جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس

جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس 1 ناسا

ماموریت Artemis 1 ناسا با موفقیت به پایان رسید تا بشر را یک قدم به رویای کاوش در اعماق فضا نزدیک‌تر کند. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس 1 داشته باشیم.

اولین مرحله از مجموعه ماموریت‌ های آرتمیس ناسا باعث خلق تصاویر زیبایی شد. از همان لحظه‌ای که موشک ۹۸ متری SLS به سمت سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی حرکت کرد، مشخص بود که این اتفاق به‌عنوان یکی از مهمترین لحظات تاریخ بشر ثبت خواهد شد.

موشک ناسا آنقدر قدرتمند بود که اگرچه در شب پرتاب شد، اما محیط اطراف را همچون روز روشن کرد. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس 1 ناسا داشته باشیم. تصاویر باکیفیت ارائه شده باعث می‌شوند که مراحل مختلف این ماموریت را زندگی کنید.

نگاهی به ۱۰ مورد از جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس 1

موشک SLS در سکوی پرتاب

جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس

پرتاب موشک تاریخی SLS چند بار به‌دلایل مختلف عقب افتاد تا اینکه ناسا بالاخره آماده شد. این تصویر ۹ روز پیش از پرتاب گرفته شده است و موشک ناسا را در سکوی پرتاب مرکز فضایی کندی نشان می‌دهد. نور نارنجی غروب فلوریدا نیز در پس‌زمینه خودنمایی می‌کند.

حرکت به سمت آینده

جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس

چند ثانیه پس از احتراق، موشک SLS در ۲۵ آبان ماه سفر خود را به سمت ماه آغاز کرد. بوسترهای قدرتمند این موشک باعث شده‌اند که آسمان شب کاملا روشن باشد. همچنین اگرچه ناسا از چند میلیون لیتر آب برای خنک کردن سکو و جلوگیری از آسیب‌ دیدن آن استفاده کرده بود، اما باز هم سکوی پرتاب آسیب دید.

پیوستن به ماه در آسمان شب

جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس

تقریبا یک دقیقه پس از برخواستن از زمین، موشک SLS در دل آسمان قرار گرفت و دودی غلیظ را از خود به‌جا گذاشت. حضور ماه در کنار موشک باعث شده که این مورد در زمره جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس 1 ناسا قرار گیرد. همچنین جالب است بدانید که این موشک در هنگام پرتاب با ایجاد ۳.۹ میلیون کیلوگرم تراست، قوی‌ترین موشک تاریخ بشر لقب گرفت.

اولین تصویر اوریون از زمین

فضاپیمای اوریون

در اولین روز ماموریت خود، فضاپیمای اوریون این تصویر را از زمین ثبت کرد. این تصویر توسط دوربینی که در نوک یکی از آرایه‌های خورشیدی اوروین قرار داشت، گرفته شده است. یکی از جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس 1 در حالی گرفته شد که فضاپیمای ناسا ۹۱۷۳۲ کیلومتر از زمین فاصله گرفته بود و به سمت ماه حرکت می‌کرد.

شکستن رکورد بیشترین فاصله توسط اوریون

فضاپیمای اوریون

در سیزدهمین روز ماموریت خود، فضاپیمای اوریون به فاصله ۴۳۲۲۱۰ کیلومتری از زمین رسید. بدین ترتیب این فضاپیما توانست رکورد آپولو 13 را نیز بشکند و عنوان بیشترین فاصله‌ای که یک فضاپیمای ساخته شده برای حمل انسان‌ها از زمین گرفته است را از آن خود کند. در این تصویر از اعماق فضا زمین و ماه هر دو دیده می‌شوند.

نمای نزدیک از ماه

جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس

در ۱۴ آذر ۱۴۰۱ یعنی بیشتمین روز ماموریت آرتمیس 1، یکی دیگر از جذاب ترین تصاویر ناسا توسط فضاپیمای Orion ثبت شد. این تصویر نمایی نزدیک از سطح ماه را نشان می‌دهد. ناسا گفته است که می‌خواهد با ماموریت آرتمیس 3 انسان‌ها را به سطح ماه ببرد. فضانوردان به نزدیکی قطب جنوب ماه خواهند رفت؛ اما نباید پیش از سال ۲۰۲۵ منتظر رخ دادن این اتفاق باشیم.

نگاهی به عقب

جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس

در بیست‌و‌یکمین روز ماموریت آرتمیس 1، فضاپیمای اوریون در مسیر بازگشت به زمین قرار داشت و این تصویر را نیز با نگاهی به عقب از ماه گرفته است. در طول این ماموریت اوریون توانست با استفاده از دوربین مکان‌یاب اپتیکال خود در فواصل مختلف به زمین و ماه نگاه کند. این تصاویر می‌تواند به ناسا در ارزیابی میزان موفقیت سیستم‌ تصویر‌برداری اوروین در شرایط نوری مختلف کمک کند.

بدین تریب می‌توانیم در ماموریت های آرتمیس 2 و 3 شاهد تصاویر جذاب تری نیز باشیم.

اسنوپی در اوریون

جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس

ناسا یک سگ مخملی را به نام اسنوپی در فضاپیمای اوریون قرار داده بود تا به عنوان نشانگر جاذبه صفر عمل کند. در یکی از جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس 1 ناسا می‌توانید بخش داخلی کپسول اوریون را در حالی که نورهای مختلف چشمک می‌زنند، تماشا کنید. اسنوپی نیز در یک لباس فضانوردی نارنجی معلق است.

در سمت چپ تصویر هم فرمانده Moonikin Campos دیده می‌شود. این فرمانده فضایی در واقع یک مانکن با مجموعه‌ای از حسگرهای مختلف است که وظیفه داشت داده‌های مربوط به تشعشعات را در اعماق فضا جمع‌آوری کند. داده‌های جمع‌آوری شده می‌توانند به ناسا در محافظت هرچه بهتر از جان فضانوردان خود در ماموریت‌های آتی کمک کند.

در مرکز تصویر هم Callisto دیده می‌شود. این نشانگر با همکاری لاکهید مارتین و آمازون و به منظور بررسی استفاده از فناوری دستیارهای دیجیتالی صوتی ساخته شده است.

آخرین نگاه به زمین

جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس

فضاپیمای اوریون با سرعت دیوانه‌وار ۴۰ هزار کیلومتر بر ساعت وارد زمین شد. هرچند که تنها چند دقیقه پیش از رسیدن به جو کره خاکی، آخرین تصویر از کره زمین را ثبت کرد. سرعت بالا باعث شد که فضاپیمای ناسا در هنگام گذر از جو زمین دمای ۲۸۰۰ درجه را تجربه کند. این میزان تقریبا نصف دمای سطح خورشید است.

بازگشت به خانه

فضاپیمای اوریون

در ۲۰ آذر ماه بود که فضاپیمای اوریون با فرود در اقیانوس آرام پایان موفقیت‌آمیز ماموریت ناسا را اعلام کرد. در آخرین مورد از جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس 1 نیز فرود تاریخی اوریون را مشاهده می‌کنید. این فضاپیما ۹.۳ کیلومتر دورتر از کشتی نجات خود فرود آمد. ناسا اعلام کرد که باید فرود زیبای این فضاپیما در کتاب‌های درسی نوشته شود.

اگرچه ماموریت آرتمیس 1 اهمیت بسیار زیادی داشت، اما قطعا تصاویر مربوط به آرتمیس 2 و 3 به خاطر حضور فضانوردان و قدم زدن روی سطح ماه جذاب‌ تر نیز خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*