افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی

افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی در بازار

افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی در بازار واکنش‌های منفی بسیاری به‌دنبال داشته است. ادله تولیدکنندگان برای گران‌تر کردن کالای خانگی چیست؟

بازار لوازم خانگی در رکود به سر می‌برد و مشتریان قدرت خرید ندارند. به‌گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی، اکبر پازوکی، تولیدکنندگان تا همین چندی پیش جرأت افزایش قیمت کالا نداشتند؛ چرا که تقاضایی برای خرید در قیمت‌ها وجود نداشت. ولی حالا به‌نظر می‌رسد برخی از کارخانه‌ها بدون هماهنگی و بی‌مجوز اقدام به گران کردن تولیدات خود کرده‌اند.

علت افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی چیست؟

افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی

دلار افزایش عجیب و غریبی یافته و سکه و طلا نیز به تبع ارز سر به فلک کشیده‌اند. بازار خودرو و مسکن به‌علت افزایش نرخ دلار راکد و بدون مشتری و فروشنده هستند و دولت برای بازار لوازم خانگی هیچ مصوبه افزایش قیمتی صادر نکرده است. این روزها هر چیزی که ارزش دارد گران شده و قدرت خرید مردم به همین میزان کاهش یافته است.

همچنین بخوانید:

قرار نیست واردات لوازم خانگی آزاد شود

فروشندگان کالای خانگی همچنان از وضعیتی که دولت برای آنها درست کرده ناراضی‌اند و خاطرنشان می‌کنند که خریداران تمایل زیادی برای خرید کالا به‌صورت قسطی دارند. کالاهای قاچاق بازار قیمت‌های نجومی دارند و شاید این شرایط به‌نفع بازار داخلی باشد، اگر از فرصت پیش آمده استفاده درستی شود.

افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی

تولیدکنندگان لوازم خانگی در اوضاع کنونی به‌بهانه گران شدن دلار معتقدند باید کالاهای خود را گران بفروشند، وگرنه ضرر خواهند کرد. از طرفی قیمت مواد اولیه با افزایش قیمت روبه‌رو بوده و به‌ادعای تولیدکنندگان رمقی برای تولید نمانده است. حربه دیگر کارخانه‌های تولید لوازم خانگی، کاهش عرضه در بازار است تا بدین ترتیب قیمت‌ها در نبود عرضه، افزایش یابند.

حال با نگاهی به بازار می‌توان ملاحظه کرد که قیمت‌ها به‌صورت کاملا خودسرانه از سمت تولیدکنندگان افزایش یافته است. متوسط این افزایش قیمت‌ها 10 درصد بوده و طبق ادعای شرکت‌ها در غیر این صورت ادامه فعالیت میسر نخواهد بود. انتظار داریم که وزارت صنعت، معدن و تجارت به مسئله غیر قانونی بودن افزایش قیمت لوازم خانگی هر چه سریع‌تر ورود کند تا حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان روشن شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*