وان پلاس 11

وان پلاس 11 رسما به صحنه آمد؛ پرچمدار تمام عیار با اسنپدراگون 8 نسل 2

گوشی وان پلاس 11، پرچمدار جدید کمپانی OnePlus با چیپست توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و بالارده‌ترین مشخصات فنی و فناوری‌های روز موبایل معرفی شد.

کمپانی وان پلاس امروز تصمیم گرفت از گوشی پرچمدار جدید خودش، OnePlus 11 در چین رونمایی کند. علیرغم اینکه پسوندی مثل «پرو» در نام این گوشی نیست، اما یک پرچمدار تمام عیار با جدیدترین و بهترین چیپست موبایل، حافظه و دوربین است.

امکانات و مشخصات وان پلاس 11

در قلب تپنده این گوشی چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام حضور دارد که به گفته سخنگوی وان پلاس، این گوشی از کل ظرفیت عملیاتی پردازنده کوالکام بهره می‌برد. معمولاً چنین مسئله‌ای مهم نیست، اما از آنجا که وان پلاس پیشتر عملکرد تراشه را فدای عمر باتری بیشتر و کنترل حرارت بهتر می‌کرد، چنین موضوعی اهمیت پیدا می‌کند. در هر صوردر ت این گوشی با ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X (آخرین فناوری رم موبایل) و حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی UFS 4.0 (فناوری جدید حافظه) عرضه خواهد شد.

وان پلاس 11

وقتی از جلو به گوشی وان پلاس 11 نگاه کنید، یک نمایشگر ۶.۷ اینچی LTPO 3.0 AMOLED مدرن با رزولوشن 1440p را خواهید دید که نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی دارد. گوشی را هم که برگردانید، سیستم دوربینی را خواهید دید که نام برند معتبر Hasselblad روی ماژول آن دیده می‌شود. این سیستم دوربین از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX890 با فوکوس خودکار تشخیص فاز (چند جهتی) و لرزشگیر تصویر اپتیکال بهره می‌برد.

وان پلاس 11

یک دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار هم در کنار آن قرار گرفته که نقش دوربین ماکرو را هم ایفا می‌کند. ضمن اینکه یک دوربین تله فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری اپتیکال را هم در اینجا داریم. در گوشه سمت چپ نمایشگر هم حفره‌ای تعبیه شده که از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

این سیستم دوربین مشابه آنچیزی است که روی گوشی اوپو فایند N2 نیز دیده می‌شود، با این تفاوت که وان پلاس با همکاری برند پرآوازه هاسلبلاد آن را طراحی و تولید کرده است.

ظرفیت باتری در این گوشی نسبت به وان پلاس ۱۰ تغییری نداشته و همچنان ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. با این آن توان شارژ آن به ۱۰۰ وات ارتقا پیدا کرده است. اگرچه نقطه ضعف بزرگ این باتری را باید فقدان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم دانست.

وان پلاس 11

یک موتور ویبره محور X در زیر پوست این گوشی تعبیه شده که با ابعاد ۶۰۲ میلی‌متر مکعبی، بزرگ‌ترین موتور ویبره در یک گوشی موبایل محسوب می‌شود. این خبر بسیار خوبی برای گیمرها خواهد بود؛‌ چرا که بازخوردهای لرزشی بازی‌ها شدیدتر و البته طبیعی‌تر خواهد شد. در بخش نرم افزاری این گوشی هم اندروید ۱۳ گوگل با پوسته سفارشی ColorOS قرار دارد.

قیمت OnePlus 11

پرچمدار جدید وان پلاس در دو رنگ سبز و مشکی عرضه می‌شود که این دو از نظر متریال با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع مدل سبز رنگ شیشه‌ای است، در حالی که نسخه مشکی جنسی شبیه به ماسه‌سنگ دارد. قیمت پایه این گوشی هم ۵۸۰ دلار است که با افزایش حافظه تا ۷۱۰ دلار بالا می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*