عرضه خودرو در بورس

خودروسازان، تنها برنده عرضه خودرو در بورس

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اعلام این که خودروسازان تنها برنده عرضه خودرو در بورس هستند، گفت برای کاهش قیمت باید عرضه کالا دائمی باشد.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو کشور عنوان کرد با وجود این که در بازار شاهد رکود شدید هستیم، همچنان قیمت‌ها روند افزایشی دارند که دلیل آن به عرضه کم ماشین توسط خودروسازان مربوط می‌شود.

وی با اعلام این که عرضه خودرو کم بوده و به نیاز بازار پاسخ نمی‌دهد گفت چنین شرایطی باعث شده تا قیمت خودروهای ارزانی چون پژو 206 تیپ 2 طی یک ماه اخیر حدود 30 میلیون تومان افزایش پیدا کند. همچنین قیمت سایپا کوییک حدود 10 تا 15 میلیون تومان و قیمت تیبا نیز حدود 10 میلیون تومان طی یک ماه اخیر افزایش پیدا کرده است. پژو 207 اتوماتیک و دنا توربوشارژ اتوماتیک نیز افزایش قیمت را تجربه کردند.

عرضه خودرو در بورس به نفع خودروسازان است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در ادامه گفته‌های خود با اعلام این که عرضه ماشین در بورس فقط به سود خودروسازان است، گفت در شرایطی عرضه ماشین در بورس کالا باعث کنترل یا کاهش قیمت خودرو در بازار خواهد شد که این عرضه دائمی باشد و خودروسازان فرایند عرضه در بورس را به شکل مقطعی انجام ندهند.

موتمنی تاکید کرد در حال حاضر نحوه عرضه ماشین در بورس کالا به سود مصرف‌کننده نخواهد بود؛ چرا که خودروسازان با قیمت نزدیک قیمت بازار محصولات خود را در بورس عرضه می‌کنند و سرانجام خودرو با قیمت حدود 50 میلیون تومان کمتر از قیمت بازار به مشتریان ارائه خواهد شد و خریداران ماشین از بورس نیز اغلب خودروهای خریداری شده را در بازار عرضه خواهند کند. از این رو اختلاف قیمت با بازار به سود مصرف‌کننده نهایی نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*