پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۲۳

پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۲۳، آیفون‌های اپل را له می‌کنند!

کوالکام می‌خواهد با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کاری کند که پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۲۳، آیفون‌های اپل را در قدرت و عملکرد له کنند!

قطعا طی سالیان اخیر اگر می‌خواستیم به این سوال پاسخ دهیم که «قدرتمندترین گوشی جهان چیست؟»، جواب ما یکی از مدل‌های آیفون بود. شرکت اپل هر ساله به‌لطف تراشه‌های توانمند خودش، سازندگان اندرویدی را پشت سر می‌گذارد.

بیشتر از همه کوالکام مقصر این قضیه است. این شرکت چیپست‌سازی به‌جای انقلاب به پا کردن، ارتقا تدریجی عملکرد تراشه‌هایش را انتخاب کرده است. بنابراین وقت آن رسیده کوالکام دست بجنباند و قدرت واقعی خودش را به همه نشان دهد.

گوشی‌های اندرویدی، طعم قدرت واقعی اسنپدراگون را خواهند چشید

به لطف چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که نوامبر گذشته معرفی شد، به‌نظر می‌رسد پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۲۳ می‌توانند پس از این همه سال، گوشی‌های آیفون را در عملکرد شکست دهند. اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه هم اکنون بررسی شده‌اند که نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد.

یکی از بررسی‌های انجام شده روی گوشی شیائومی ۱۳ توسط کاربر توییتری Golden Reviewer، نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ زیر قاب این دیوایس در چند بخش در مقایسه با دو نسل پیش، تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و ۸ پلاس نسل ۱ است.

البته شاید این پیشرفت در عملکرد شما را نسبت به عمر باتری کوتاه‌تر و ایجاد حرارت بیشتر توسط پردازنده مشکوک کند؛ اما محققان می‌گویند علیرغم ۱۰ درصد توان بیشتر، چیپست Snapdragon 8 Gen 2 دارای هسته‌های قوی‌تری است که با نرخی در حدود نسل قبلی فعالیت می‌کنند. جدی‌ترین انتقادی که به کوالکام وارد است، این است که اساسا آن‌ها روی پیشرفت چهار هسته بزرگ در پردازنده‌ها تمرکز کرده‌اند؛ هسته‌هایی که فقط وقتی به توان بالایی مثل اپلیکیشن‌های سنگین مونتاژ ویدیو یا بازی‌ها نیاز داریم فعال می‌شوند. هسته‌های کارآمدتر سیستم نسبت به نسل‌های قبلی چندان تغییر بزرگی به خود ندیده‌اند.

پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۲۳

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲

بازی کردن با تراشه کوالکام باید خیلی روان و سریع باشد؛ زیرا قدرت پردازشگر گرافیکی به‌کار رفته در زیر آن می‌تواند کاملا با پردازنده گرافیکی چیپست Apple A16 زیر قاب آیفون ۱۴ پرو مکس برابری کند. این دو تراشه از نظر عملکرد پردازنده هم تقریبا با یکدیگر برابر هستند.

شایعه شده که اپل استراتژی خودش در تولید نسل بعدی تراشه‌های آیفون را تغییر داده و به‌جای قدرتمندتر شدن، روی کارایی بهتر آن‌‌ها تمرکز کرده است. کوالکام هم به کمک مهندسان شرکت Nuvia (چیپست‌سازی که از مهندسان سابق اپل تشکیل شده و از سال ۲۰۲۱ به مالکیت کوالکام درآمده) توانمندتر از گذشته عمل خواهد کرد. بنابراین می‌توانیم امیدوار باشیم که پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۲۳ توانمندتر از آیفون‌های اپل ظاهر شوند.