درگاه پرداخت اینترنتی

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

امروزه با گسترش اینترنت، اغلب کسب و کارها و مشاغل بر بستر اینترنت ارائه شده و شمایلی آنلاین به خود گرفته‌اند. بیشتر افراد نیز به خریدهای اینترنتی و دریافت خدمات مختلف به صورت آنلاین علاقه‌مند شده و آن را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند.

راه ‌اندازی کسب‌ و کار اینترنتی مستلزم موارد زیادی است که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آنها تعیین چگونگی پرداخت و دریافت مبالغ و هزینه‌ها است که توسط درگاه پرداخت انجام می‌شود. درگاه پرداخت یک سرویس پرداختی است که به عنوان کانالی برای انجام و دریافت پرداخت‌ها استفاده می‌شود. این فناوری، ساده‌ترین راه برای دریافت و جمع‌آوری پرداخت‌ها در بستر اینترنت بوده و یک مسیر ارتباطی میان ارائه دهنده خدمات و مصرف کننده می‌باشد. درگاه های پرداخت به چند دسته با ویژگی‌های مختلف تقسیم می‌شوند. در ادامه این مقاله به معرفی چند نمونه از بهترین درگاه پرداخت ایرانی و خارجی پرداخته می‌شود.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

انواع درگاه پرداخت

دو نوع مختلف از درگاه های پرداخت وجود دارد که نحوه خدمات‌رسانی آنها متفاوت از یکدیگر می‌باشد. این دو نوع عبارتند از درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط که در ادامه معرفی می‌شوند.

درگاه پرداخت مستقیم

درگاه پرداخت مستقیم به درگاهی گفته می‌شود که برای دریافت آن می‌بایست به بانک‌‌ها مراجعه شود. برای این کار باید پس از مراجعه به بانک یک حساب بانکی افتتاح کرده، مدارک مورد نیاز را تحویل داده و سپس سایت مورد نظری که قصد دریافت درگاه پرداخت برای آن دارید را به بانک معرفی می‌‌کنید. لازم به ذکر است که سایت مورد نظر حتما باید نشان اعتماد یا همان اینماد داشته و مجوزهای آن به بانک ارائه شود. پس از تکمیل تمام مراحل، دستورالعمل‌های لازم جهت اتصال درگاه به سایت مورد نظر توسط بانک ارائه شده و IP سرور سایت به صورت مستقیم به درگاه بانکی متصل می‌شود. در درگاه های پرداخت مستقیم، مبالغ پرداختی به صورت مستقیم و بدون کارمزد به حساب صاحب سایت واریز می‌شود.

درگاه پرداخت غیر مستقیم یا واسط

نوع دوم درگاه های پرداخت که پرکاربردترین و محبوب‌ترین نوع آن هستند، درگاه های پرداخت غیر مستقیم یا واسط می‌باشد. این نوع درگاه پرداخت رابط کاربری ساده‌‌‌تری داشته و برای دریافت آن باید از طریق شرکت‌‌های مختلف ارایه دهنده درگاه‌ پرداخت اقدام کرد که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها پرداخته می‌شود. برای کسب درگاه پرداخت، می‌توان در یکی از این شرکت ‌ها ثبت نام کرده و صرفا با ارائه یک کد مالیاتی و بدون نیاز به هیچ گونه پروانه کسبی یک درگاه اینترنتی برای سایت خود دریافت کرد.

معرفی انواع درگاه پرداخت ایرانی و جهانی (درگاه های بانکی ایران، زرین پال، پی فا ، درگاه های رمز ارزی، پی پال و…) درگاه های پرداخت ایرانی و خارجی گوناگونی با خدمات و ویژگی‌های منصر به فردی وجود دارند که در ادامه چند نمونه از آنها معرفی می‌شود.

