هونگچی H6

هونگچی H6 ، سدان جذاب و لوکس چینی ها در راه است

کمپانی چینی هونگچی قصد دارد از سدان جذاب و لوکس خود به زودی رونمایی کند. با مشخصات و امکانات هونگچی H6 آشنا شوید.

خودروسازهای چینی طی سال‌های اخیر موفقیت‌های بسیاری به دست آورده و جای خود را در بازارهای جهانی تثبیت کرده‌اند. طی سالیان اخیر و با ممنوعیت واردات خودرو، چینی‌ها پایشان به کشور ما نیز وارد شد و شرکت‌هایی نظیر چری و دانگ فنگ به خوبی بازار ما را به دست گرفتند.

مشخصات کلی هونگچی H6

هونگچی H6

یکی از برترین برندهای چین که فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه خودروهای لوکس دارد، هونگچی است. اغلب خودروسازان چینی همه نوع محصولی و در هر سگمنتی تولید و راهی بازار می‌کنند، اما هونگچی جزو اندک لوکس سازان چین به حساب می‌آید. نزدیک به شش دهه است که این کمپانی در حال فعالیت است و خودروهای لاکچری خود را به بازارهای مختلف می‌فرستد.

هونگچی به تازگی تصمیم گرفته سدان جدیدی با نام H6 تولید و عرضه کند. امروز تصاویر و اطلاعات جزئی از هونگچی اچ 6 در دست داریم که در ادامه به افشای آنها خواهیم پرداخت. همان‌طور که گفتیم محصولات این برند به قدری لوکس است که رئیس جمهور و سایر مقامات این کشور، از خودروهای آن استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید:

هونگچی H5؛ سدان لاکچری جدید چینی ها و شاید ایرانی ها + ویدیو

طی چند سال اخیر هونچگی به مدد مهندسان و طراحانی که در اختیار دارد توانسته محصولات جذابی تولید کند و شاید باورتان نشود، اما بازارهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس نظیر امارات متحده عربی و عربستان سعودی هم از ماشین‌های لوکس این برند استفاده می‌کنند. با این اوصاف مسلم است که خودروهای هونگچی از جمله H6، جزو محصولات ارزان قیمت و اقتصادی نخواهند بود و باید برای داشتن یکی از آنها هزینه زیادی بپردازید.

هونگچی H6

طراحی ظاهری H6

زبان طراحی محصولات هونگچی خاص این شرکت است و سدان H6 نیز تقریبا شباهت‌های زیادی در بخش ظاهری با سایر محصولات دارد، ولی سعی شده المان‌های زیادی برای هرچه اسپرت‌تر شدن این خودرو به کار گرفته شود. برای مثال مهندسان این شرکت در اغلب قسمت‌های بدنه، کروم‌کاری‌های زیبایی استفاده کرده‌اند که بر جنبه‌های لوکس بودن خودرو می‌افزایند.

در نمای جانبی، طراحی جذاب‌تر و زیباتر به چشم می‌آید و پیچیدگی این قسمت به همراه رینگ‌های در هم پیچیده بر ابهت اچ 6 اضافه می‌کند. هونگچی H6 با ستون C شکل خود و آن طراحی بی‌نظیر امتداد یافته تا انتهای خودرو، هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. البته دستگیره‌ها مخفی شونده نیستند و همین شاید تنها نکته منفی طراحی نمای جانبی به حساب آید؛ در واقع طراحی دستگیره‌ها به صورت ایزی اوپن است.

هونگچی H6

طراحی قسمت انتهایی این سدان از دیگر بخش‌ها متمایز است و شاید عجیب به نظر برسد. طراحی سپر و چراغ‌های عقب جالب توجه است و خروجی اگزوز به شکل دوبل و با حالتی پنج ضلعی نامنظم در مرکز سپر تعبیه شده است. چراغ‌های عقب تمایل زیادی به طرفین خودرو داشته و دیگر نمی‌توان گفت چراغ عقب هستند. به هر حال این چراغ‌ها به زیبایی طراحی شده‌اند و یک لایه از آنها نیز در بالای صندوق، تمایز بی‌نظیری ایجاد کرده است.

مشخصات فنی هونگچی H6

هونگچی H6

زیر کاپوت سدان جدید هونگچی یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 221 اسب بخار را تولید کند. البته این پیشرانه یک خروجی 248 اسب بخاری دیگر هم دارد. این دو موتور 40 تی دی و 45 تی دی هستند که TD مخفف عبارت Turbo Direct injection است. گفته شده ممکن است یک نسخه هیبریدی نیز از این سدان عرضه شود.

هونگچی اچ 6 طول، عرض و ارتفاعی برابر با 4990 میلی‌متر، 1880 میلی‌متر و 1455 میلی‌متر دارد. فاصله محوری آن هم 2920 میلی‌متر ارزیابی شده که فضای کابین جاداری به ارمغان خواهد آورد. گفته شده H6 تا پایان سال 2022 در چین عرضه خواهد شد و مدلی بین دو خودروی دیگر هونگچی H5 و H7 خواهد بود.