تسلا مدل 3 یدک کش 9 تنی

تسلا مدل 3 به یدک کش 9 تنی تبدیل می‌شود؛ قوی‌تر از لندکروز + ویدیو

به تازگی فیلمی از شاخ و شانه کشیدن تسلا مدل 3 در خیابان‌های آمریکا منتشر شده است که این سدان برقی را در قامت یک یدک کش غول پیکر نشان می‌دهد. اما واقعیت ماجرا چیست؟

همه ما، خودرو تسلا مدل 3 را به عنوان یک سدان برقی و تقریبا اقتصادی می‌شناسیم. خودرویی که از نظر اندازه و عملکرد، در بین تسلا مدل Y و S قرار می‌گیرد و در بهترین نسخه خود می‌تواند 450 اسب بخار قدرت را از طریق دو موتور الکتریکی در اختیار راننده قرار دهد. شتاب 0-100 این نسخه نزدیک به 3.1 ثانیه است و شعاع حرکتی آن هم از ‌500 کیلومتر تجاوز نمی‌کند. حال به نظر شما، این خودرو مناسب یدک کشی و جابه جا کردن بارهایی به وزن 9 تن است یا خیر؟ در ادامه راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم اما فیلم زیر، گویای همه چیز است!

تسلا مدل 3 و تبدیل شدن به یدک کش 9 تنی

اگر به سراغ ویکی پدیا یا وب سایت رسمی تسلا برویم و در مورد «ظرفیت یدک کشی تسلا مدل 3» تحقیق کنیم، به عدد 910 کیلوگرم می‌رسیم. این عدد دقیقا همان چیزی است که برای یدک کشی اجسامی مثل کمپر یا قایق تفریحی، به آن نیاز دارید؛ اما مدیر عامل شرکت Boxabl اصلا چنین چیزی را نمی‌پذیرد و قصد دارد تا ذات واقعی تسلا مدل 3 را بیرون بکشد؛ آن هم با تستی شبیه به مسابقات مردان آهنین!

تسلا مدل 3 یدک کش 9 تنی

شرکت Boxabl در زمینه ساخت خانه‌های هوشمند فعالیت می‌کند اما در حال حاضر، بخشی از تمرکز آن‌ها به سوی «خانه‌های پرتابل» و «پیش ساخته» منعطف شده است. بنابراین این شرکت برای تبلیغات کار جدید خود، دست به ابتکار عجیبی زده است. همانطور که در فیلم هم مشاهده کردید، تسلا مدل 3 یک تریلر 9 تنی (دقیقا 8.6 تنی) را به پشت خود بسته است که وزن «منزل پیش ساخته Boxabl»، دقیقا 6.5 تن از آن را تشکیل می‌دهد.

داستان جایی جالب می‌شود که به «توان یدک کشی در لندکروز» می‌رسیم؛ یعنی فقط 3.5 تن! به هر حال این عدد از تست‌های رسمی بیرون آمده و حدس می‌زنیم که زور تویوتا لندکروز، بیشتر از این حرف‌ها باشد. البته این خودرو برقی ، فاقد تجهیزات یدک کشی (مانند قلاب) است شرکت Boxabl برای انجام این نمایش، تغییرات مورد نیاز را بر روی تسلا مدل سه اعمال کرده‌اند.

تسلا مدل 3 یدک کش 9 تنی

ولی داستان به همین موارد ختم نمی‌شود؛ نمایش یدک کشی تسلا مدل 3 با تریلر 9 تنی، در یکی از شلوغ‌ترین بلوارهای لاس وگاس برگزار شده است و «توقف و حرکت پی‌ در پی» حسابی کار تسلا Model 3 را سخت کرده بود. البته باید اشاره کنیم که خلاقیت مدیرعامل Baxable تمامی ندارد و او در اتفاقی نادر، مسابقه « درگ تسلا مدل 3 با یدک کش» را برگزار کرده است. وزن تسلا مدل 3 در این رقابت، فعلا بیان نشده اما طبق نتایج، سدان برقی ایلان ماسک با وجود اینکه وزنه سنگینی را به دوش می‌کشید، تست درگ 200 متر را در کمتر از 20 ثانیه طی کرده است.

در انتهای کار باید اشاره کنیم که به طور کلی، چیزی به نام هرزگردی در خودروهای برقی تسلا وجود ندارد و همین موضوع، برگ برنده تسلا مدل 3 در کشیدن یک تریلر 9 تنی است.