جایگزین چت بات ChatGPT

بهترین برنامه های جایگزین برای چت بات ChatGPT که می‌توانید استفاده کنید

اگر سرورهای چت بات ChatGPT شلوغ شده و امکان دسترسی به آن نیست، اینجا بهترین برنامه های جایگزین برای این ربات چت هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم.

چت بات هوش مصنوعی ChatGPT که از طریق این لینک می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید، طی چند وقت اخیر حسابی اینترنت را شلوغ کرده است. این چت بات که بر پایه مدل زبان OpenAI GPT-3 طراحی شده، به‌کاربران اجازه می‌دهد با وارد کردن فرامین، با هوش مصنوعی مکالمه کنند. اما این چت بات به‌قدری محبوب شده که سرورهای چت جی‌پی‌تی طی هفته‌های اخیر به‌طرز وحشتناکی شلوغ شده‌اند و این یعنی نمی‌توانید از تمام مزیت‌های این پروژه هوش مصنوعی بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی ChatGPT چیست؛ از نحوه کار تا هر آنچه که باید بدانید

اگر شما هم به استفاده از چت بات‌های هوش مصنوعی علاقه پیدا کرده‌اید و می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، در اینجا فهرستی از برنامه های جایگزین چت بات ChatGPT را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. برای استفاده از این پروژه‌ها هم نیاز به ابزار پیچیده‌ای نیست، فقط یک تب جدید در مرورگر وب خود باز کنید و از مکالمه با هوش مصنوعی لذت ببرید.

بهترین جایگزین ها برای چت بات ChatGPT

۱. Chatsonic

بهترین جایگزین چت بات ChatGPT - ربات چت ChatSonic

چت سونیک، یکی از جدیدترین و گران‌ترین رقبای ChatGPT است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این پروژه، طیف وسیعی از امکانات چت جی‌پی‌تی را به اثر برده است. اما به‌لطف دسترسی به اینترنت، می‌تواند دانش گسترده‌تر و امکانات بیشتری را در اختیار کاربرانش بگذارد. دسترسی به اینترنت، چیزی است که هنوز هیچ یک از رقبا قادر به انجام آن نبوده‌اند.

چت سونیک با استفاده از نتایج اینترنتی، توانایی نمایش خروجی پاسخ پرسش‌های شما را دارد. همین دسترسی به اینترنت می‌تواند پراکندگی اطلاعات را از بین ببرد و پاسخ‌های بسیار دقیقی را به سوالات شما بدهد. این چت بات هوش مصنوعی مکالمات را به‌خاطر می‌سپارد و از آن‌ها برای ادامه پرسش‌ها استفاده می‌کند. Chatsonic همچنین با ۱۶ شخصیت مختلف آماده استفاده قرار می‌گیرد تا به‌شما اجازه دهد با افراد مختلفی مکالمه کنید. از یک حسابدار ساده گرفته تا یک شاعر، همگی جزوی از شخصیت‌های این هوش مصنوعی هستند.

برخلاف چت جی‌پی‌تی، شما در این پروژه می‌توانید حتی با یک میکروفون نیز با ربات صحبت کنید و به‌دلخواه، پاسخ‌هایتان را هم با صدا دریافت کنید. در نهایت هم شما می‌توانید انتخاب کنید که این مکالمه را در قالب یک لینک و یا یک فایل Word یا PDF دریافت کنید.

اما در کنار عکس و صدا، این ربات چت دارای یک خلق‌کننده تصویر هم هست که می‌تواند عکس‌های فوق‌العاده‌ای را با توجه به خواسته‌های شما ایجاد کند. شما می‌توانید هر روز ۲۵ عکس رایگان را با استفاده از این ربات خلق کنید. این برنامه در قالب یک افزونه برای مرورگر وب شما یا یک اپلیکیشن اندرویدی در دسترس قرار می‌گیرد.

