ادغام ویز و گوگل مپ

ویز و گوگل مپ بالاخره با هم ادغام می‌شوند

سرانجام کمپانی گوگل تصمیم گرفت ساختار داخلی دو شرکت ویز و گوگل مپ را یکی کند. این دو، ارائه کننده محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مسیریابی جهان هستند.

گوگل سرویس‌های آنلاین، ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی را ارائه می‌کند و به همین خاطر اجتناب‌ناپذیر است که آن‌ها در برخی ویژگی‌ها و امکانات شبیه به هم باشند. این اتفاق گاهی اوقات منجر به ادغام آن خدمات با یکدیگر می‌شود. به طور مثال گوگل اخیراً اپلیکیشن Google Meet با Duo یا اپلیکیشن Hangouts با Google Chat را با یکدیگر ادغام کرده است. اکنون غول جستجوی جهان در حال تغییر ساختار داخلی تیم‌های توسعه‌دهنده دو اپلیکیشن مسیریابی ویز و گوگل مپ است.

به نظر می‌رسد که این کار می‌تواند با هدف مدیرعامل گوگل ساندار پیچای در یک راستا است که گفته بود می‌خواهد با کاهش بودجه، بازسازی ساختار داخلی شرکت‌ها و غیره تا ۲۰ درصد بهره‌وری گوگل را بیشتر کند. گوگل چندی پیش از کند شدن سرعت استخدام‌‌ها در سال ۲۰۲۲ گفته بود. ادغام دو شرکت ویز و گوگل مپس هم می‌تواند مهر تأییدی بر آن باشد که کارمندان جدید زیادی در این کمپانی استخدام نخواهند شد.

ادغام ویز و گوگل مپ

از آنجا که صنعت فناوری اخیراً شاهد اخراج‌های گسترده کارمندان بوده است، این نگرانی را برای کارمندان دو شرکت تابعه گوگل به وجود آورده تا ادغام دو شرکت باعث تعدیل نیرو نشود. البته گوگل صراحتاً اعلام کرده که بازسازی ساختار داخلی تیم Waze ارتباطی با اخراج کارمندان ندارد. در همین حال یکی از سخنگوهای شرکت گوگل در گفتگویی با وال استریت ژورنال اذعان داشته که مدیرعامل Waze پس از این نقل و انتقالات از سمت خودش کناره‌گیری خواهد کرد. گوگل می‌گوید عمیقاً به برند ویز و کاربرانش متعهد خواهد ماند و هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

آیا باید منتظر نابودی اپلیکیشن Waze باشیم؟

به تازگی Google Maps برخی از امکانات محبوب Waze را به ارث برده است و به نظر می‌رسد که ما شاهد همکاری‌ها و اشتراک‌گذاری امکانات بیشتری در ماه‌‌های آینده بین این دو اپلیکیشن مسیریابی خواهیم بود. و از آنجا که در بسیاری از بازارها کاربران Waze را به Google Maps ترجیح می‌دهند، بعید است که شاهد انحلال این اپلیکیشن و ادغامشان با یکدیگر باشیم. اما از طرفی دیگر تاریخ نشان داده که گوگل نیمی از پروژه‌های تحقیق‌و‌توسعه Area 120 را لغو کرده است و این یعنی احتمال ادغام کامل این برنامه مسیریابی با یکدیگر هم وجود دارد. خیلی سخت است بخواهیم در مورد برنامه‌های گوگل پیش‌بینی کنیم. به زودی با اطلاعات بیشتری از این دو کمپانی بازمی‌گردیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*