پر دانلود اپلیکیشن موبایل سال 2022

پر دانلود ترین اپلیکیشن ها و بازی های موبایل در سال 2022

در میان پر دانلود ترین اپلیکیشن های موبایل سال 2022 نام تیک تاک، واتساپ و دیگر عناوین نام‌آشنا قابل مشاهده است. این لیست البته چندین سورپرایز نیز در خود دارد!

موسسه Apptopia امسال نیز برای ششمین سال متوالی اقدام به انتشار لیست پر دانلود ترین اپلکیشن ها و بازی های موبایل در سال 2022 کرد. در این لیست، ده اپلکیشن و بازی موبایل که بیشترین تعداد دانلود در سال گذشته را داشته‌اند، معرفی شده و به ترتیب تعداد دانلود مرتب شده‌اند.

با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی بیشتر این لیست بپردازیم.

پر دانلود ترین اپلیکیشن ها و بازی های موبایل سال 2023

موسسه اپ توپیا برای دستیابی به لیست پردانلودترین اپلیکیشن ها و بازی ها، تعداد دانلودهای هریک از آن‌ها از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور از تاریخ 1 ژانویه تا 20 دسامبر 2022 را مورد بررسی قرار داد. البته فروشگاه‌های اپلیکیشن چینی استثنا بودند و اپ توپیا تنها قادر به محاسبه داده‌های مربوط به iOS در کشور چین بود.

همچنین دانلود اپلیکیشن‌ها باید توسط کاربران متفاوتی انجام شود.‌ بنابراین در صورتی که اپلیکیشنی چندین بار از روی یک دستگاه پاک شده و مجددا بر روی آن نصب شود، تنها یک بار در آمار لحاظ می‌شود. علاوه بر این، در صورتی که یک نام کاربری در چندین اپلیکیشن مختلف وارد یک اپلیکیشن شود، تنها یک دانلود برای اپلیکیشن مربوطه لحاظ خواهد شد.

اپلیکیشن تیک تاک با ثبت رکورد 672 میلیون بار دانلود در سال 2022 صدرنشین لیست پر دانلود ترین اپلیکیشن های سال 2022 است. این اپلیکیشن که توسط کمپانی چینی بایت دنس ساخته شده است، در سه سال گذشته همواره پر دانلودترین برنامه موبایلی بوده است. بنابراین تعجبی ندارد که امسال هم شاهد درخشش آن هستیم.

پر دانلود اپلیکیشن موبایل سال 2022

همچینن اپلیکیشن CapCut هم برنامه دیگری است که در حوزه ساخت ویدیو فعال بوده و توانسته چهارمین اپلیکیشن پراستفاده در سال 2022 شود. البته استفاده از ویدیوهای خروجی این برنامه در TikTok باعث شهرت این برنامه در بین اپلیکیشن‌های متعدد این حوزه شده است.

برنده اصلی لیست امسال را باید متا دانست که سه نماینده در لیست دارد. از میان سرویس‌های متا، اینستاگرام با 548 میلیون کاربر در رده دوم، واتساپ با 424 میلیون کاربر در رده سوم و فیسبوک با 298 میلیون کاربر در رده هشتم لیست قرار دارد.

از طرفی، سه اپلیکیشن اسنپ چت (رده پنجم با 330 میلیون کاربر)، تلگرام (رده ششم با 310 میلیون کاربر) و اسپاتیفای (رده دهم با 238 میلیون کاربر) هم از دیگر عناوین جالب توجه این لیست به شمار می‌روند. همچنین دو بازی نیز به ترتیب در رده‌های هفتم و نهم لیست قرار دارند که در ادامه در خصوص آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

پر دانلود ترین بازی‌های موبایلی در سال 2022

به گزارش اپ توپیا، بازی کلاسیک Subway Surferes پر دانلود ترین بازی سال 2022 بوده که 304 میلیون بار توسط کاربران مختلف دانلود شده است. این رکورد برای عنوانی که به‌تازگی دهمین سالگرد حضور خود بر روی پلتفرم‌های موبایلی را جشن گرفت، فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

پر دانلود اپلیکیشن موبایل سال 2022

از سوی دیگر، بازی Stumble Guys در ژانر بتل رویال مالتی پلیر هم بازی فوق‌العاده دیگری است که در سال گذشته 254 میلیون بار دانلود شده و در رده دوم لیست قرار گرفته است.

همچنین در رده های سوم تا پنجم لیست نیز سه بازی Roblox و Candy Crush Saga و Race Master 3D قرار گرفته‌اند.

پر دانلود ترین اپلیکیشن های موبایل سال 2022 در سایر دسته‌ها

Apptopia در گزارش جدید خود، لیست کاملی از برنامه های موبایلی در تمامی دسته‌ها را در اختیار علاقمندان قرار داد. به عنوان مثال در دسته اپلیکیشن‌های مربوط به خرید، SHEIN پیشتاز لیست بوده و Meesho و Shoppe با اختلاف اندک در رده‌های دوم و سوی جای گرفتند.

