پهن باند و همچنین ارائه اینترنت ماهواره ای اشاره کرد و تاکید نمود که اگر کشورهای توانمند در این حوزه با سازمان فضایی ایران همکاری کنند، بدون شک اتفاقات بزرگ و سرنوشت‌سازی در آینده کشور رخ خواهد داد؛ اتفاقاتی که باعث پیشرفت چشمگیر ایران در زمینه ساخت ماهواره خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خخخخ بابا نوکر روس خخخ

  2. شما همین اینترنت زپرتی رو از رو مردم قطع نکنید، اینترنت ماهواره ای پیش کش

    اینا چی میزنن؟

  3. ناموسا اینا یه چیز میزنن،یه خودرو نمیتونن بسازن،بازار ارز نمیتونن کنترل کنن،جلو فساد و اختلاس نمیتونن بگیرند انوقت میخوان اینترنت ماهواره بسازن😐

  4. فرمانده مورچه‌ها

    افراد بخندن…خخخخخخخخخخختتتتتتتخخخخخخخخخخخخ

  5. جک قرن جدید..خخخخخ
    کارت ملی رو بدین بعد دو سال.. ماهواره پیشکش
    درب قابلمه مستعان رو هم بسازید