مک بوک با نمایشگر لمسی

آیا اپل سرانجام یک مک بوک با نمایشگر لمسی می‌سازد؟

این به سوال بسیاری از طرفداران اپل تبدیل شده که آیا سرانجام یک مک بوک با نمایشگر لمسی عرضه خواهد شد یا خیر؟ مارک گورمان از بلومبرگ پاسخ می‌دهد.

اضافه شدن نمایشگرهای لمسی به کامپیوترهای شخصی، بحثی است که موافقان و مخالفان خودش را دارد. در حالی که برخی از کاربران آن را قابلیت اضافی می‌دانند، اما برخی دیگر چنین فکری ندارند. هر قابلیت جدیدی که به کامپیوترها اضافه شود در نهایت به‌نفع مصرف‌کنندگان نهایی خواهد بود. ولی ما شاهد این هستیم که اپل گاهی اوقات از این فضا فاصله می‌گیرد و بعد از اینکه مطمئن شد آن‌ها به بلوغ کامل رسیده‌اند، از آن‌ها در محصولاتش استفاده می‌کند. برای آن‌ها فرقی هم نمی‌کند که قرار است چند سال از رقبا عقب بیافتد.

یک مک بوک با نمایشگر لمسی؛‌ رویای دیرینه طرفداران اپل

یکی از مواردی که طی سال‌های اخیر زیاد در مورد آن بحث می‌شود، یک مک بوک با نمایشگر لمسی است. آیا اپل سرانجام می‌خواهد چنین محصولی را تولید کند؟ ما در اینجا تمام جوانب این قضیه را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه همراه ما باشید.

آیا اپل مشغول کار روی یک مک بوک با صفحه نمایش لمسی است؟

مارک گورمان، گزارشگر بلومبرگ معتقد است که اپل در حال کار روی یک لپ تاپ مک بوک پرو لمسی برای عرضه در سال ۲۰۲۵ است. علاوه بر لمسی بودن، یکی دیگر از پیشرفت‌های چشمگیر این مدل، استفاده از پنل به‌مراتب مدرن‌تر OLED به‌جای پنل‌های کلاسیک LCD است.

اگرچه این لپ تاپ همچنان به یک کیبورد فیزیک و یک پد لمسی در زیر آن مجهز خواهد بود. بنابراین قرار نیست اپل دست به نوآوری بزرگی بزند و مثل لپ تاپ لنوو یوگا 9i که در CES 2023 رونمایی شد، محصولی با دو نمایشگر لمسی چشم‌نواز را وارد بازار کند.

لپ تاپ لنوو یوگا 9i

اپل در حال حاضر کار روی یک کامپیوتر مک مجهز به نمایشگر لمسی را رد کرده است. بنابراین جالب است ببینیم که آن‌ها چگونه از تصمیم خودشان عقب نشینی خواهند کرد و نخستین کامپیوتر مک لمسی آن‌ها چگونه خواهد بود.

قیمت یک مک بوک لمسی چقدر می‌تواند باشد؟

ساخت یک لپ تاپ لمسی از دو طریق امکان‌پذیر است. اول اینکه اپل فقط یک پنل با پشتیبانی از لمس انگشتان دست را جایگزین نمایشگر مدل فعلی می‌کند. دوم اینکه طراحی متفاوتی را در پیش بگیرد و یک کامپیوتر ۲ در ۱ (لپ تاپ تبلت شونده) را طراحی کند که آن در بین لپ تاپ‌های لمسی مرسوم‌تر است.

مک بوک با نمایشگر لمسی

اگر اپل اولین راه را انتخاب کند، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت پایه مک بوک پرو حداقل چند صد دلار افزایش پیدا کند. به‌طور مثال مک بوک پرو ۱۴ اینچی فعلی با قیمت پایه ۱،۹۹۹ دلاری عرضه می‌شود. این یعنی قیمت پایه یک مک بوک با نمایشگر لمسی قطعاً بالاتر از ۲ هزار دلار خواهد بود. این تصمیم می‌تواند هزینه‌های تعمیر مک بوک اپل را هم افزایش دهد.

با این اوصاف، هنوز هم باید منتظر لپ تاپ لمسی اپل باشیم؟

با توجه به تمام مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، آیا شما هنوز هم باید منتظر لپ تاپ لمسی اپل باشید؟ پاسخ ما در این مورد «خیر» است.

لپ تاپ لمسی اپل

هنوز ۲ سال تا سال ۲۰۲۵ که مارک گورمان وعده داده بود، باقی‌مانده است. بنابراین اگر هم قرار باشد اپل تصمیم عجیب و غریبی را در مورد تغییر طراحی لپ تاپ‌های سری Macbook Pro بگیرد، حداقل تا آن سال رخ نخواهد داد. بنابراین اگر به یک لپ تاپ لمسی نیاز دارید، می‌توانید لپ تاپ‌های ویندوزی یا کروم بوک‌هایی را تهیه کنید که با مشخصات بسیار خوبی در بازار موجود هستند.

البته توصیه می‌کنیم اگر هم قرار باشد اپل یک لپ تاپ لمسی را به بازار عرضه کند، نسل اول آن را نخرید. چرا که همیشه نسل اول فناوری‌های جدید، با مشکلات مختلفی مواجه می‌شود. ضمناً سیستم عامل macOS هم نیاز دارد که در این مدت عملکردش را برای کار کردن روی نمایشگرهای حساس به لمس، بهینه کند. این یعنی ممکن است رابط کاربری کامپیوترهای اپل نیز دستخوش تغییراتی شود.

قابلیت Sidecar مک بوک و آیپد اپل

اما ایده جذابی است که یک مک بوک با پنل صفحه لمسی داشته باشید. این به شما اجازه خواهد داد درست مثل آیپد، از یک قلم اپل پنسل روی آن استفاده کنید. البته اگر به یک مک بوک لمسی نیاز دارید، همین حالا هم می‌توانید تبلت آیپد خود را از طریق قابلیتی به‌نام Apple Sidecar به آن متصل کنید و از تبلت خود به‌عنوان نمایشگر ثانویه کامپیوترتان استفاده کنید. در حال حاضر حتی مک بوک ایر اپل سیلیکون هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*