خودرو برقی Sony Honda Afeela

سونی آفیلا ، خودرو هوشمند آمریکایی – ژاپنی با روح فورتنایت و PS5 + ویدیو

سونی آفیلا – Sony Afeela یک خودرو سدان برقی و از شاهکارهای جدید سونی و هوندا است که به تازگی مهمان نمایشگاه CES 2023 شده. اما فورتنایت چه نقشی در ساخت هوندا افیلا دارد و آیا پلی استیشن 5 در کابین این خودرو حضور دارد؟

بعد از معرفی خودروهایی مانند فولکس واگن ID.7 و کانسپت بی ام و i Vision DEE اکنون نوبت به هوندا است که جدیدترین همکاری خود با برند سونی را جشن بگیرد. در ادامه به سراغ خودرو سدان سونی آفیلا می‌رویم و آن را زیر نظر می‌گیریم، اما قبل از ادامه کار، از شما دعوت می‌کنیم تا با ویدیو معرفی این خودرو پروتوتایپ همراه شوید.

خودرو مفهومی سونی – هوندا آفیلا

برند Afeela یکی از تازه واردهای صنعت خودروسازی به حساب می‌آید که حاصل تفکر هوندا و سونی است. یاسوهیده میزونه (Yasuhide Mizuno)، مدیرعامل این برند در مراسم رونمایی از سونی آفیلا، اطلاعات جذابی از این خودرو سدان را عنوان کرد. البته ما تقریبا با این خودرو آشنا هستیم؛ چرا که در اوایل آذر ماه، اطلاعات اندکی از خودرو برقی هوندا و سونی منتشر شده بود.

ماشین الکتریکی هوندا سونی آفیلا در CES 2023

با توجه به تصاویر بدست آمده از نمایشگاه CES 2023، مشخص است که با یک سدان کامپکت برقی طرف هستیم. همچنین گفته می‌شود که خودرو برقی هوندا – سونی Afeela فعلا در حد یک کانسپت و نمونه اولیه است و تا سال آینده، به شکل نهایی خود می‌رسد. سپس در سال 2025، مشتریان می‌توانند ماشین برقی سونی آفیلا را سفارش دهند و در اوایل 2026، اولین محموله از این خودرو تحویل آن‌ها خواهد شد. ساکنین آمریکا و ژاپن، جزو اولین افرادی هستند که می‌توانند از تجربه سواری با ماشین الکتریکی سونی آفیلا لذت ببرند.

اطلاعات فنی خودرو برقی هوندا – سونی Afeela

ماشین الکتریکی هوندا سونی آفیلا در CES 2023

ابتدا به سراغ کابین زیبای سونی آفیلا می‌رویم که میزبان یک نمایشگر دوال اسکرین 25 اینچی است. در کنار آن، دو نمایشگر 7 اینچی هم به چشم می‌آیند که در قامت آینه بغل‌های Sony Afeela کار می‌کنند. همچنین فرمان هوندا – سونی Afeela هم تقریبا چیزی شبیه به فرمان‌های جدید تسلا مدل S است و از الگوی D کات و غربیلک سه محوره بهره می‌برد. تا جایی که چشم کار می‌کند، در کابین Sony Honda Afeela هیچ کلیدی دیده نمی‌شود و فقط یک کلید روتاری در کنسول وسطی وجود دارد. تریم سفید و مشکی در اتاق سونی آفیلا هم دقیقا حس و حالی از خودروهای آینده را به تصویر می‌کشد که تمام این روکش‌ها و چرم‌ها از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند.

ماشین الکتریکی هوندا سونی آفیلا در CES 2023

طبق صحبت‌های مدیرعامل این برند، خودرو برقی سونی آفیلا می‌تواند کاربر خود را به طور کامل درک و با او ارتباط برقرار کند. همچنین وظیفه ساخت موتورهای الکتریکی آن بر عهده هوندا خواهد بود و سونی در مقابل، رابط کاربری و نرم افزار هیجان انگیز و پویایی را به خودرو برقی سونی – هوندا آفیلا هدیه می‌دهد.

خودرو برقی Sony Honda Afeela

همچنین در داخل کابین، اخبار هیجان انگیزتری به گوش می‌رسد. کمپانی اپیک گیمز (Epic games)،تیم سازنده بازی فورتنایت به واسطه موتور گرافیک مجازی خود قرار است یکی از زیباترین داشبوردها و رابط‌های کاربری را در اختیار کابین ماشین الکتریکی هوندا – سونی Afeela قرار دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا اخبار حضور پلی استیشن 5 در ماشین هوندا Afeela، پیش از قبل داغ شود! ایزومی کاوانیشی، یکی از مدیر عامل‌های شرکت آفیلا، قبلا در مورد حضور احتمالی PS5 در خودرو بعدی این شرکت صحبت کرده بود.

خودرو برقی Sony Honda Afeela

به علاوه گفته می‌شود که سونی آفیلا به 45 سنسور و دوربین نظارتی مجهز خواهد بود که در میان آن‌ها، نام سنسورهای موج میلی متری و لیدار هم به چشم می‌آید و در همین راستا، دستیار رانندگی سطح 2 برای تمام تریم‌های آن قابل سفارش است اما اگر سواری آسان‌تری را می‌خواهید، باید کمی بیشتر خرج کنید و به سراغ دستیار رانندگی سطح 3 که به صورت آپشنال است بروید. در همین راستا باید گفت که ترکیبی از هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هم قرار است به Sony Honda Afeela اضافه شود. همچنین یکی از پردازنده‌های جدید کوالکام با قدرت پردازشی 800 ترافلاپ در ثانیه، مغز اصلی این خودرو خواهد بود.

ماشین الکتریکی هوندا سونی آفیلا در CES 2023

نشانگر شارژر در جلو پنجره ماشین الکتریکی هوندا سونی آفیلا در CES 2023

فعلا در مورد مشخصات فنی سونی آفیلا صحبتی نشده اما با توجه به اینکه گفته می‌شود لوسید ایر یکی از رقیبان آن است، احتمال می‌دهیم که قدرت موتورهای الکتریکی آن در نسخه استاندارد، حدود 450 اسب بخار باشد و اگر مدل قوی‌تری ساخته شود، شاید مجموع توان موتورهای الکتریکی در سدان سونی آفیلا به بیش از 1 هزار اسب بخار جهش کند. یکی دیگر از جذابیت‌های بصری در طراحی ظاهری هوندا – سونی Afeela به نوار شارژ آن مربوط می‌شود. این نوار شارژ دقیقا در قسمت جلو پنجره جای خوش کرده است و دقیقا مانند نوار شارژ در گوشی‌های همراه شما عمل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*