خودروساز

به زودی چهاردهمین خودروساز جهان می‌شویم

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با اعلام این‌که از لحاظ میزان تولید در جایگاه نوزدهم جهان قرار داریم، گفت تا پایان سال چهاردهمین خودروساز جهان خواهیم شد.

عبدالله توکلی‌ لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد از ابتدای سال 1401 تا بهمن ماه توانستیم 1 میلیون و 50 هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید برسانیم که از افزایش تولید 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در ادامه بیان کرد در سال 1396 به رکورد تولید 1 میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در کشور دست پیدا کردیم، اما بعد از آن طی سال‌های 1397 تا 1400 میزان تولید کاهش پیدا کرد و به 800 هزار دستگاه در سال رسید. در این سال‌ها علاوه بر این‌که میزان تولید به نصف کاهش پیدا کرده بود، خودروسازان به‌دلیل مشکلات متعدد هر سال 200 هزار دستگاه خودرو ناقص را تولید می‌کردند و در پارکینگ‌ها قرار می‌دادند.

ایران چهاردهمین خودروساز جهان می‌شود

خودروساز

توکلی لاهیجانی در ادامه افزود در سال 1401 توانستیم رکورد تولید ماهانه را بشکنیم و در دی ماه به تولید ماهانه 127 هزار دستگاه دست پیدا کنیم. ضمن این‌که در حال حاضر تمام خودروها به‌شکل کامل تولید می‌شوند و هیچ خودروی ناقصی در پارکینگ خودروسازان قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با اعلام این‌که در سال گذشته از لحاظ میزان تیراژ تولید در جایگاه نوزدهم جهان قرار گرفتیم، گفت انتظار می‌رود با توجه به رشد تولیدات تا پایان سال به چهاردهمین خودروساز جهان تبدیل شویم.