افزایش قیمت خودرو در ایران

ایران خودرو و سایپا دوباره آتش افزایش قیمت خودرو در ایران را شعله‌ور کردند

رفتارهای اشتباه و اقدامات عجیب دو شرکت ایران خودرو و سایپا باعث شده تا مجددا با افزایش قیمت خودرو مواجه شویم. آیا امیدی به کاهش قیمت است؟

طی یک هفته اخیر قیمت محصولات خودرویی به طرز عجیبی افزایش یافته و تنها کسانی که از این وضعیت سود می‌برند، دلالان و سفته‌بازان هستند. صنعت خودرو به شدت آسیب‌پذیر شده و با کوچک‌ترین اتفاق در بازار، قیمت‌ها سر به فلک می‌کشد. تقریبا یک ماه پیش بود که قیمت دلار افزایش یافت و همزمان با این رشد قیمتی، نرخ خودرو مجدداً افزایش یافت.

ایران خودرو و سایپا مقصر افزایش قیمت خودرو هستند

به‌تازگی گروه صنعتی سایپا به بهانه‌های واهی نظیر افزودن آپشن و امکانات رفاهی به برخی از خودروهایش قیمت‌ها را افزایش داده و به همین دلیل بازار دوباره با شوک قیمتی ناشی از این رخداد روبه‌رو بوده است. تنها خودرویی که در حال حاضر گران نشده، وانت‌ها بوده است. کانال صعودی قیمت‌ها طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

افزایش قیمت خودرو در ایران

گفتیم که طی هفته گذشته نارنجی‌پوشان جاده مخصوص اقدام به گران کردن محصولات خود کردند و ثبت نام آنها از شنبه انجام شد. همچنین گرانی روزافزون دلار باعث شده تا خودروسازان دولتی نظیر ایران خودرو و سایپا برای این که از بازار آزاد و افزایش قیمت‌ها عقب نیفتند. بنابراین علت افزایش قیمت سایپا در شرایط فروش کوییک و ایران خودرو در بورس کالا تغییرات قیمتی در بازار است.

قیمت خودروهای صفر کیلومتر ایران خودرو

طی روزهای گذشته بازار در رکود ناشی از افزایش ناگهانی قیمت‌ها به سر می‌برد، ولی امروز خوشبختانه مسیر خرید و فروش خودرو باز شد و مشتریان توانستند کالای مورد نظر خود را خریداری کنند. اگرچه مبادله خودرو انجام می‌شد، ولی قیمت‌ها به‌صورت لحظه‌ای بالا می‌رفتند و همه خودروها به‌نوعی با افزایش قیمت مواجه شدند.

همچنین بخوانید:

سایپا قیمت وانت ۱۵۱ و کوییک پلاس اتوماتیک را افزایش داد

پارس TU5 ای ال ایکس خودرویی بود که با کمترین میزان افزایش قیمت، یک میلیون تومان گرا‌ن‌تر فروخته شد. این خودرو روزهای گذشته به قیمت‌های بالاتری رسیده بود که در تصور نمی‌گنجید. هم‌اکنون پارس سفارشی با پیشرانه تیو فایو نزدیک به 538 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

افزایش قیمت خودرو در ایران

علاوه بر این خودروی صفر کیلومتر، سایر خودروهای آبی‌پوشان جاده مخصوص افزایش قیمتی بین 8 تا 15 میلیون تجربه کردند. برای مثال خودروی سورن پلاس با 12 میلیون تومان افزایش 411 میلیون تومان خرید و فروش شد. پژو 207 سقف شیشه‌ای، 207 سفید و قرمز و تارا اتوماتیک سه خودرویی بودند که رکوردشکنی کردند و هر یک به ترتیب 14 میلیون، 14 میلیون و 15 میلیون تومان گران شدند.

قیمت خودروهای صفر کیلومتر سایپا

همزمان با آغاز طرح فروش خودروی سایپا، قیمت محصولات این شرکت بین 3 تا 10 میلیون تومان افزایش یافته و اگرچه پیش‌تر می‌شد نام این ماشین‌ها را اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه خواند، ولی هم‌اکنون نباید از این القاب برای معرفی آنها استفاده شود. تیپ‌های مختلف ساینا و کوییک تقریبا 8 میلیون گران و دست‌نیافتنی‌تر از گذشته شدند. برای مثال خودروی کوییک آر سفید-قرمز که شنبه با قیمت 242.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، در بازار امروز 252.5 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین بخوانید:

طی یک سال گذشته خودرو در ایران چقدر گران شده است؟

قیمت خودروهای صفر کیلومتر چینی

افزایش قیمت خودرو در ایران

نه تنها خودروهای داخلی ایران خودرو و سایپا در نمونه‌های صفر کیلومتر با افزایش قیمت روبه‌رو شدند، بلکه خودروهای چینی هم درگیر این بازی کثیف بودند. محصولات مونتاژی نظیر هایما اس 7 و کی ام سی کی 7 نسبت به دو خودروی شاسی بلند هایما اس 5 و کی ام سی جی 7 گران‌تر شدند.

در بازار امروز خودروی کی ام سی K7 توانست با افزایش 75 میلیون تومانی حیرت‌آور شود و یک میلیارد و 635 میلیون تومان خرید و فروش شد. همچنین روی قیمت هایما S7 نزدیک به 20 میلیون تومان کشیده شد و هم‌اکنون کراس اوور مونتاژی ایران خودرو با قیمت یک میلیارد و 120 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دولت هم که عرضه نداره بگه چرا گرون میکنی