درگاه پرداخت پی فا

یکی از معتبرترین و بهترین درگاه های پرداخت حال حاضر ایران، درگاه پرداخت پی فا است که خدمات منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. استفاده از خدمات پی فا، فقط محدود یک درگاه پرداخت نمی‌شود بلکه سرویس‌ها و خدمات ویژه دیگری مانند فرم پرداخت نیز برای موفقیت هرچه بیشتر کسب و کار اینترنتی به صورت رایگان توسط این شرکت ارائه می‌شود. شرکت پی فا را می‌توان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت معرفی کرد که در کمترین زمان ممکن درگاه پرداخت به مشتریان خود اعطا می‌کند و مزیت‌های فراوانی را نیز شامل می‌شود. از مزایای این درگاه پرداخت می‌توان به ارائه درگاه اشتراکی، امینت بالای تراکنش‌ها و حفظ اطلاعات کاربران به صورت ایمن و مطمئن، دریافت کارمزد بسیار کم، جلوگیری از نفوذ هکرها و کاهش احتمال تقلب، ارائه پشتیبانی دائمی ۲۴ ساعته و غیره اشاره کرد. همچنین می‌توانید از آموزش‌های فوق‌العاده‌ای که در پی فا مگ برای شما قرار داده شده است، استفاده کنید.

درگاه های پرداخت رمزارزی

امروزه با پدیدار شدن ارزهای دیجیتال و افزایش علاقه‌مندی افراد به ورود به این حوزه، این رمزارزها به ابزار مبادله تبدیل شده‌اند که برای پرداخت و دریافت آنها می‌بایست از درگاه های پرداخت رمزارزی استفاده کرد. درگاه‌ پرداخت‌ رمزارزی یک روش نوین جهت پردازش پرداخت‌های غیر نقدی می‌باشد. در ادامه دو نمونه از بهترین درگاه پرداخت رمزارزی، معرفی می‌شوند.

درگاه پرداخت Bit Pay

بیت پی درگاه پرداختی محبوب است که حدود ده سال در حوزه رمزنگاری فعالیت داشته و کاربران و مشتریان زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهد. از جمله کاربران شناخته شده‌ای که از این درگاه پرداخت استفاده می‌کنند می‌توان به Shopify، صلیب سرخ آمریکا و … اشاره کرد. بیت پی در تلاش است تا با استفاده از قفل کردن نرخ ارز به هنگام فروش، اقدام به حفاظت از کسب و کارها در مواجه با نوسانات کند. از مزایای بیت پی می‌توان حفاظت از کاربران و سرمایه آنها در مقابل نوسانات بازار، پشتیبانی از پرداخت‌های حجم بالا و صورت حساب آنها، پشتیبانی از استیبل کوین‌های مختلف و غیره اشاره کرد.

درگاه پرداخت NOWPayments

یکی دیگر از درگاه های پرداخت معتبر رمز ارزی، NOWPayments می‌باشد که هزینه‌‌های تراکنش را به حداقل میزان ممکن رسانده و توانایی پردازش بیش از 50 ارز دیجیتال مختلف را دارا می‌باشد. میزان کارمزد دریافتی این درگاه پرداخت برای هر تراکنش از 0.5٪ شروع می‌شود که البته با میزان فروش ماهانه سایت می‌تواند کاهش یابد. ویژگی مهم و اساسی NOWPayments سازگاری و امکان ادغام آن با وب سایت‌‌ها و پلتفرم‌های الکترونیکی مختلفی مانند Shopify، Magento و WooCommerce می‌باشد. از دیگر مزایای این درگاه پرداخت می‌توان به محافظت از کاربران در مقابل نوسانات، میزان هزینه‌های پایین، دارا بودن افزونه‌های متعدد برای سایت‌های فروشگاهی مختلف، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف و غیره اشاره کرد.

درگاه پرداخت

درگاه پرداخت پی پال

پی پال را می‌توان محبوب‌ترین و معتبرترین درگاه پرداخت شناخته شده در جهان معرفی کرد. شرکت PayPal اولین بار در سال 1999، با عنوان Confinity راه‌اندازی شده و سپس در سال 2001 به علت ادغام با یک موسسه مالی به Paypal تغییر نام داده و رسما به این نام شناخته شد. پی پال در شروع فعالیت خود به علت حمله هکرها با مشکلات متعددی مواجه شد، اما با گذشت زمان به یکی از ایمن‌ترین درگاه های پرداخت برای انجام تراکنش‌ها و معاملات تبدیل شد. امروزه درگاه پرداختی Paypal تا حدی امنیت بالایی دارد که احتمال سرقت اطلاعات و دارایی‌‌های کاربران از طریق آن صفر است. در حال حاضر درگاه پرداخت پی پال با نام تجاری Payflow Gateway شناخته می‌شود. با استفاده از APIهای Payflow Gateway، صاحبین کسب و کار می‌توانند پرداخت‌های نقدی و اعتباری، مجوزها و خلأهای اعتباری را پردازش کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*