راهکارهای زندگی پایدار

سامسونگ نسل جدید راهکارهای زندگی پایدار خود را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد

سامسونگ نسل جدید راهکارهای زندگی پایدار خود را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد. در ادامه با نسل جدید راهکارهای زندگی پایدار سامسونگ آشنا خواهیم شد.

سامسونگ در نمایشگاه CES 2023 از جدیدترین نوآوری‌ها برای ایجاد زندگی پایدار رونمایی کرد. مصرف‌کنندگان با این نوآوری‌های جدید می‌توانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده، هزینه‌ها را کاهش دهند و همچنین گام بزرگی را برای کاهش تاثیر بر محیط زیست بردارند.

لوازم خانگی جدید سری Bespoke سامسونگ به‌کمک سرویس‌هایی نظیر SmartThings Energy که استانداردهای نوینی را برای افزایش بهره‌وری خانه‌ها به‌وجود آورده، امکانی را فراهم می‌کنند تا کاربران بتوانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

در واقع کاربران با فناوری‌هایی نظیر چرخه جدید شستشو و فیلتری که به‌شکل چشمگیری باعث کاهش انتشار میکروپلاستیک‌ها در زمان شست‌وشوی لباس‌ها می‌شود می‌توانند تاثیر لوازم خانگی روی حفظ محیط زیست را ببینند.

موهیونگ لی، معاون اجرایی و رئیس تیم تحقیق و توسعه بخش لوازم دیجیتال سامسونگ در این خصوص عنوان کرد فناوری‌هایی که سامسونگ در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرده می‌توانند تجربه جدیدی از پایداری را برای کاربران به‌وجود بیاورند. سامسونگ هدف بلندپروازانه‌ای را دنبال می‌کند و آن هم تبدیل شدن به کم‌مصرف‌ترین برند لوازم خانگی در سطح جهان است. از این رو جدیدترین محصولات سامسونگ باعث تحقق زندگی پایدار برای افراد خواهند شد.

معرفی نسل جدید راهکارهای زندگی پایدار سامسونگ

حداکثر صرفه‌جویی انرژی با SmartThings

راهکارهای زندگی پایدار

پلتفرم SmartThings سامسونگ با بیش از 80 میلیون دستگاه متصل به شبکه کماکان در حال گسترش است و همواره راهکارهای جدیدی را با هدف کاهش ردپای کربن در خانه به کاربران خود ارائه می‌دهد.

راهکارهای زندگی پایدار

در حال حاضر قدرت حالت انرژی هوش مصنوعی سرویس SmartThings Energy به‌میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و با پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتر در مناطق گسترده‌تری می‌تواند مصرف انرژی را به‌میزان قابل توجه‌ای کاهش دهد.

راهکارهای زندگی پایدار

در واقع این تغییرات باعث شده تا مصرف انرژی یخچال‌های سازگار تا 15 درصد، تهویه مطبوع سازگار تا 20 درصد و دستگاه‌های لباسشویی سازگار در چرخه‌های انتخابی تا 35 درصد کاهش پیدا کند.

اخذ اولین تاییدیه سیستم‌های مدیریت انرژی خانه هوشمند

راهکارهای زندگی پایدار

سامسونگ در راستای ارتقا و توسعه Energy SmartThings موفق شد از آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده (EPA) تاییدیه سیستم‌های مدیریت انرژی خانه هوشمند (SHEMS) را دریافت کند که نخستین تاییدیه این صنعت محسوب می‌شود.

به‌واسطه این تاییدیه، مصرف‌کنندگان با لوازم خانگی و خدمات هوشمندی که دستگاه‌های متصل را مدیریت می‌کنند، آشنا خواهند شد و می‌توانند در مورد مصرف انرژی به دیدگاهی عمیق دست پیدا کنند. همین موضوع باعث کاهش مواردی چون مصرف انرژی، هزینه‌ها و تنش‌های شبکه خواهد شد.

تا به امروز مدل‌های مختلف لوازم خانگی سامسونگ توانستند از آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده حدود 260 تاییدیه را دریافت کنند که 43 تاییدیه کارآمدترین را نیز شامل می‌شود. سامسونگ در کسب جوایز ENERGY STAR دارای سابقه‌ی بیش از یک دهه بوده و جزو معدود شرکت‌هایی است که موفق به دریافت جایزه معتبر تعهد شرکتی ENERGY STAR شده است.

ساختن خانه‌هایی با انتشار آلایندگی صفر و بهره‌وری حداکثری

راهکارهای زندگی پایدار

سامسونگ در نمایشگاه CES 2023 از پروژه Smart City پرده برداشت؛ پروژه‌ای که برای ساخت خانه‌هایی با صفر درصد انتشار آلایندگی طراحی شده است. این پروژه که با همکاری Sterling Ranch و شریک قدیمی حوزه فناوری سامسونگ یعنی زیمنس (Siemens) در حال توسعه است قصد دارد خانه‌های پایداری را برای اسکان 30 هزار نفر از ساکنان لیتلون کلرادو آمریکا بسازد.

