کیا سید ۲۰۲۳ کوشا خودرو

کیا سید 2023، هاچ بک محبوب بازار اروپا روانه ایران می‌شود؛ مشخصات، امکانات و قیمت احتمالی

خودرو هاچ بک کیا سید 2023 – Kia Ceed 2023 که محبوبیت زیادی در اروپا دارد، به‌زودی راهی ایران می‌شود. حالا شاهد مشخصات، امکانات و قیمت این هاچ بک وارداتی کوشا خودرو باشید.

بعد از آزادسازی واردات خودرو به ایران و حواشی و بحث‌های حول آن، بالاخره به‌تازگی لیست همه خودروهای تاییدشده برای ورود به ایران در دسترس قرار گرفت. فیات 500، فیات تیپو، کیا سونت، کیا پکانتو، کیا سلتوس و کیا سراتو برخی از گزینه‌های قطعی برای عرضه در بازار ایران‌اند. در این بین، کیا سید (Ceed) مدل 2023 هم حضور دارد که دو نسخه هاچ بک و استیشن واگن از آن موجود است.

کیا به‌طور انحصاری در اروپا طراحی، مهندسی و ساخته شده و هدف آن هم مشتری‌های اروپایی با ذائقه خاص خودشان در انتخاب اتومبیل است. این خودرو در هدف خود کاملاً موفق بوده و یکی از پرفروش‌ترین‌های Kia در منطقه اروپا به‌شمار می‌رود. جدا از اینکه Ceed همیشه حجم قابل توجهی از فروش این برند در اروپا را به خود اختصاص داده، از سال 2007 تا 2011 پرفروش‌ترین خودرو آن بوده است.

حالا کوشا خودرو در کنار محصولات متنوع دیگر از کیا، سید 2023 را به بازار ایران می‌آورد. در رابطه با این موضوع اشاره به این خبر لازم است که اخیراً اولین محموله وارداتی کیا به ایران رسید. این محموله چندین خودرو از برند کیا نظیر سونت، پگاس، اسپورتیج، سراتو و… را در بر می‌گیرد. ضمن اینکه همه مدل‌ها تولید سال 2022 کره جنوبی‌اند و تحت مدل 2023 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. در ادامه نگاهی به کیا سید، از مشخصات فنی و امکانات تا مزایا و معایب آن خواهیم داشت. البته باید ذکر کرد که بنا به تصاویر موجود در وب‌سایت کوشا خودرو، نسخه هاچ بک Ceed در راه بازار ایران است.

فهرست عناوین

معرفی کیا سید 2023، هاچ بک جدید بازار ایران

مزایا و معایب

کیا سید ۲۰۲۳ کوشا خودرو

مزایا

  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • «کاربردی» بودن فضای داخلی در اولویت
  • حجم قابل قبول صندوق عقب

معایب

  • سواری نه‌چندان دلچسب
  • پیشرانه‌های محدود
  • جادار نبودن فضا برای سرنشینان عقب
  • قیمت نسبتاً بالا

طراحی نمای بیرونی، ابعاد و وزن

نمای جلو کیا سید ۲۰۲۳ کوشا خودرو

کیا سید 2023 هم در پیروی از زبان طراحی جدید Kia استثناء نیست. در طراحی این هاچ بک، ضمن استفاده از المان‌های جدید طراحی این برند، ملاحظاتی با توجه به مشتری‌های اروپایی صورت گرفته است. اول از همه، در نمای جلو چراغ‌های جلو نسبتاً باریک و کشیده به چشم می‌خورند که تا بخش میانی کاپوت امتداد پیدا کرده‌اند. در کنار این، جلوپنجره جدید خودروهای کیا یا به‌اصطلاح دماغ ببری قابل مشاهده است و در زیر منفذی با رنگ مشکی و تریم کرومی جا گرفته است.

در قسمت عقب کیا Ceed اثری از چراغ‌های عقب سرتاسری نیست که در خودروهای دیگر کیا نظیر اسپورتیج و K5 به‌کار رفته است. در عوض، دو چراغ LED با گرافیکی جذاب قرار داده شده‌اند که احتمالاً در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کنند. گذشته از این، دیفیوزر مشکی عقب با تریم کرومی، چراغ‌های مه‌شکن در دو گوشه و اگزوزهای دوگانه طراحی نمای عقب این هاچ بک را تکمیل می‌کنند.

نمای عقب کیا سید ۲۰۲۳ کوشا خودرو

کیا سید دارای 4310 میلی‌متر طول، 1780 میلی‌متر عرض و 1447 میلی‌متر ارتفاع است. همچنین 2650 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. ضمناً وزن خالص این خودرو کره‌ای حدود 1380 کیلوگرم است.

طراحی کابین کیا سید 2023 وارداتی

فضای داخلی هاچ بک Ceed همان چیزی است که باید از یک خودرو نسبتاً مقرون به صرفه برای بازار اروپا انتظار داشت. از این رو، طراحی چشم‌نواز و فوق‌العاده مدرنی را نمی‌بینیم و عمده مواد به‌کار رفته در کابین، از جنس پلاستیک‌اند. در قسمت میانی داشبورد، یک تاچ‌اسکرین 8 اینچی بدون ظرافت قابل توجهی نصب شده و زیر آن دکمه‌های دستی کنترل آب و هوا و چرخانه‌های تنظیم دما قرار گرفته‌اند. این درحالی است که دو دریچه این نمایشگر را احاطه کرده‌اند. ضمناً در برخی از نسخه‌ها تاچ‌اسکرین 10.25 اینچی به‌کار گرفته می‌شود.

