کنایه بیل گیتس به ایلان ماسک

کنایه سنگین بیل گیتس به ایلان ماسک به خاطر مشکلات مدیریتی توییتر

مدیریت بحث‌برانگیز توییتر توسط ایلان ماسک صدای همه را در آورده است؛ تا جایی که بیل گیتس هم درباره مشکلات مدیریتی Twitter به او کنایه می‌زند.

ایلان ماسک در آبان ماه گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره خرید شبکه اجتماعی محبوب توییتر را نهایی کرد و رسماً مدیرعامل آن شد. این کارآفرین همیشه جنجال‌ساز همان ابتدا طی نامه‌ای به دنبال‌کنندگانش از آزادی بیان، انسان‌دوستی و کمک به جهان به‌عنوان اهداف خود برای خرید این پلتفرم نام برد. با این حال، با توجه به اقدامات ماسک طی چند وقت اخیر، شاید این‌طور به‌نظر برسد که او مدیریت توییتر را مثل یک بازی می‌بیند. از قضا بیل گیتس، موسس سرشناس مایکروسافت هم در این باره به ایلان ماسک کنایه زده است.

بیل گیتس در گفتگو با فایننشال تایمز از نحوه مدیریت بی‌نظم و قاعده توییتر توسط ایلان ماسک انتقاد کرده است. به‌عقیده او، ایلان ماسک به‌جای اینکه بر اساس قواعد مشخصی درباره این پلتفرم تصمیم بگیرد، صرفاً احساسات، افکار و برداشت‌های شخصی خود را معیار قرار می‌دهد. این مشخصه را در بخش قابل توجهی از تصمیمات اخیر او برای Twitter می‌توان دید که محل بحث همه، از کاربران تا فعالان بوده است.

کنایه بیل گیتس به ایلان ماسک

اخراج نیمی از کارمندان و استخدام دوباره آن‌ها، ممنوعیت دورکاری و غذای رایگان، حذف ناگهانی اسپیس و عده‌ای از روزنامه‌نگاران فقط بعضی از تغییرات حاشیه‌ساز توییترِ پس از ماسک بوده‌اند. هرچند تعدادی از این تغییرات هدفی پشت خود داشته‌اند، ولی برخی را می‌توان صرفاً حاصل تصمیمات ناگهانی شخص او دانست. این همان نکته‌ای است که بیل گیتس در کنایه به ایلان ماسک مد نظر دارد.

مدیریت عجیب و غریب ایلان ماسک آنجایی به اوج خود می‌رسد که او طی یک نظرسنجی توییتری از کاربران می‌خواهد درباره ماندن او در سمت مدیرعامل تصمیم بگیرند. از مجموع 17.5 میلیون شرکت‌کننده در این نظرسنجی، بیشتر کاربران به کناره‌گیری ماسک از مدیریت رای دادند. او هم اعلام کرد که هر زمان فرد مناسبی (البته طبق معیارهای عجیب خود) پیدا کند، استعفا می‌دهد و صرفاً مدیریت تیم‌های نرم‌افزار و سرور را بر عهده خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*