خودرو ایرانی مقاوم

کدام خودرو ایرانی بدنه مقاوم تری دارد؟

ایمنی و کیفیت خودرو یکی از مهم‌ترین عوامل خرید خودرو است. کدام خودرو ایرانی بدنه مقاوم تری دارد؟ برای رسیدن به پاسخ در ادامه همراه باشید.

کیفیت خودرو در ایران اوضاع خوبی ندارد و خودروسازان داخلی نیز توجهی به این موضوع نمی‌کنند. هر از گاهی ایران خودرو و سایپا ادعا می‌کنند برنامه‌هایی برای ارتقای کیفیت خودروهایشان دارند، اما نتیجه چیزی جز هیچ نیست. خودروهای ایمن داخلی محدود به نمونه‌های وارداتی می‌شود و حتی ایمنی و کیفیت نسخه‌های مونتاژی چینی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

خودروهای مستحکم و با دوام ایرانی

خودرویی ایمن است که تجهیزات ایمنی کاملی داشته باشد و بدنه آن محکم و مقاوم در برابر ضربات باشد. متاسفانه مشتریان ایرانی به هر چیزی دقت می‌کنند جز کیفیت و ایمنی خودروها و از همه مهم‌تر به هیچ وجه به میزان استحکام و مقاومت بدنه ماشینی که می‌خرند توجه نمی‌نمایند.

تصور ما ایرانی‌ها این است که تمامی خودروهای داخلی از کیفیت یکسانی برخوردار هستند و تفاوت زیادی بین خودروهای تولید داخل نیست. توجه داشته باشید که در میان خودروهای ایرانی هم بد و بدتر داریم و باید این نکته را مد نظر داشته باشید. برای این که دچار اشتباه نشوید و خودرویی مستحکم و مقاوم انتخاب کنید، تصمیم گرفته‌ایم به بررسی خودروهایی بپردازیم که بدنه مقاوم تری دارند.

1. سمند: نخستین محصول ملی و مقاوم ایران خودرو

سمند

به طور کلی کیفیت و ایمنی محصولات ایران خودرو به نسبت محصولات گروه صنعتی سایپا بهتر است و سمند نیز جزو اولین خودروهای سدان با طراحی زیبا و بدنه‌ای مستحکم و مقاوم به حساب می‌آید. یکی از مزایای مهم سمند که از نظرها دور مانده، طراحی ظاهری و ساختاری است که دارد و این ساختار باعث می‌شود به هنگام تصادفات، آسیب کمتری به خودرو وارد شود.

عمده استحکام و مقاومت این سدان جذاب را می‌توان مدیون شاسی‌های بسیار محکم آن دانست. می‌گوییم سمند خودرویی مقاوم است، اما علت آن چیست؟ باید بدانید که هنگام بروز تصادف، 40 درصد نیروی وارد شده به اتاق را طوری توزیع می‌کند که خسارت و آسیب کمتری وارد آید و آسیب کمتری به سرنشینان وارد خواهد شد.

2. دنا پلاس: خودرویی با استانداردهای جهانی

دنا پلاس

یکی از برترین محصولاتی که ایران خودرو تا به امروز تولید و راهی بازار کرده، دنا پلاس است. این خودروی سدان هم قد و قواره تولیدات جهانی است و ثابت کرده ماشینی ایمن و با کیفیت خواهد بود. بنا بر ادعای برخی دنا پلاس موفق شده از آلمان تست‌های ایمنی را به خوبی پشت سر بگذراند و 4 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

علاوه بر این‌ها دنا پلاس دارای استاندارد یورو 5 است و تجهیزات ایمنی نظیر کیسه هوا، ترمزهای مناسب و تقویت شده، بدنه بسیار محکم و مقاوم، کروز کنترل، جی پی اس و دوربین عقب دارد.

3. شاهین: یک سایپایی ایمن و با کیفیت

شاهین

ممکن است بخواهید کوییک، ساینا یا تیبا بخرید و عده‌ای بگویند که محصولات سایپا کیفیت ندارند و ورق حلبی هستند، اما نباید به راحتی این ادعا را بپذیرید؛ زیرا سایپا با تولید و عرضه خودروی شاهین به مشتریان ایرانی ثابت کرده قادر است محصولات ایمن و با دوام بسازد.

بدنه این خودرو بادوام و مقاوم است و موفق شده از تست‌های تصادف موسسه‌های اروپایی موفق بیرون بیاید. در واقع اگر ضربه‌ای محکم یا جسمی سخت به شاهین برخورد کند، فشار کمی به کابین وارد خواهد شد.

4. پژو 206: هاچ بک کوچک با ایمنی بالا

پژو 206

موسسه یورو انکپ یکی از بهترین موسسه‌های ایمنی اروپا است و دریافت 5 ستاره از این مرکز نشان دهنده کیفیت و ایمنی بالای خودرو خواهد بود. پژو 206 موفق شده 25 امتیاز و 4 ستاره از مجموع امتیازات کسب کند و نشان دهد که ماشینی ایمن و مقاوم است. بدنه این خودروی کوچک مقاوم و مستحکم است و تنها نکته قابل تأمل درباره آن این است که 17 سال پیش شاخص‌های ایمنی آن بررسی شده است.