برنامه SmartThings Energy به‌کمک لوازم خانگی سامسونگ می‌تواند در خصوص مصرف انرژی، آب و گاز به ساکنان این پروژه اطلاعات لحظه‌ای را ارائه دهد. در سراسر این خانه‌ها پنل‌های خورشیدی و باتری‌های خانگی وجود دارند که می‌توانند انرژی مورد نیاز را ذخیره کنند.

در طرف مقابل وسایل خانگی کم مصرف نیز باعث کاهش چشمگیر انرژی و مصرف آب خواهند شد. در واقع ترکیب فناوری‌های سامسونگ در کنار راه‌حل‌ زیرساخت‌های هوشمند Siemens و راهکارهای بهینه‌سازی انرژی Resideo Technologies، باعث خواهد شد تا یک سبک زندگی با انتشار صفر درصد آلاینده به‌وجود آید.

سامسونگ با Resideo فقط در پروژه شهر هوشمند همکاری ندارد؛ بلکه این دو شرکت برای ادغام لوازم خانگی سامسونگ با راه‌حل‌های شبکه هوشمند Resideo نیز در حال همکاری هستند تا آنها را در اختیار مصرف‌کنندگان برنامه‌های مدیریت انرژی در کالیفرنیا و تگزاس قرار دهند. این همکاری علاوه بر این‌که باعث تسریع روند بهینه‌سازی SmartThings Energy و گسترش خدمات Resideo می‌شود، جوامع بیشتری را به شبکه هوشمند مجهز می‌کند.

فناوری میکروفیبر کمتر برای مقابله با میکروپلاستیک‌ها

راهکارهای زندگی پایدار

هرچند برای ایجاد آینده‌ای پایدار به کاهش تاثیر دستگاه‌ها و خانه‌ها بر محیط زیست نیاز است، اما سایر خطرات نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. در همین راستا سامسونگ از سال قبل برای جلوگیری از ریختن میکروپلاستیک‌ها در طول فرآیند شستشو و آلودگی اقیانوس‌ها و دیگر آب‌ها با Patagonia همکاری می‌کند.

نتیجه همکاری سامسونگ با Patagonia طراحی فیلتر و چرخه کاهش میکروفیبر (Less Microfiber Cycle) بود. چرخه کاهش میکروفیبر یک پیشرفت بزرگ برای مقابله با میکروپلاستیک‌ها به‌شمار می‌رود که باعث کاهش تا 54 درصدی انتشار میکروپلاستیک می‌شود. در حال حاضر این چرخه در اروپا عرضه شده و مصرف‌کنندگان در کره و آمریکا نیز به‌زودی به این چرخه در ماشین لباسشویی‌های سازگار دسترسی خواهند داشت.

فیلتر ماشین لباسشویی جدید سامسونگ و Patagonia همانند چرخه کاهش میکروفیبر می‌تواند روی سلامت اکوسیستم‌های آبی تاثیر زیادی بگذارد. فیلتر میکروفیبر کمتر با جلوگیری از انتشار میکروپلاستیک‌ها در پایان چرخه‌های شستشو، باعث کاهش انتشار آنها در اقیانوس‌ها خواهد شد.

سامسونگ این ویژگی را از نیمه دوم سال 2023 به ماشین‌های لباسشویی منتخب خود اضافه و به مصرف‌کنندگان اروپایی عرضه خواهد کرد. ضمن این‌که امکان خرید جداگانه آن نیز وجود خواهد داشت و می‌توان از آن در هر نوع لباسشویی بدون توجه به نوع برند استفاده کرد.

سامسونگ با جدیدترین نوآوری‌های ماشین لباسشویی قصد دارد طی سال‌های آینده راهکارهای آسانی را با هدف کاهش ضایعات زیست محیطی به کاربران خود ارائه دهد. نسل آینده ماشین‌های لباسشویی و یخچال‌های سامسونگ از ضمانت‌نامه 20 ساله بهره می‌برند. این ضمانت‌نامه‌ها علاوه بر این‌که از افزایش طول عمر لوازم خانگی یخچال و ماشین لباسشویی سامسونگ حکایت دارند، باعث کاهش ضایعات نیز خواهند شد.

راهکارهای زندگی پایدار

همچنین سامسونگ برای یخچال‌های Bespoke، پنل‌های در قابل تنظیمی را در نظر گرفته تا بتوان درها را به‌آسانی جایگزین کرد که نتیجه آن استفاده طولانی‌مدت از یخچال خواهد بود. به‌طور کلی سامسونگ با ارائه راهکارهای زندگی پایدار قصد دارد طی همکاری با سایر شرکت‌ها به کم‌مصرف‌ترین برند لوازم خانگی در جهان تبدیل شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*