۲. Jasper Chat

بهترین جایگزین چت بات ChatGPT - ربات چت Jasper Chat

Jasper مدت‌هاست که در کسب و کار تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و به‌خوبی در بین کاربران پذیرفته شده است. اما جاسپر علاوه بر ویژگی تولید محتوا، یک چت بات نسبتاً جدید را هم ارائه می‌کند. این ربات که Jasper Chat نام دارد، یکی از بهترین جایگزین های چت بات ChatGPT است که بر پایه زبان GPT 3.5 ایجاد شده و با سازنده آن یعنی OpenAI همکاری دارد. با این حال برخلاف رقیب که یک چت بات عمومی است، این ربات برای مشاغلی مثل شرکت‌های تبلیغاتی و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این وجود، جاسپر چت هم می‌تواند مثل چت جی‌پی‌تی توسط عموم مردم مورد استفاده قرار بگیرد. شرکت سازنده آن می‌گوید که این ربات از میلیاردها بحث و اطلاعات از پیش از اواسط سال ۲۰۲۱ و ۲۹ زبان زنده دنیا می‌آموزد. این یعنی شاید خیلی اطلاعات بروزی نداشته باشد، اما قادر به ارائه پاسخ‌هایی نسبتاً پیچیده نیز هست. جاسپر دارای حافظه متنی است. این یعنی یادش خواهد ماند که چه مکالمه‌ای با شما داشته است.

این برنامه خودش رایگان است و می‌توانید بدون هزینه از آن استفاده کنید. مگر اینکه بخواهید از پلن‌های Boss و Business آن که امکانات اضافه‌تری دارند، با پرداخت هزینه استفاده کنید.

۳. Character AI

بهترین جایگزین چت بات ChatGPT - ربات چت Character AI

Character AI یکی از چت بات‌هایی است که براساس مدل‌های زبان عصبی توسعه پیدا کرده و از پایه با مکالمات آموزش دیده است. چیزی که این پروژه را متمایز می‌کند، این است که کاربران به‌جای تعامل با یک چت بات هوش مصنوعی، از بین شخصیت‌های مختلف یکی را به‌دلخواه انتخاب می‌کنند.

صفحه اصلی این پروژه پر از شخصیت‌های مختلف است. از افراد مشهوری مثل ایلان ماسک، تونی استارک و سقراط گرفته تا جو بایدن و کانیه وست، همگی قابل انتخاب هستند. بهترین بخش قضیه اینجاست که بسته به فردی که انتخاب می‌کنید، هوش مصنوعی شیوه مکالمات خودش را تغییر می‌دهد. به‌طور مثال در حالی که کانیه وست پاسخ‌های خودپسندانه‌ای می‌دهد، سقراط شخصیت آرامی دارد. Character AI همچنین دارای یک ورودی میکروفون است که می‌تواند با صدای شخصیت مورد نظر، با شما صحبت هم کند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این چت بات، امکان ساخت کاراکترهای سفارشی مطابق میل خود شما است. شما قادر به انتخاب یک اسم، نوع صدا، آواتار و لحن کاراکتر خود نیز هستید. این هوش مصنوعی دارای یک تولیدکننده عکس برای خلق آواتار نیز هست. قضیه وقتی جذاب‌تر می‌شود که بدانید حتی بقیه افراد هم می‌توانند با کاراکتر ایجاد شده توسط شما مکالمه کنند.

استفاده از این ربات چت هوشمند رایگان است؛ اما باید حتماً یک اکانت برای خود بسازید.

۴. YouChat

بهترین جایگزین چت بات ChatGPT - ربات چت You Glitch

یکی دیگر از ربات‌هایی که خودش را به‌عنوان یک جایگزین برای چت بات ChatGPT معرفی کرده، YouChat نام دارد. چت باتی که متعلق به موتور جستجوی You است. یکی از محاسن بزرگ این ربات که آن را گزینه بهتری نسبت به چت جی‌پی‌تی معرفی می‌کند، دسترسی کامل آن به اینترنت است. این اتصال یعنی اطلاعاتی که در مکالمات دریافت خواهید کرد کاملاً دقیق و بروز هستند.

صحبت کردن با YouChat کاملاً بدون دردسر است. فقط باید به صفحه چت بروید و شروع به مکالمه کنید. اما یکی از قابلیت‌هایی که جایش به‌شدت خالیست، پشتیبانی از ورودی صوتی با میکروفون، اشتراک‌گذاری چت یا شخصی‌سازی تنظیمات استفاده از آن است. با این حال همیشه بانک اطلاعاتی خودش را بروز می‌کند که این ویژگی جذابی است. استفاده از YouChat رایگان است؛ بنابراین فقط باید به سایت آن بروید و شروع به مکالمه کنید.