5. تندر 90: خودرویی مقاوم با اصالت فرانسوی

تندر 90

تندر 90 محصولی فرانسوی است که توانسته از نظر وضعیت استحکام بدنه در جایگاه خوبی قرار بگیرد. وضعیت این خودرو در اروپا متوسط محسوب می‌شود و از آنجایی که خودروهای تولیدی در ایران جزو بی‌کیفیت ترین محصولات است، تندر 90 بسیار خوب به حساب می‌آید.

تندر 90 اروپایی که مونتاژ داخل است موفق شده در تست تصادف 3 ستاره ایمنی و 19 امتیاز دریافت کند. با این اوصاف مشتریان ایرانی هنگام تصادف آسیب کمتری خواهند دید.

6. پژو 2008: 5 ستاره ایمنی

پژو 2008

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، ایران خودرو موفق شده محصولات متنوع‌تر و باکیفیت‌تری تولید کند. شاید بتوان گفت یکی از خودروهای با کیفیت و مستحکم و با دوام این شرکت، پژو 2008 است که در خط تولید ایران خودرو مونتاژ شده است. این کراس اوور جذاب موفق شده به عنوان تنها خودروی داخلی، 5 ستاره از موسسه یورو انکپ دریافت کند.

با سواری خوب این خودرو دیگر نباید نگران بروز تصادف باشید، چرا که میزان آسیب با این خودرو به حداقل می‌رسد. اگر قصد دارید پژو 2008 خریداری کنید، در انتخابتان شک نکنید.

7. تارا ایران خودرو: با دوام و محکم

تارا

از وقتی ایران خودرو تارا را معرفی و عرضه کرده، حواشی بسیاری برای آن به وجود آمده است. به هر حال سدان جذاب تولید داخل که بر پایه پلتفرم پژو 301 تولید شده توانسته به رغم ظاهر ظریف و اسپرتی که دارد، استحکام قابل قبولی از خود نشان دهد. تارا ایران خودرو بر اساس استانداردهای جهانی تولید شده و از این بابت خیال مشتریان را راحت خواهد کرد.

تارا مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 5 است و شاسی یکپارچه، کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی و ورق‌های دو فازی با استحکام بالا دارد و همین‌ها باعث شده محصولی با کیفیت و ایمن به شمار رود.

8. رانا: تضمین ایمنی و کیفیت

رانا

عده‌ای معتقدند که ایران خودرو رانا را به عنوان فیس لیفتی عمیق از پژو 206 صندوقدار تولید کرده است. چهره ظاهری این دو خودرو شبیه هم است، ولی رانا موفق شده پرقدرت، مستحکم، بهینه و با ایمنی بالا ظاهر شود. از دیگر مزایای این سدان می‌توان به ایمنی عابرین پیاده، استاندارد آلایندگی یورو 4 و استانداردهای روز 55 گانه اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها رانا خودرویی به نفع محیط زیست است، ولی از آنجایی که استانداردهای آن ملی بوده و ظاهر جذاب و چشم‌نوازی ندارد، نتوانسته بازار خرید و فروش خوبی داشته باشد.

سخن پایانی

کدام خودرو ایرانی بدنه مقاوم تری دارد

در نهایت باید به این سوال پاسخ دهیم که محصولات سایپا ارزش خرید بیشتری دارند یا ایران خودرو؟ به عبارت دیگر بگویید که انتخاب شما کدام یک از این دو خودروساز خواهد بود؟ بدنه خودروهای کدام برند مستحکم تر و مقاوم‌تر است؟ گفتیم که خوشبختانه طی سالیان اخیر، هم سایپا و هم ایران خودرو پیشرفت و توسعه چشمگیری پیدا کرده‌اند و اغلب محصولات آنها با دوام و ایمن ظاهر شده‌اند.

البته مشکل بزرگ و همیشگی خودروسازان داخلی، استانداردهای جهانی است که هم‌اکنون تا رسیدن به آنها مسیر طولانی پیش رو داریم. متاسفانه مشکل بزرگ دیگر، فقدان موسسه‌های تست تصادف و استاندارد در داخل کشور است که باعث شده برخی محصولات خودرویی بدون نظارت وارد بازار شوند.

برای ایمنی خودتان و سرنشینان خودروی شما بهتر است قبل از خرید خودرو درباره میزان استحکام بدنه و مقاومت آن تحقیق کنید و همه خودروهای داخلی را در یک دسته قرار ندهید. در این مقاله تلاش خود را کردیم تا چندین خودرو ایرانی مقاوم ، باکیفیت و ایمن معرفی کنیم. انتخاب نهایی مطابق با سلیقه شما خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ای کاش قبل از نشر این چرندیات چندتا کلیپ اینستا رو ببینید تا عمق فاجعه رو متوجه بشید….!

    کافیه نوک انگشت مبارکتون رو به آرامی روی سقف تمامی ماشین هایی که ذکر کردید بزارید. و دیگر هیچ

  2. یه سایت قدیمی مثله گجت نیوز باید قبل از انتشار مطلبی اونو مستقل بررسی کنه و بعد نشر بده …
    متوجه هستی چیو تبلیغ میکنی؟