جاروبرقی رباتی روبوراک

جارو شارژی رباتیک روبوراک علاوه بر خانه، خودش را هم تمیز می‌کند!

شرکت Roborock در نمایشگاه CES 2023 از جاروهای اتوماتیک جدید خود رونمایی کرد. با سه جارو شارژی رباتیک سری S8 روبوراک آشنا شوید.

سه جارو شارژی رباتیک جدید روبوراک با اسامی اس 8، اس 8 پرو و اس 8 پرو اولترا معرفی شدند. این مدل‌ها، تقریبا مثل هم هستند و تفاوت اندکی بین آن‌ها وجود دارد.

هر سه عضو خانواده Roborock S8 به سیستم جدید برس رولی دوگانه تجهیز شده‌اند که به‌ادعای کمپانی سازنده، کیفیت تمیزکاری را بهبود می‌بخشد. قدرت مکش آن‌ها هم به 6000 پاسکال افزایش یافته است.

روبوراک برخی از قابلیت‌های سری S7 را هم به این جاروبرقی های رباتی جدید آورده است. به‌عنوان مثال باید از سیستم VibraRise Intelligent Mopping نام بریم که از فناوری ارتعاش صوتی برای تکاندن 3000 آیتم در دقیقه استفاده می‌کند.

قابلیت مهم دیگر، سیستم ضد برخورد 3D است که به ربات نظافتچی، امکان تشخیص موانع را می‌دهد تا به آن‌ها برخورد نکند. سری S7 از هوش مصنوعی هم برخوردار بود تا با الگوریتم یادگیری ماشینی، جای موانع را به‌خاطر بسپارد؛ ولی مشخص نیست چنین قابلیتی در سری S8 هم وجود دارد یا خیر؟

تفاوت اصلی بین جاروهای رباتیک جدید را باید در داک شارژ آن‌ها جستجو کنیم. در مدل S8 Plus علاوه بر شارژ، این داک به‌طور خودکار زباله‌دان ربات را هم خالی می‌کند.

مدل Ultra اما از این هم پیشرفته‌تر است. این داک با نام RockDock Ultra نه تنها کارهای قبلی را انجام می‌دهد؛ بلکه می‌تواند ابزار زمین‌شوی گجت را هم بشورد و محفظه آب آن را پر کند. همچنین یک خشک‌کن هوای گرم دارد تا مانع رشد قارچ و کپک روی دستگاه و متعلقاتش شود.

یک تفاوت دیگر، وجود نسخه 2.0 سیستم VibraRise در مدل Pro است که از دو ماژول ارتعاشی برای بهتر تمیز کردن، استفاده می‌کند. همچنین وقتی وجود فرش روی زمین را تشخیص دهد، تی زمین‌شوی خود را کمی بالا می‌آورد تا از انتقال کثیفی و آلودگی جلوگیری کند.

ناگفته نماند که این کمپانی، جاروبرقی وایرلس Dyad Pro را هم در کنار اعضای خانواده S8 معرفی کرده است. این جارو، یک نظافتچی رباتیک نیست؛ ولی قدرت مکش تقریبا سه برابری دارد: 17 هزار پاسکال!

جاروبرقی وایرلس روبوراک

جالب اینکه طبق توضیحات روبوراک، بر حسب اینکه کف منزل سرامیک باشد یا فرش یا هر چیز دیگر، این جارو قدرت خود را به‌طور اتوماتیک تنظیم می‌کند.

قیمت جارو شارژی رباتیک روبوراک

قیمت مدل‌های سری S8 از 750 دلار آغاز می‌شود و فعلا فقط در آمریکا قابل سفارش هستند. جاروی Dyad Pro هم 450 دلار قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*