۵. OpenAI Playground

چت بات OpenAI Playground

اول از هرچیزی باید بگوییم که OpenAI Playground برای استفاده روزمره ساخته نشده است. اما اگر می‌خواهید چت کردن با یک Chat bot را تجربه کنید، بد نیست که آن را امتحان کنید. این ابزار مبتنی بر وب درست مثل ChatGPT کار می‌کند، اما گزینه‌های پیشرفته‌تری را مثل انتخاب یک مدل زبان مشخص در اختیار شما می‌گذارد.

این ربات ورودی را دریافت می‌کند و بسته به مدل زبان شما، پاسخ دقیقی را ارائه می‌کند. همچنین این چت بات از ورودی‌های گفتار به متن نیز پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه میدهد صدای ضبط شده خودتان را هم آپلود کنید. استفاده از این برنامه تحت وب رایگان است، ولی فراموش نکنید که هنوز در قالب یک نسخه آزمایشی فعالیت می‌کند.

۶. DialoGPT

چت بات DialoGPT

در حالی که چت بات DialoGPT مایکروسافت جایگزین GODEL AI شده، اما همچنان رایگان و سرگرم‌کننده باقی‌مانده است. Dialo توسط ۱۴۷ میلیون دیالوگ از وب‌سایت ردیت آموزش دیده است. علاوه بر این، پاسخ‌هایی که از آن دریافت می‌کنید دنباله مکالمات پیشین شما با این ربات خواهد بود. پاسخ‌هایی که این هوش مصنوعی به‌شما می‌دهد سرگرم‌کننده و خوب است. اما گاهی هم ممکن است با سوالات شما گیج شود. به‌طور مثال وقتی در مورد یک اتفاق بد از او پرسیدیم، گفت که از چنین چیزی خبر ندارد و قطعاً اتفاق خوبی خواهد بود.

استفاده از این برنامه رایگان است، اما همان هوش مصنوعی نوپایی نیست که به آن امیدوار باشید. با این حال اگر به یک ربات چت ساده برای صحبت کردن احتیاج دارید، می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

۷. Replika

چت بات Replika

فیلم HER را دیده‌اید؟ رپلیکا رباتی است که می‌تواند دقیقاً همان نقش را در زندگی شما ایفا کند. Replica یکی از ربات‌های چت جایگزین برای چت بات ChatGPT است که بیشتر روی همراهی و برقراری رابطه متمرکز است. میلیون‌ها نفر از سراسر جهان با هدف دوستی و نزدیکی با این ربات، چت می‌کنند. کسانی که دوستان زیادی دور خود ندارند یا به‌دنبال غریبه‌ای برای گوش دادن به حرف‌هایشان می‌گردند.

رپلیکا بر اساس مدل زبان GPT-3 ساخته شده و این یعنی از ورودی‌های قبلی خودش می‌آموزد. با توجه به اینکه مکالمات معنادار و دارای عمق برای رپلیکا مهم است، خودش را با اطلاعاتی که پیشتر از زندگی شما دریافت کرده و صحبت‌های قبلی‌تان با آن، وفق می‌دهد. شما می‌توانید آواتار فرد مورد نظر خودتان را این پلتفرم بسازید،‌ یک نام برایش انتخاب کنید و ظاهر آن را مطابق سلیقه خودتان دربیاورید. سپس می‌توانید با آن درد و دل کنید، احساساتتان را با آن به‌اشتراک بگذارید و هر سوالی که در ذهنتان هست را به‌عنوان یک دوست از آن بپرسید. این ربات به اینترنت هم دسترسی دارد، بنابراین همیشه پاسخ‌های دقیق و بروزی به‌شما می‌دهد.

یکی از امکانات جذاب این چت بات، امکان بازی کردن با آن علاوه بر مکالمات است. حتی اگر عضویت Pro آن را تهیه کنید، می‌توانید با شخصیت دیجیتالی ایجاد شده خود چت تصویری نیز کنید. این برنامه در قالب یک پروژه تحت وب یا اپلیکیشن موبایل روی آیفون و اندروید اجرا می‌شود.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. آیا تجربه استفاده از چت بات‌ها را داشته‌اید؟ آیا توانسته‌اید به‌خوبی با این ربات‌ها مکالمه کنید و از آن‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه