فعال سازی پروکسی در واتساپ

آموزش ویدیویی فعال سازی پروکسی در واتساپ

با اضافه شدن قابلیت اتصال Proxy به پیام رسان WhatsApp، آموزش کامل و صفر تا صد فعال سازی پروکسی در واتساپ را به همراه ویدیو برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم.

تقریبا چند ماه پس از فیلتر شدن پیام رسان واتساپ در ایران، مدیر عامل این مسنجر با یک خبر مهم، ایرانی‌ها را سورپرایز کرد. ویل کت کارت در توییت جدید خود، مستقیما به محدودیت‌های اعمال شده بر روی واتساپ در ایران اشاره کرد و از تصمیم مجموعه خود جهت دور زدن این محدودیت‌ها خبر داد. در ادامه با آموزش ویدیویی و کاملی از فعال سازی پروکسی در واتساپ همراه می‌شویم که به تمام سوالات شما پیرامون این مسئله پاسخ می‌دهد (فعال بودن نرم افزارهای تغییر IP شاید مانع نمایش ویدیو شود).

آموزش و صفر تا صد فعال سازی پروکسی در واتساپ

برای فعال سازی پروکسی در واتساپ باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهد و برای دیدن عکس‌ها با وضوح و کیفیت بالاتر روی آن‌ها کلیک کنید.

  • ابتدا نیاز دارید تا آخرین نسخه از پیام رسان WhatsApp را از طریق گوگل پلی استور یا اپ استور، برای دستگاه‌های اندروید یا iOS دانلود یا اگر آن‌ها را بر روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اید، صرفا آپدیت کنید.

وصل کردن Proxy در پیام رسان واتساپ

  • حالا وارد برنامه واتساپ شوید. در دستگاه‌های اندرویدی، ابتدا سه نقطه بالا سمت راست را بزنید و سپس از منو کشویی، وارد منو تنظیمات (Setting) شوید. منو تنظیمات واتساپ در گوشی‌های آیفون و دستگاه‌های iOS، در همان صفحه اول (پایین سمت راست) وجود دارد.
  • سپس در منو تنظیمات واتساپ به سراغ گزینه «داده‌ و فضای ذخیره سازی» (Storage and data) بروید و اکنون صفحه را به سمت پایین بکشید (اسکرول کنید).

فعال سازی پروکسی در واتساپ

  • اکنون در پایین ترین بخش صفحه باید گزینه Proxy واتساپ را ببینید. حالا روی گزینه «استفاده کردن از پروکسی» (Use Proxy) بزنید. سپس «تنظیم کردن پروکسی» (set proxy) و «اضافه کردن آدرس» (add proxy address) را بزنید و در انتهای کار، روی «ذخیره سازی پروکسی» (save proxy) کلیک کنید. حالا اگر پروکسی شما سالم باشد و هنوز فیلتر نشده باشد، فعال کردن پروکسی شما در واتساپ با موفقیت به پایان رسیده است!

فعال سازی پروکسی در واتساپ

البته هنوز هیچ کانال یا گروهی برای انتشار پروکسی های واتساپ معرفی نشده است اما این اتفاق به زودی رخ می‌دهد. همچنین باید گفت که به دلیل ماهیت واتساپ (فقدان قابلیت ساخت کانال مانند تلگرام)، احتمالا گسترش پروکسی های واتساپ به کندی صورت می‌گیرد. چرا که دلیل اصلی «ساخت پروکسی در تلگرام»، موضوعات تبلیغاتی است و همه می‌دانیم که در پلتفرم واتساپ، هیچ تبلیغاتی وجود ندارد!

واتساپ با وجود اضافه شدن پروکسی، همچنان فیلتر خواهد ماند!

وصل کردن Proxy در پیام رسان واتساپ

اکانت رسمی واتساپ در توییتر اعلام کرده است که اولین پروکسی های این پیام رسان، صرفا برای رد و بدل کردن پیام های متنی است و برای فرستادن مدیا در واتساپ (مانند فیلم و عکس و موسیقی)، همچنان باید دست به دامن نرم افزارهای تغییر ip باشید. هرچند باید گفت که خود نرم افزارهای تغییر ip، فیلترشکن‌ها و حتی پروکسی‌ها هم در روزهای گذشته، اصلا وضعیت پایداری را نداشتند و مدام قطع می‌شدند.

به علاوه تصور می‌کردیم که با اضافه شدن قابلیت Proxy و فعال سازی پروکسی در واتساپ، بحث‌های فیلترینگ این پیام رسان در ایران هم به پایان برسد اما معاون امنیتی وزیر کشور به تازگی اعلام کرده است که تا وقتی اینستاگرام و واتساپ (مجموعه متا) قوانین ما را رعایت نکند، به هیچ وجه در برابر فیلترینگ این دو سرویس کوتاه نخواهیم آمد. به نظر شما با فعال کردن پروکسی واتساپ، باز هم ایرانی‌ها به سوی این پیام رسان باز می‌گردند یا مثل هفته‌های گذشته، همچنان ترجیح می‌دهند تا از پیام رسان محبوب ایرانی‌ها یعنی تلگرام استفاده کنند؟