گلکسی S23 سامسونگ

7 چیزی که گلکسی S23 سامسونگ برای موفق شدن به آن نیاز دارد

به نظر شما سامسونگ چگونه می‌تواند گوشی های گلکسی S23 را بار دیگر به محصولاتی منحصربفرد تبدیل کند؟ در اینجا به معرفی هفت موردی که می‌توانند تضمین‌کننده موفقیت این گوشی ها باشند، اشاره خواهیم کرد.

همه ما عاشق گوشی‌های پرچمدار هستیم؛ حتی اگر به روی خودمان نیاوریم! البته طبیعتا خرید یک گوشی میان رده که قابلیت‌های مناسبی را با قیمت اقتصادی‌تر در اختیارمان قرار دهد بسیار ایده‌آل است؛ اما تکنولوژی‌های پیشرفته به کار رفته در گوشی‌های پرچمدار در کنار طراحی و مشخصات فنی فوق‌العاده آن‌ها چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از آن‌ها گذشت!

در سال‌های اخیر البته اکثر پرچمداران بازار به محصولاتی تکراری تبدیل شده‌اند که هر ساله تنها با ارائه مشخصات جدیدتر و قدرتمندتر در صدد فروش و کسب درآمد بیشتر هستند. سامسونگ نیز در سال‌های اخیر چنین روندی را پیش گرفته و علیرغم اینکه محصولات بسیار خوبی نظیر گلکسی اس 22 اولترا را روانه بازار کرده، اما نتوانسته آن‌چنان که باید و شاید محصولات خلاقانه و جذابی را به طرفداران مشتاقش ارائه دهد.

در فاصله کوتاه باقی مانده تا رونمایی از سری گوشی‌های گلکسی S23 سامسونگ، بد نیست نگاهی داشته باشیم به برخی از مواردی که این کمپانی کره‌ای می‌تواند با رعایت آن‌ها، پرچمداران جدیدش را به محصولاتی موفق‌تر تبدیل کند.

گلکسی S23 سامسونگ برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارد؟

کنار گذاشتن صفحه نمایش‌های خمیده

صفحه نمایش خمیده

ممکن است مورد اول چندان به مذاقتان خوش نیاید؛ اما صفحه نمایش‌های خمیده به جز ارتقای جذابیت بصری دستگاه، هیچ حسن دیگری ندارند! بنابراین هیچ توجیه منطقی برای استفاده از این صفحه نمایش‌ها وجود ندارد.

در وهله اول این صفحه نمایش‌ها آسیب‌پذیرتر از صفحه نمایش‌های تخت هستند و برای محافظت به لایه‌های محافظ و کیس‌های خاصی نیاز دارند. از سوی دیگر لبه این دستگاه‌ها هم تیزتر از مدل‌های تخت است و امکان لمس ناخواسته ناحیه خمیده بسیار زیاد است. همچنین، کیفیت تصویر نیز در قسمتی که صفحه نمایش خم می‌شود، کاهش محسوسی می‌یابد.

اپل سال‌ها قبل به‌خوبی متوجه این ایرادها شد و خیلی سریع استفاده از این صفحه نمایش‌ها را کنار گذاشت. با این وجود سامسونگ همچنان اصرار به استفاده از این صفحه نمایش‌ها دارد و حتی در گران‌ترین مدل از پرچمدارانش، گلکسی S22 اولترا هم از این پانل‌های خمیده استفاده می‌کند!

استفاده از تراشه اسنپدراگون در همه مدل‌ها

گلکسی S23 سامسونگ

در حال حاضر شاید هواداران گوشی‌های سامسونگ از هیچ چیز به اندازه تراشه‌های اگزینوس متنفر نباشند! متاسفانه این تراشه‌ها علیرغم آن که آنچنان بی‌کیفیت و بد نیستند، اما چون با قدرتمندترین تراشه‌های دنیای اندروید مقایسه می‌شوند، همواره در موضع ضعف قرار دارند.

تراشه‌های اگزینوس به کار رفته در برخی مدل‌های پرچمداران پیشین سامسونگ عموما عملکرد ضعیف‌تر و مصرف انرژی بیشتری در مقایسه با تراشه‌های اسنپدراگون داشته‌اند. به همین جهت هر ساله سامسونگ با نارضایتی‌های فراوانی در این خصوص مواجه بوده است.

البته در سال‌های اخیر، همکاری سامسونگ با AMD باعث شده عملکرد کلی تراشه‌های اگزینوس بهبود پیدا کند. با این حال اگر سامسونگ قصد دارد گلکسی S23 را به محصولی برنده تبدیل کند، باید تمامی مدل‌های آن را به تراشه‌های کوالکام مجهز کند.

افزایش کیفیت اسپیکرها

اسپیکرهای Galaxy S23

بهبود کیفیت اسپیکرهای پرچمداران بعدی سامسونگ هم می‌تواند یکی از اقدامات مهمی باشد که رضایت مخاطبان این کمپانی را به همراه خواهد داشت. البته در حال حاضر کیفیت اسپیکر پرچمداران سامسونگ به هیچ وجه بد نیست. با این حال می‌توان در نسل بعدی کیفیت بهتری را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

دو سال پیش اپل با سری آیفون 12 خود کیفیت صدای گوشی‌هایش را به طرز چشمگیری ارتقا داد. از طرف دیگر محصولات دیگری همانند زنفون 9 هم در میان اندرویدی‌ها هستند که کیفیت و بلندی صدای آن‌ها به مراتب از پرچمداران سامسونگ بالاتر است. بنابراین به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که سامسونگ هم دستی به سر و روی سیستم صوتی گوشی های پرچمدارش بکشد!

