توسعه کپی چینی چت GPT توسط بایدو

کپی چینی چت GPT در راه است

به‌نظر می‌رسد ربات چت ChatGPT، به دستاورد بزرگ دنیای فناوری تبدیل شده است. همین باعث شده جستجوگر بایدو به فکر توسعه کپی چینی چت GPT بیافتد!

به گزارش بلومبرگ، شرکت چینی چند ملیتی Baidu خودش را آماده توسعه کپی چینی چت GPT کرده است. شخصی نزدیک به این کمپانی گفته است که بایدو قصد دارد در ماه مارس پیش رو (فروردین ۱۴۰۲) از یک ربات چت که هنوز نامش مشخص نشده، رونمایی کند. این ربات ظاهراً قرار است در خدمات جستجوی اصلی بایدو به‌کار برود؛ این یعنی کاربران به‌زودی می‌توانند در نتایج جستجوی خود در موتور جستجوی Baidu، چیزی مثل مکالمات با هوش مصنوعی ChatGPT را تجربه کنند. این دقیقاً شبیه به پروژه‌ای است که مایکروسافت در سر دارد و به‌دنبال ادغام نسخه اصلی هوش مصنوعی ChatGPT با جستجوگر بینگ خودش است.

سرمایه‌گذاری هنگفت بایدو روی هوش مصنوعی خودش

بایدو سرمایه‌گذاری هنگفتی (میلیاردها دلار) را روی سیستم Ernie خودش انجام داده است. این یک مدل هوش مصنوعی مقیاس بزرگ خواهد بود که توسعه آن سال‌ها به‌طول انجامیده است. در واقع این سیستم در قلب خودش از چیزی شبیه به پلتفرم ChatGPT بهره می‌برد.

توسعه کپی چینی چت GPT توسط بایدو

چت GPT یک ابزار پردازش زبان طبیعی قدرت گرفته از هوش مصنوعی است که می‌تواند با لحنی بسیار نزدیک به انسان‌ها، به سوالات کاربران پاسخ داده و با آن‌ها مکالمه کند. به‌طور مثال شما می‌توانید از آن به‌عنوان یک دستیار برای تولید محتوا و برنامه‌نویسی استفاده کنید. این ربات چت با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی کاربران مواجه شده و از نوامبر سال ۲۰۲۲ تاکنون که خیلی هم نمی‌گذرد، بیش از ۱ میلیون کاربر را جذب خودش کرده است.

چند هفته پیش بود که خبر رسید مایکروسافت سرمایه‌گذاری هنگفتی را روی شرکت سازنده آن یعنی OpenAI کرده تا به‌نوعی آن را به‌انحصار خودش دربیاورد. این سرمایه چیزی در حدود ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین پیشرفت های هوش مصنوعی و خطرات آن‌ها برای بشر را بشناسید

نیویورک تایمز در گزارشی عنوان می‌کند که غول جستجوی جهان، کمپانی گوگل نگران ادغام این ربات چت در جستجوگر Bing است و نمی‌خواهد بعد از سال‌ها صدرنشینی، مغلوب جستجوگر رقیب شود. بر همین اساس آن‌ها نیز به‌فکر توسعه هوش مصنوعی خود که با نام «کد قرمز» از آن یاد می‌شود افتاده‌اند و می‌خواهند این هوش مصنوعی را در ساختار جستجوگر گوگل بگنجانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*