افزایش بی ترمز قیمت خودرو

قیمت خودرو بی ترمز در حال افزایش است؛ دنا ۵۰۰ میلیون را هم رد کرد

افزایش بی ترمز قیمت خودرو طی روزهای اخیر متأثر از قیمت ارز و طلا بوده است. برخی خودروها نظیر دنا ساده مرز نیم میلیارد را رد کردند.

صنعت خودروسازی طی یک ماه اخیر ترمز بریده و با سرعتی غیر قابل وصف در حال پیشروی است. کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت همچنان ادامه می‌یابد و بالاخره در نقطه‌ای متوقف خواهد شد و با رکودی چند روزه و سپس افت قیمتی مختصر، به ثبات خواهد رسید.

افزایش بی ترمز قیمت خودرو

پیش‌تر گفتیم که ایران خودرو و سایپا مقصر افزایش قیمت خودروها طی روزهای اخیر هستند. حالا شاهد افزایش قیمت عجیب و غریب برخی محصولات ایران خودرو از جمله دنا معمولی هستیم. امروز قیمت یک دستگاه دنا ساده از مرز نیم میلیارد تومان گذشت و بازار را در شوک فرو برد.

افزایش بی ترمز قیمت خودرو

متاسفانه روز گذشته بازار ارز و طلا با افزایش قیمت مواجه شد و بازار خودرو نیز متأثر از این شوک قیمتی، صعودی شد. امروز قیمت خودرو نسبت به روزهای گذشته شیب شدیدتری داشت و با سرعت زیادی قیمت‌ها را درنوردید. به محض این که روز بازار خودرو شروع شد، برخی خودروها افسارشان از دست بازاری‌ها در رفت و به قیمت‌های نجومی و غیر واقعی رسیدند.

شوربختانه در شرایط کنونی اقتصاد کشورمان ثبات کافی ندارد و هیچ چیز سر جای خود نیست و همین باعث شده ارز و طلا وارد کانال صعودی شوند و قیمت خودرو نیز با تأثیرپذیری از آنها افزایش یابد. در بازار امروز فرقی بین خودروی ایرانی و چینی نبود و همگی در کنار هم گران شدند.

اگرچه همه خودروها با افزایش قیمت مواجه شدند، اما تنها خودرویی که توانست تعجب همه را برانگیزد، دنا معمولی بود. این سدان جذاب ایران خودرو امروز با قیمت 508 میلیون تومان خرید و فروش شد و توانست رکوردزنی کند. در ادامه تغییرات قیمتی محصولات صفر کیلومتر ایران خودرو و سایپا و چینی‌های بازار ایران بررسی خواهد شد.

همچنین بخوانید:

ایران خودرو و سایپا دوباره آتش افزایش قیمت خودرو در ایران را شعله‌ور کردند

روند تغییرات قیمتی محصولات ایران خودرو

همچون روزهای گذشته، امروز هم در بازار خودرو غوغا به پا بود. برخی از محصولات آبی‌پوشان جاده مخصوص نیز از قافله عقب نماندند و گران شدند. این افزایش قیمت به‌حدی بود که کارشناسان خودرو حیرت‌زده شدند. رکورددار گرانی خودروهای ایران خودرو دو خودروی پژو 206 تیپ 3 و دنا معمولی هستند.

افزایش بی ترمز قیمت خودرو

قیمت هر یک از این دو خودرو 33 تا 36 میلیون تومان افزایش یافت و در بازار 405 میلیون و 508 میلیون تومان خرید و فروش شدند. به طور کلی نمی‌توان تصور کرد که خودرویی هم قد و قواره دنا بتواند نیم میلیارد قیمت گذاری شود و سایر خودروها هم نباید عملا با چنین نرخ‌هایی به فروش برسند.

گفتیم که طی هفته‌های اخیر قیمت خودرو وارد کانال صعودی شد و هر یک از خودروهای پرفروش بازار به نوعی گران شدند، ولی امروز به تنهایی تا 14 میلیون تومان افزایش یافتند. بنابراین امروز بدترین روز بازار خودرو به حساب می‌آید. تارا اتوماتیک در حال حاضر به قیمت کارخانه‌ای ریسپکت بهمن موتور یعنی 690 میلیون تومان رسیده که مبلغ کمی برای یک خودرو ملی نیست!

همچنین بخوانید:

طی یک سال گذشته خودرو در ایران چقدر گران شده است؟

روند تغییرات قیمتی محصولات سایپا

خودروهای ایران خودرو قیمت بالاتری نسبت به محصولات سایپا دارند، ولی در کمال تعجب و ناباوری، خودروهای سایپا امروز از 10 تا 40 میلیون تومان گران شدند و تاریخ‌سازی کردند. یکی از خودروهای نه چندان جذاب سایپا، کوییک اتوماتیک است که متاسفانه مشتریان علاقه زیادی به خرید آن ندارند؛ ولی به طرز حیرت‌انگیزی امروز با افزایش قیمت 40 میلیونی مواجه شد. با این اوصاف کوییک اتومات تک رنگ در بازار امروز 359 میلیون تومان و نسخه دو رنگ آن با قیمت 366 میلیون تومان خرید و فروش شد.

افزایش بی ترمز قیمت خودرو

روند تغییرات قیمتی محصولات چینی

علاوه بر خودروهای داخلی بازار، چینی های مونتاژی نیز گران شدند تا ثابت کنند این افزایش قیمت مختص خودروهای داخلی نیست. کی ام سی کی 7 بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده و پس از آن لاماری ایما مشکی رنگ و سپس هایما اس 5 قرار دارند. طی روزهای گذشته این خودروهای داخلی بودند که خوب تاختند، ولی امروز چینی‌ها نشان دادند که از قافله عقب نمی‌مانند.

خودروی جذاب KMC K7 امروز 85 میلیون گران‌تر شد و به یک میلیارد و 700 میلیارد تومان رسید. لاماری مشکی نیز چون زیبایی بیشتری نسبت به رنگ‌های دیگر دارد، 75 میلیون گران شد و مرز یک میلیارد و 800 میلیون تومان را رد کرد. آیا روند صعودی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*