مثلث برمودای جدید استرالیا

کشف یک مثلث برمودای جدید در استرالیا

مثلث برمودای جدید در استرالیا کشف شد. خط ساحلی استرالیای غربی با داشتن 1600 کشتی غرق شده در اعماق خود به‌عنوان یک مثلث برمودای جدید شناخته می‌شود.

خط ساحلی استرالیای غربی که طول آن به 12 هزار 870 کیلومتر می‌رسد در اعماق خود حدود 1600 کشتی غرق شده را جای داده است. این منطقه ویژه که به محلی برای حضور گردشگران و غواصان تبدیل شده، اکنون نگاه دانشمندان را نیز به خود جلب کرده است.

هرچند خط ساحلی استرالیای غربی حدود 4 برابر از ایالت تگزاس آمریکا بزرگ‌تر است، اما جمعیت آن فقط به 2.6 میلیون نفر می‌رسد. البته استرالیای غربی همانند استرالیای شرقی که در آن شهرهای پرجمعیتی چون سیدنی و ملبورن قرار دارند، توسعه یافته نیست و به همین دلیل گردشگران زیادی به این بخش سفر نمی‌کنند. با این وجود زیر امواج اقیانوس هند در خط ساحلی استرالیای غربی یکی از جذاب‌ترین جاذبه گردشگری پنهان شده است.

جزئیات کشف مثلث برمودای جدید استرالیا

مثلث برمودایی جدید

در تمام سواحل این منطقه کشتی‌های غرق شده متعددی وجود دارد و حتی این جاذبه گردشگری باعث شده تا یک مستند تلویزیونی 6 قسمتی نیز با نام شکارچیان کشتی‌های غرق شده در استرالیا ساخته شود. در واقع همین کشتی‌های غرق شده این منطقه را به محلی مناسب برای گردشگری و غواصی تبدیل کرده است.

راس اندرسون، سرپرست باستان‌شناسی دریایی در موزه استرالیای غربی در این خصوص عنوان کرد از دهه 1600 میلادی، این ساحل به مکانی برای دفن کشتی‌های پرتغالی، بریتانیایی و هندی تبدیل شد.

مثلث برمودایی جدید

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد زیادی از کشتی‌ها در مسیر کشتی‌رانی Roaring Forties از اروپا به اندونزی غرق شدند. در واقع این کشتی‌ها هنگامی که به سمت شرق و آب‌های قسمت غربی استرالیا در حال حرکت بودند به دلیل تله‌های طبیعی نظیر آب‌وهوای خطرناک، صخره‌های مرتفع دریا، صخره‌های کم عمق ساحلی و جزر و مد شدید غرق شدند.

البته اولین کشتی غرق شده در 400 سال پیش به دلیل خطای انسانی غرق شد. گردشگران با مراجعه به موزه شگفت‌انگیز کشتی‌های غرق شده در شهر پرث می‌توانند یک توپ چدنی بازیابی شده از این کشتی را مشاهده کنند. همچنین امکان مشاهده بقایای کشتی Trial که در سال 1622 میلادی غرق شد نیز وجود دارد. کشتی Trial در مسیر انگلستان به اندونزی به دلیل برخورد با سنگ غرق شد و بیش از 100 خدمه آن جان خود را از دست دادند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*