بازگرداندن درگاه کارت حافظه میکرو اس دی

گلکسی S23 سامسونگ

شاید بازگرداندن درگاه کارت حافظه میکرو اس دی در نسل جدید گوشی‌های سامسونگ در ظاهر، یک گام رو به عقب به نظر برسد. با این حال وقتی یک گوشی 300 دلاری مثل گلکسی A53 را می‌بینیم که قادر است از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس دی حافظه‌ای تا سقف یک ترابایت را پشتیبانی کند، با خودمان فکر می‌کنیم چرا یک گوشی سری گلکسی S با قیمت بالاتر از هزار دلار نباید از چنین قابلیتی برخوردار باشد!

البته از دیدگاه تجاری، حذف درگاه کارت حافظه اقدامی منطقی برای سامسونگ خواهد بود؛ چرا که علاقمندان به ظرفیت‌های بیشتر حافظه داخلی را وادار به پرداخت 400 دلار هزینه اضافی می‌کند.

با این حال احتمال بازگشت درگاه کارت حافظه در گلکسی S23 سامسونگ بسیار ناچیز است؛ چرا که این درگاه‌ها سال‌هاست که از پرچمداران بزرگ بازار حذف شده‌اند.

افزودن یک قابلیت انقلابی در بخش دوربین

دوربین Galaxy S23

نمی‌توان منکر این امر شد که دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ در شمار قدرتمندترین نمونه‌های حاضر در بازار است. با این وجود، آن‌چه نسل بعدی پرچمداران سامسونگ به آن نیاز دارد، چیزی فراتر از یک دوربین عالی است.

در سال‌های اخیر شاهد معرفی قابلیت‌های جدیدی نظیر بزرگنمایی پیوسته در لنز پریسکوپ (اکسپریا 1 مارک 4)، گشودگی دهانه متغیر (هواوی میت 50) و یا حسگر یک اینچی (شیائومی 12S اولترا) بوده‌ایم. بنابراین سامسونگ برای این که قافیه را به رقبا نبازد باید ویژگی خلاقانه‌ای را به نسل بعدی پرچمدارانش اضافه کند.

یک دوربین سلفی قدرتمند در زیر صفحه نمایش می‌تواند دست بالاتر را به‌خوبی در اختیار سامسونگ قرار دهد. آیا امسال سامسونگ گوشی گلکسی اس 23 اولترای خود را به این فناوری مجهز خواهد کرد؟

رنگ‌بندی جذاب‌تر و ارتقای کیفیت ساخت

گلکسی S23 سامسونگ

استفاده از یک جنس خاص مثل چرم در ساخت نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ می‌تواند باعث خاص‌تر به نظر رسیدن این گوشی شود. پیش از این، گوشی هایی نظیر ال جی G4 یا شیائومی 12S اولترا از قاب چرمی در محصولاتشان استفاده کرده و اتفاقا با بازخوردهای مثبت زیادی هم روبرو شده بودند.

بنابراین سامسونگ هم می‌تواند به طور مشابه پرچمداران جدیدش را از سایر گوشی‌های بازار که همگی ظاهری یکسان از جنس شیشه یا فلز دارند متمایز کند.

از سوی دیگر، رنگ‌بندی جذاب‌تر هم می‌تواند برگ برنده دیگری برای سامسونگ و گوشی های سری گلکسی S23 باشد.

قیمت‌گذاری منطقی

قیمت Galaxy S23

بالاتر از همه نکاتی که در این متن گفته شد، آن چه می‌تواند عمیقا موفقیت یا عدم موفقیت گلکسی اس 23 را تضمین کند، قیمت این گوشی خواهد بود. به طور خاص، قیمت‌های 800 و 1000 و 1200 دلاری مدل‌های استاندارد، پلاس و اولترای گلکسی اس 22 کاملا قابل قبول به نظر می‌رسند و عدم افزایش آن‌ها از سوی غول کره‌ای می‌تواند نتایج خوشایندی را برای این پرچمداران در پی داشته باشد.

جمع‌بندی

گلکسی S23 سامسونگ

در این جا به معرفی هفت مورد از اقداماتی که می‌توانند موفقیت سامسونگ گلکسی S23 را تضمین کنند، اشاره کردیم. البته بسیاری موارد دیگر مانند باتری قابل تعویض، دوربین‌های مادون قرمز، صفحه نمایش هولوگرافیک یا اسکنرهای مافوق صوت به دلیل اجرایی نبودن در این لیست قرار نگرفتند. با این حال افزودن هریک از این موارد در صورتی که بتواند گلکسی اس 23 را به محصولی منحصربفرد تبدیل کند، قطعا مورد استقبال خریداران واقع خواهد شد.

شما چه موارد دیگری را به این لیست اضافه می‌کنید؟ انتظارات خود از نسل بعدی گوشی‌های کهکشانی سامسونگ را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*