برنامه فروشگاه اندروید

همچنین در رده چهارم نیز اپلیکیشن Amazon حضور داشت. امسال نخستین سالی است که اثری از اپلیکیشن Wish در لیست اپ توپیا نیست.

بعلاوه، در دسته اپلیکیشن‌های مسیریابی و سفر هم گوگل مپس با 113 میلیون بار دانلود صدرنشین است. همچنین اوبر (107 میلیون کاربر)، booking.com (80 میلیون بار دانلود) و Airbnb (52 میلیون بار دانلود) در رده‌های بعدی لیست حضور دارد.

تفاوت مهم رده‌بندی سال 2022 با سال‌های قبل در این بود که تیک تاک در این سال رسما به عنوان یک اپلیکیشن سرگرمی شناخته شد و نه یک شبکه اجتماعی. به همین دلیل شاهد حضور این اپلیکیشن در رده اپ‌های سرگرمی و کنار زدن نتفلیکس به عنوان پردانلودترین اپلیکیشن در این بخش هستیم. به جز این تغییر، سایر اپلیکیشن‌های حاضر در لیست اپلیکیشن‌های سرگرمی مشابه سال 2021 هستند.

برنامه سرگرمی iOS اندروید

در صورت علاقمندی می‌توانید با مراجعه به وبسایت اپ توپیا جزئیات بیشتر دسته‌بندی پر دانلود ترین اپلیکیشن های موبایل سال 2022 را مشاهده فرمایید.

چشم‌انداز بازار اپلیکیشن های موبایلی در سال 2023

پیشرفت پرشتاب صنعت موبایل و نرخ رشد باورنکردنی توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی در این سال باعث شده که پیش‌بینی دقیق وضعیت اپ‌ها در سال 2023 کار چندان راحتی نباشد. با این حال بر اساس ترندهای کنونی پرطرفدار در میان کاربران می‌توان تا جدی در جریان محبوبیت احتمالی اپلیکیشن‌های مختلف قرار گرفت.

پر دانلود اپلیکیشن موبایل سال 2022

برنامه‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی احتمالا در سال 2023 هم همچنان با اقبال گسترده کاربران روبرو خواهند شد.

اپلیکیشن‌هایی نظیر فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام تا به امروز توانسته‌اند کاربران فراوانی را با خود همراه کرده و پایگاه گسترده‌ای از طرفداران را برای خود تشکیل دهند. با این وجود ارتقای دائمی ویژگی‌ها و قابلیت‌های این اپلیکیشن‌ها قطعا باعث خواهد شد که شاهد ادامه پیدا کردن محبوبیت آن‌ها در سال 2023 و حتی سال‌های پس از آن باشیم.

از طرف دیگر، بازی‌های موبایلی نیز با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک مهم سال‌های اخیر مثل 5G و پردازنده‌های قدرتمندتر و ارزان‌تر احتمالا با رشدی درخور توجه در محبوبیت روبرو شوند. بازی‌های موبایلی بیش از هر دسته دیگر از اپلیکیشن‌ها در معرض پیشرفت‌های فناوری قرار دارند و به همین جهت احتمالا سال 2023 هم همانند سال‌های گذشته در محوریت توجه کاربران قرار خواهند گرفت.

بعلاوه، اپلیکیشن‌های مرتبط با سلامت فیزیکی هم احتمالا شاهد استقبالی گسترده در سال 2023 خواهند بود؛ چرا که بازار گجت‌های پایش سلامت و اپلیکیشن‌های مرتبط با این حوزه در سال‌های اخیر بسیار داغ بوده و کاربران از این دسته اپلیکیشن‌ها که برای بهبود سلامتی کاربرد دارند، استفاده‌های فراوانی کرده‌اند.

در میان برنامه‌های در حوزه تجارت و محیط کار هم روند 2023 احتمالا مشابه سال‌های قبل بوده و در آن شاهد استقبال از برنامه‌های مرتبط با انجام گروهی امور خواهیم بود. این دسته اپلیکیشن‌ها بیشتر بر روی برگزاری ویدیو کنفرانس‌ها، مدیریت پروژه و به اشتراک گذاری پرونده‌ها متمرکز هستند.

دیزنی پلاس

اپلیکیشن‌های استریم محتوا مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس و آمازون پرایم ویدیو نیز بخش مهم دیگری از بازار اپلیکیشن های موبایلی در سال 2023 خواهند بود که با ادامه تولید محتوای جذاب انحصاری و تصاحب حق پخش محتواهای مورد علاقه هواداران می‌توانند به محبوبیتی حتی بالاتر از سال 2022 دست پیدا کنند.

جمع بندی

با توجه به پیشرفت پرشتاب صنعت اپلیکیشن‌های موبایلی، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از این بازار در سال 2023 داشت. در عین حال، اپلیکیشن‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها، بازی‌های موبایل، اپلیکیشن‌های حوزه سلامت، برنامه‌های حوزه تجارت و محیط کار و البته سرویس‌های استریم محتوا از جمله دسته‌های پرپتانسیل در سال آینده خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*