کشف گنجینه کشتی غرق شده

کشتی غرق شده اس اس پسفیک با گنجینه‌ای ارزشمند، پس از 150 سال دوباره پیدا شد

کشتی غرق شده اس اس پسفیک با گنجینه‌ای به ارزش ۵ میلیون دلار که در دهه ۱۸۰۰ در اقیانوس گم شده بود، اکنون پس از ۱۵۰ سال پیدا شده است.

اخیراً دو کارآگاه، یک کشتی غرق شده معروف (کشتی اس اس پسفیک) با گنجینه‌ای به ارزش فعلی ۵ میلیون دلار را پیدا کردند. برطبق گزارش‌های موجود، هنگام غرق شدن کشتی، فقط دو نفر از این فاجعه جان سالم به در بردند. قانون به نسل‌های مرتبط با مالکان این کشتی اجازه خواهد داد تا برای قطعات بازیابی شده، ادعای مالکیت کنند.

کشتی غرق شده اس اس پسفیک با گنجینه‌ ۵ میلیون دلاری پیدا شد

یک کشتی بسیار مشهور به نام اس اس پسفیک (SS Pacific) که کاپیتان آن جفرسون دیویس هاول بود، در سال ۱۸۷۵ در سواحل کیپ فلاتری ایالت واشنگتن غرق شد.

این کشتی در سفری از بریتیش کلمبیا به سانفرانسیسکو با یک کشتی دیگر به نام اورفئوس برخورد کرد. ظاهراً این حادثه به علت اشتباه گرفتن چراغ‌های کشتی پسفیک با یک فانوس دریایی در همان نزدیکی رخ داده است.

کشتی غرق شده پسفیک

یک کشتی غرق شده مشهور با گنجی به ارزش ۵ میلیون دلار پیدا شد

این حادثه در زمان خود به عنوان مرگبارترین فاجعه در ایالت‌های غربی شناخته شد. ۳۲۵ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۱۸۰ هزار دلار طلا نیز در اعماق اقیانوس غرق شد. کشتی اورفئوس پس از این حادثه به ساحل رسید، خدمه آن به سلامت از کشتی پیاده شدند و سپس این کشتی نیز در اواخر همان شب غرق شد.

پس از گذشت بیش از یک قرن، محل کشتی غرق شده پسفیک هنوز مشخص نبود؛ اما سرانجام متیو مک کاولی و جف هومل محل آن را پیدا کردند. ظاهراً این دو نفر، دو فرورفتگی دایره‌ای را که تصور می‌شود پاروهای چرخ کشتی باشند، در بستر دریا پیدا کردند. گفته می‌شود که آن‌ها این اکتشاف را پیش‌بینی کرده بودند.

برطبق گفته فلیپ درو (Philip Drew) برای جمع‌آوری داده‌ها و شواهد کافی، این مکان نیازمند بررسی دقیق و مکرر با خطوط سونار اسکن جانبی و وسایل نقلیه زیر آب کنترل از راه دور بود.

پیدا شدن کشتی

با این حال هنوز مکان دقیق کشتی غرق شده به طور عمومی اعلام نشده است. البته گفته‌ می‌شود که مکان تقریبی آن ۲۳ مایل از ساحل فاصله دارد و در عمق بین هزار تا ۲ هزار فوت است. فلیپ درو می‌گوید:

این اکتشاف بسیار آهسته صورت گرفت و به طور لحظه‌ای نبود. هنوز سال‌ها کار سخت برای حفاری لاشه (کشتی)، انجام مراقبت‌های لازم برای بازیابی و حفظ آثار باستانی در پیش است.

قرار است که موزه‌ای برای به نمایش گذاشتن مصنوعات کشتی در نظر گرفته شود. اما ابتدا قانون به نسل‌های مرتبط با مالکان کشتی پسفیک اجازه خواهد داد تا برای قطعات بازیابی شده ادعای مالکیت کنند.

کشتی غرق شده پسفیک

کشتی اس اس پسفیک که در سال ۱۸۷۵ غرق شد

درو معتقد است که لاشه این کشتی در وضعیت باورنکردنی حفظ شده است و امیدوار است که آثار بازیابی شده از کشتی دارای اهمیت تاریخی قابل توجهی باشند. البته او همچنین معتقد است که روایت‌های غمناک از جان باختگان این کشتی در سال ۱۸۷۵ از شادی این اکتشافات می‌کاهد.

کشتی غرق شده پسفیک حامل اعضای نخبگان منطقه و معدنچیانی بود که به خانه برمی‌گشتند. فقط دو نفر از فاجعه جان سالم به در بردند. برطبق گفته گروه اکتشاف، هیچ بقایای انسانی در این محل یافت نشده و به دلیل جریان‌های قدرتمند شمال غربی اقیانوس آرام بعید است که موردی مشاهده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*