واردات خودرو توسط جانبازان

جانبازان می‌توانند یک خودرو به کشور وارد کنند + جزئیات

بر اساس لایحه بودجه سال 1402، مشخص شد که جانبازان می‌توانند اقدام به واردات یک دستگاه خودرو به کشور کنند. ماجرا از چه قرار است؟

مبحث واردات خودرو بسیار پیچیده‌تر و عجیب‌تر از این حرف‌ها است. مدتی پیش خبری مبنی بر دریافت مجوز واردات خودرو توسط بازیکنان تیم ملی که در جام جهانی 2022 قطر حضور داشتند منتشر شد و تعجب بسیاری از افراد و اهالی رسانه را به‌همراه داشت. حالا به‌تازگی بر اساس لایحه بودجه سال 1402، جانبازان می‌توانند یک دستگاه خودرو به کشور وارد کنند؛ البته متناسب با وضعیت جانبازی فرد ایثارگر یا رعایت قوانین و مقررات وضع‌شده.

روز گذشته لایحه بودجه سال 1402 در صحن مجلس مطرح شد و مطابق بند (و) این لایحه، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده تا با معرفی کردن بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان بالای 70 درصد، مجوز واردات یک دستگاه خودرو را ارائه نماید. البته این جانبازان در صورتی مشمول دریافت این مجوز خواهند شد که در سال‌های گذشته از تسهیلات ماده 45 قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده باشند.

همچنین مطالعه کنید:

واردات خودرو ۲ برابر می‌شود

سایر جانبازانی که شامل ماده 45 قانون مذکور می‌شوند، امکان واردات خودرو را نخواهند داشت و می‌توانند از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره 16 این قانون به‌منظور خرید خودرو داخلی استفاده کنند. باید ببینیم آیا در آینده جزییات بیشتری پیرامون چگونگی پروسه واردات خودرو، مصوبات آن و شرایط دیگر برای سایر جانبازان و ایثارگران منتشر خواهد شد یا خیر؛ اما در حال حاضر این لایحه به‌تصویب رسیده است.

نظر شما درباره امکان وارد کردن یک خودرو به کشور توسط جانبازان چیست؟ آیا با این لایحه موافقید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*