شیائومی 13

نگاهی به ویژگی های خاص شیائومی 13 و 13 پرو؛ از ضد گرد و غبار بودن تا مقاومت در برابر زرد شدن

در آستانه رونمایی از پرچم‌داران جدید شیائومی، با ویژگی های خاص سری شیائومی 13 – Xiaomi 13 که نوآوری‌های جالبی را به دنبال دارند، آشنا می‌شویم.

شرکت شیائومی طی روزهای آینده از جدیدترین سری پرچم‌دار خود رونمایی خواهد کرد و در طول هفته‌های گذشته نیز، شایعات مختلفی پیرامون آنها جریان داشته است. پرچم‌داران جدید این برند چینی شامل مدل استاندارد و نسخه پرو شیائومی 13 هستند و هر دو مدل در اندازه‌های مختلف عرضه خواهند شد. علاوه بر شایعات، این شرکت از چند تیزر رسمی از این مجموعه نیز رونمایی کرده است.

ویژگی های خاص سری شیائومی 13

جدیدترین تیزر شیائومی حاکی از وجود فناوری جدید پوشش نانو در پرچم‌داران جدید این برند چینی است. به نقل از این سازنده، فناوری مذکور نمونه‌ای پیشرو و برتر در صنعت تلفن همراه محسوب می‌شود و بهبودهای زیر را به ارمغان خواهد آورد:

  • حس چرم با کیفیت بالا
  • عملکرد ضد سایش بهبود یافته
  • عملکرد ضد رنگ با ماندگاری بالا
  • جلوگیری از جذب آلودگی‌ها

ویژگی های شیائومی 13، پوشش ضدنانو

شیائومی معتقد است که کیفیت پوشش نانو جدید، نگرانی‌ها از جذب آلودگی و انتقال بیماری‌ها را برای بسیاری از خریداران برطرف می‌کند. بر اساس پوستر جدید این شرکت، فناوری پوشش نانو دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ضد اشعه ماوراء بنفش
  • مقاومت در برابر زردی
  • ضد فرسایش
  • ضد رطوبت

تنوع رنگ و متریال ساخت سری شیائومی 13

طبق گزارش‌ها، سری شیائومی 13 در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و صورتی عرضه خواهد شد. از میان این گزینه‌ها، رنگ سبز و صورتی دارای نسخه‌های چرمی ساده خواهند بود. با این حال، برخی شایعات از احتمال عرضه این سری تا 10 گزینه رنگی خبر داده‌اند.

برای اولین بار، شیائومی از چرم آلی سیلیکونی سازگار با محیط‌زیست در مدل 12S اولترا استفاده کرده است. به گفته مقام مسئول این شرکت، ماده مذکور با دستمال مرطوب قابل ترمیم مجدد است. بنابراین، این ماده در برابر رنگ‌رفتگی یا پوسته شدن، حتی در استفاده بلند مدت نیز مقاومت بالایی دارد. شیائومی هم‌چنین از چرم پوست گوساله به طور اختصاصی برای سطح رویی گوشی استفاده می‌کند تا چسبندگی بیشتری با دست برقرار کرده و امکان لیز خوردن دستگاه کاهش یابد.

علاوه بر این، استفاده از یک ماده خام طبیعی سیلیکونی نیز باعث سازگاری بیشتر با محیط‌زیست می‌شود. چرم ارگانیک سیلیکونی موجود در مدل 12S اولترا در شیائومی 13 ارتقا خواهد یافت.

ویژگی ضدآب و جزئیاتی از نمایشگر شیائومی 13

استاندارد آی پی 68

سری پرچم‌دار جدید شیائومی هم‌چنین با آخرین به‌روزرسانی MIUI 14 عرضه خواهد شد. هم‌چنین تیزر منتشر شده این شرکت حاکی از پشتیبانی سری شیائومی 13 از استاندارد IP68 و مقاومت در برابر آب است. لی جون، بنیان‌گذار و میرعامل شیائومی در مورد این استاندارد نکاتی را بیان کرده است. او اعتقاد دارد که سازنده چینی این ویژگی را با دست و دل بازی در پرچم‌دار جدید خود گنجانده است، با این وجود، در حال حاضر تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند با استاندارد ضدآب IP86 عرضه می‌شوند.

