داینامیک آیلند آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس هم به دایمانیک آیلند مجهز می‌شوند

تحلیلگران می‌گویند سال آینده قابلیت داینامیک آیلند – Dynamic Island به گوشی‌های اقتصادی‌تر آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نیز خواهد آمد.

اپل Dynamic Island یا داینامیک آیلند را به‌عنوان قابلیت انحصاری گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس رونمایی کرد. اما حالا شایعات جدیدی شنیده می‌شود که نشان می‌دهد اپل با تغییر طراحی محصلمات آینده خودش، این قابلیت را به دو نسخه معمولی و پلاس آیفون ۱۵ نیز خواهد برد.

مارک گورمان، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید اپل در سال ۲۰۲۳ قابلیت داینامیک را که سال گذشته فقط برای مدل‌های پرو آیفون بود، به آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس نیز خواهد آورد. این خبر بعد از آن منتشر شده که شنیده بودیم اندازه نمایشگر نسخه معمولی iPhone 15 دقیقاً هم اندازه iPhone 14 Pro خواهد بود.

جزیره پویا اپل که جایگزینی برای ناچ (بریدگی) معرفی شده در آیفون X است، در اصل یک حفره است که اپل با استفاده از تکنیک‌های دیجیتالی از آن برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها، نشانگرهای حریم خصوصی، تصویر آلبوم موسیقی، مسیرهای در حال پیمایش و دیگر اطلاعات مفید استفاده می‌کند.

داینامیک آیلند آیفون ۱۵

این قابلیت در سری آیفون ۱۴ پرو به قدری محبوب شد که به اعتقاد بسیاری آن «بزرگ‌ترین نوآوری موبایل در سال ۲۰۲۲» نامیده شد. ولی از آنجا که اپل چنین قابلیتی را در مدل‌های ارزان قیمت‌تر آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس ارائه نکرده بود، همین کافی بود تا فروش آن‌ها کمتر و کمتر شود. اگر گمانه‌زنی گورمان درست از آب دربیاید و آیفون‌های ارزان‌تر هم این ویژگی را دریافت کنند، پیشرفت چشمگیری برای آیفون‌های اپل محسوب می‌شود.

داینامیک آیلند، تنها ویژگی جدید آیفون ۱۵/ ۱۵ پلاس نیست

Dynamic Island تنها قابلیتی نیست که از مدل‌های پرو به نسخه‌های ارزان‌تر آیفون خواهد‌ آمد. بر اساس شایعات، دوربین رزولوشن بالا ۴۸ مگاپیکسلی این سری نیز قرار است به سری معمولی iPhone 15 بیاید. احتمالاً ارتقائی که مربوط به نسخه‌های بالارده آیفون است، مربوط به تراشه A17 Bionic می‌شود که در قلب تپنده آن‌ها حضور پیدا می‌کند. یک فریم تیتانیومی و یک دوربین پریسکوپی هم می‌تواند بخشی از امکانات مدل نوظهور آیفون ۱۵ اولترا باشد.

همه این‌ها به‌کنار، احتمال این که سری iPhone 15 اپل با پیروی از قوانین اتحادیه اروپا، با پورت شارژ USB-C به جای لایتنینگ عرضه شوند هم وجود دارد. البته این قانون از سال ۲۰۲۴ لازم‌الاجرا است. بنابراین اپل می‌تواند همچنان یک سال دیگر را هم با لایتنینگ سر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*