جلو راننده، نه صفحه آمپر تمام دیجیتال بلکه دو صفحه گرد آنالوگ برای نمایش سرعت و دور موتور تعبیه شده است. در بین این دو صفحه، یک صفحه دیجیتال 4.2 اینچی برای نمایش اطلاعات را می‌توان پیدا کرد که از طریق دکمه‌های فرمان امکان تنظیم آن وجود دارد. فرمان سه‌پر این هاچ بک با لوگو بزرگ جدید کیا در وسط، مجهز به دکمه‌هایی برای کنترل سیستم‌هایی نظیر کروز کنترل، اتصال گوشی هوشمند و… است.

نکته مهم دیگری که باید حتماً به آن پرداخت، فضای سرنشینان و فضای ذخیره‌سازی در کابین کیا سید 2023 است. ناحیه جلو فضای کافی برای سرنشینان را دارد، اما وقتی سری به ناحیه عقب می‌زنیم، باید در نظر داشت که این ناحیه فضای چندان بازی را در اختیار سرنشینان نمی‌گذارد. در عقب دو فرد بزرگسال قدبلند می‌توانند جا بگیرند، ولی احتمالاً ورود سومین نفر کمی کار را سخت می‌کند.

جدا از این، صندوق عقب کیا سید جدید دارای فضای 395 لیتری است که کمی بیشتر از نمونه‌های مشابه آن به‌حساب می‌آید. با وجود این، در صورت نیاز به فضای بیشتر می‌توان با تا کردن صندلی‌های عقب فضا را به 1291 لیتر رساند. برای فضای ذخیره‌سازی هم محفظه مکعبی زیر جادستی جلو، دو جالیوانی بزرگ و… در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی، امکانات و مصرف سوخت

هاچ بک کیا سید 2023 وارداتی کوشا خودرو

هاچ بک کیا Ceed از یک پیشرانه 1.5 لیتری با پاشش مستقیم بنزین بهره می‌برد. این پیشرانه قابلیت تولید قدرت 158 اسب بخار در 5,500 دور بر دقیقه و گشتاور 253 نیوتون متر در 1,500 تا 3,500 بر دقیقه را دارد. برای این پیشرانه دو گیربکس متفاوت در دسترس قرار می‌گیرد؛ یکی یک گیربکس دستی 6 سرعته و دیگری یک گیربکس دو کلاچه 7 سرعته (DCT) است.

حداکثر سرعت این خودرو با پیشرانه مذکور، حدود 210 کیلومتر بر ساعت است و شتاب‌گیری آن از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 8.4 ثانیه زمان می‌برد. مصرف سوخت این پیشرانه بین 4.8 لیتر تا 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر قرار می‌گیرد. وقتی پای انتشار آلایندگی و سازگاری با محیط زیست در میان باشد، کیا سید استاندارد یورو 6d را به‌عنوان پشتوانه خود دارد و در هر کیلومتر 125 گرم کربن دی‌اکسید منتشر می‌کند. در مجموع، نیروی محرکه این هاچ بک بازار اروپا نیاز یک راننده عادی برای رفت و آمدهای داخل شهر را فراهم می‌کند.

هاچ بک کیا سید 2023 وارداتی شرکت کوشا خودرو

کیا سید 2023 لیستی درخور از امکانات ایمنی و رفاهی هم دارد. در ادامه امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد آن را مشاهده می‌کنید:

  • ترمز ضدقفل (ABS)
  • توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD)
  • سیستم دستیار ترمز (BAS)
  • دستیار نور بالا
  • دستیار حرکت در سربالایی
  • دستیار حفظ خودرو بین خطوط
  • محدودکننده سرعت دستی
  • سیستم مشاهده باد تایر
  • دستیار جلوگیری از برخورد در جلو
  • دو ایربگ جلو و دو ایربگ کناری
  • دو ایربگ پرده‌ای
  • کنترل پایداری الکترونیکی
  • کمربندهای سه نقطه‌ای
  • سیگنال توقف اضطراری
  • پورت USB برای اتصال دستگاه رسانه‌ای
  • پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو با کنترل صوتی
  • سیستم صوتی با 6 اسپیکر
  • نمایشگر آمپر رنگی 4.2 اینچی
  • کامپیوتر سفر (تریپ کامپیوتر)
  • صندلی‌های عقب تاشو 60:40

تریم‌ها و قیمت کیا سید 2023 کوشا خودرو

قیمت هاچ بک Ceed در اروپا به‌خاطر امکان گذر آن از قیمت مصوب برای خودروهای وارداتی، ممکن است کمی مشکل‌ساز شود. این خودرو در سه تریم تحت عناوین «2»، «GT-Line» و «3» عرضه می‌شود. نسخه پایه «2» حدود 22 هزار و 500 پوند قیمت دارد که با نرخ کنونی پوند در ایران، برابر با 1 میلیارد و 125 میلیون است. «3» به‌عنوان بالارده‌ترین نسخه با قیمت 26 هزار پوندی در دسترس قرار دارد که مساوی با 1 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

چراغ عقب کیا سید 2023 وارداتی کوشا خودرو

همان‌طور که می‌دانید، قیمت نهایی این خودرو هاچ بک در بازار ایران بیشتر از این ارقام اولیه خواهد بود. از این نکته هم که بگذریم، برای عرضه این هاچ بک بازار اروپا در ایران باید مشخصات اصلی آن دستخوش تغییراتی شده باشند تا مانعی در زمینه قیمت پیش رو واردکننده قرار نگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*