طبق داده‌های موجود، IP68 بالاترین سطح در میان استانداردهای ضدگرد و غبار و آب است. برای ارزیابی عملکرد مقاومتی، اولین X به سطح ضد گرد و غبار مربوط است که بین 0 تا 6 رتبه‌بندی می‌شود. هم‌چنین دومین X نیز سطح ضدآب محسوب می‌شود که بین 0 تا 8 طبقه‌بندی می‌شود. رتبه IP8 در رقم آخر، بدین معنا است که گوشی هوشمند می‌تواند زیر آب در  عمق حداکثر 1 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد.

بنابراین، پشتیبانی از استاندارد IP68 به این معنا نیست که مقاومت در برابر آب بدون محدودیت است و تنها در شرایط رطوبتی و زمانی خاص از دستگاه محافظت خواهد کرد. برای مثال، اگر قصد عکس‌برداری زیر آب را دارید، باید احتیاط کنید که گوشی در عمقی بیش از 1 متر غوطه‌ور نباشد.

ویژگی های جدید نمایشگر شیائومی 13

علاوه بر ویژگی‌های فوق، یک تیزر رسمی نیز در مورد صفحه‌نمایش سری شیائومی 13 منتشر شده است. بر این اساس، پرچم‌داران جدید شیائومی با نمایشگر رده‌بالای OLED عرضه خواهند شد. این صفحه‌نمایش از نوع چهار ضلعی و با عرض فریم 1.61 میلی‌متری همراه خواهد بود. هم‌چنین نسخه پرو از نمایشگری متفاوت از نوع هایپربولیک عرضه خواهد شد.

ویژگی های شیائومی 13، نمایشگر

عرض نمایشگر نسخه استاندارد شیائومی 13، از سه طرف به 1.61 میلی‌متر و در عریض‌ترین نقطه به 1.81 میلی‌متر میرسد. به لطف این حاشیه‌های نازک، نسبت نمایشگر به بدنه در این سری به 93.3 درصد می‌رسد. این گوشی هم‌چنین دارای یک حفره پانچ مرکزی برای قرارگیری دوربین سلفی است. علاوه بر این، لی جون مدعی شده که سری Xiaomi 13 با طراحی نسبتا 2.5 بعدی عرضه خواهد شد و بخش پشتی نیز دارای طراحی خمیده در چهار طرف است.

تاریخ عرضه سری شیائومی 13

با اینکه هنوز هیچ گزارشی به طور رسمی مبنی بر قیمت و زمان عرضه پرچم‌داران جدید شیائومی اعلام نشده است، اما این شرکت در تدارک برگزاری کنفرانس معرفی محصول خود برای روز پنج‌شنبه به سر می‌برد. بنابراین به نظر می‌رسد که سری شیائومی 13 نیز در خلال این رویداد معرفی خواهد شد.

از سوی دیگر، در مورد قیمت‌گذاری هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است. با این وجود، عواملی نظیر ارتقاء قطعات، محدودیت‌های ناشی از کووید-19، نرخ ارز و غیره در تعیین قیمت این سری تاثیرگذار خواهند بود. با در نظر گرفتن این موارد، شیائومی 13 مسلما در مقایسه با نسل قبل افزایش قیمت خواهد داشت. ناگفته نماند که شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت 15 تا 20 درصدی وجود دارند. البته این هنوز یک حدس و گمان است و هیچ چیز در این باره قطعی نیست. لازم به ذکر است که تمامی مدل‌های سری شیائومی 13 به تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*