ربات های تحویل غذا

ربات های تحویل غذا به فرودگاه‌ها رسیدند + ویدیو

یک شرکت استارتاپی برای نخستین بار ربات های تحویل غذا را در یک فرودگاه آزمایش کرد. این ربات‌ها مشتری را پیدا کرده و غذا را تحویل او می‌دهند.

ربات‌های تحویل‌دهنده یک تکنولوژی بسیار تأثیرگذار برای آینده هستند. با این حال هنوز نقش زیادی به آن‌ها داده نشده است. به‌طور مثال پهپادها هنوز بسته‌های تحویلی را به درب خانه‌ها نمی‌برند یا پیتزا با ماشین‌های خودران به مشتریان تحویل داده نمی‌شود.

در همین حال گروهی از مهندسان در حال کار روی رباتی هستند که وظیفه رساندن غذا به مسافران منتظر پرواز در فرودگاه را دارند. در بسیاری از فرودگاه‌ها غذا خوردن معنایی ندارد. چرا که تعداد صندلی‌ها بسیار محدود است و هزاران نفر در طول روز به آنجا مراجعه می‌کنند. حتی اگر ساعات اولیه روز هم به فرودگاه‌ها بروید، به‌سختی می‌توانید یک صندلی خالی برای نشستن و کمی غذا خوردن پیدا کنید. گاهی ممکن است دیر به فرودگاه برسید و فرصت سفارش غذا را نداشته باشید. فرودگاه‌ها معمولا دارای سالن‌های بزرگی هستند و شاید جایی که باید منتظر پرواز خود باشید از بخش غذاخوری آن فاصله زیادی داشته باشد.

ربات های تحویل غذا Ottobot چگونه کار می‌کنند؟

ربات های تحویل غذا با رساندن مستقیم غذاها به مسافران در گیت پرواز می‌توانند این مشکل را حل کنند. این مشکلی است که استارتاپ رباتیک Ottonomy با همکاری فرودگاه کنتاکی در پی حل آن هستند. در محیط شلوغ و سرپوشیده یک فرودگاه، سیستم‌های ماهواره‌ای به‌سادگی نمی‌توانند از طریق GPS مسیریابی را انجام دهند. به‌همین خاطر این استارتاپ برای تشخیص موانع و پیدا کردن مسیر توسط ربات Ottobot خود از دوربین‌های لیدار و سنسورهای اولتراسونیک استفاده کرده است. این شرکت یک نرم افزار اختصاصی را برای نقشه‌برداری از محیط‌های داخلی ایجاد کرده تا نقشه سه‌بعدی مورد نیاز برای حرکت در داخل فرودگاه را در اختیار ربات‌هایش بگذارد.

ربات های تحویل غذا

فرودگاه‌ها گاهی اوقات بسیار شلوغ می‌شود. تیم Ottonomy هم در ابتدای آزمایش ربات های تحویل غذا خود متوجه دشواری حرکت آن‌ها در شلوغی شد. به همین خاطر آن‌ها از چرخ‌های موتوردار در زیرشان استفاده کردند. این چرخ‌ها به ربات اجازه می‌دهند به پهلو بچرخند تا برای چرخش به کمترین فضا نیاز پیدا کنند. سازنده برای طراحی این چرخ‌ها از ویلچرهای برقی الهام گرفته است.

در این ربات محفظه‌های مختلفی برای نگهداری و حمل مواد غذایی مختلفی که مشتریان سفارش داده‌اند، ایجاد شده است. به‌طور مثال یک محفظه مخصوص نوشیدنی‌های خنک و دیگری مخصوص غذای گرم است. این ربات همچنین می‌تواند ارتفاع خودش را تنظیم کند. شاید این قابلیت کمی عجیب به‌نظر برسد، اما در نهایت به ربات کمک می‌کند تا به مشتریان بیشتری سرویس‌دهی کند. به‌طور مثال ربات می‌تواند خودش را پایین بیاورد تا غذا را راحت‌تر تحویل کودکان دهد. یا ارتفاع خودش را بالاتر بیاورد تا افرادی که نمی‌توانند خیلی خم شوند هم بتوانند به‌راحتی غذا را تحویل بگیرند.

ربات های تحویل غذا

ربات‌های Ottonomy مثل هر ماشین خودران دیگری ممکن است گاهی دچار مشکل شوند و مسیر را به‌درستی پیدا نکنند. اینجاست که اپراتورها به ربات متصل شده و کنترل آن را دست می‌گیرند. همچنین در پشت این ربات دکمه‌ای به نام «من چطور رانندگی می‌کنم؟» تعبیه شده که مشتریان را به ارائه بازخورد در مورد نحوه رساندن غذا توسط ربات ترغیب می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با توجه به این بازخوردها، عملکرد ربات را بهبود ببخشند.

به‌نظر می‌رسد که ربات‌های تحویل دهنده کالا در حال رواج پیدا کردن در مراکز مختلف هستند. توصیه می‌کنیم هر جایی که ربات‌ها را دیدی، با آن‌ها دوستانه برخورد کنید. چرا که در نهایت می‌توانند برای خود بشر مفید باشند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*