هیوندای دفترچه‌ی راهنمای اتوموبیل را با واقعیت افزوده جایگزین می‌کند

اگر از جمله کسانی هستید که علاقه ای به خواندن دفترچه‌ی راهنما ندارید، هیوندای با روشی خلاقانه مشکل شما را برطرف خواهد کرد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

کمپانی کره ای هیوندای که در زمینه‌ی تولید خودرو فعالیت دارد، می‌خواهد که شما دیگر به سراغ دفترچه‌ی راهنما نرفته و به جای آن با استفاده از اپلیکیشنی که برای اندروید و IOS طراحی نموده شما را از مسائل مختلف اتوموبیل باخبر سازد. این اپلیکیشن یک راهنمای مجازی AR ( واقعیت افزوده ) بوده که نه تنها المان‌های مهم اتوموبیل را نشان می‌دهد، بلکه آموزش‌های تصویری نیز برای شما فراهم نموده تا به شما یاد دهد که چطور می‌توان از آن قابلیت‌ها استفاده کرد؛ مانند ویدیوی آموزشی نحوه‌ی تعویض فیلتر هوا و چک کردن روغن اتوموبیل.

هیوندای ۱

شاید AR به خوبی در محصولاتی که از آن استفاده شده ظاهر نشده باشد، اما هیوندای با خلاقیتی که مهندسین این کمپانی دارند، توانسته یک راهنمای مجازی تولید کند که در واقع کمک زیادی به دارندگان اتوموبیل هیوندای خواهد کرد. کافیست تا اپلیکیشن را اجرا نموده و موبایل را به سمت قسمت‌های مختلف خودرو نگه دارید. اپلیکیشن به سرعت قطعات مختلف را شناسایی کرده و به صورت پاپ آپ آن قسمت‌ها را با ذکر نام نشان خواهد داد. حال می‌توانید بر روی پاپ آپ‌ها اشاره کنید تا راهنماهای لازم را مشاهده کرده و ویدیو‌های آموزشی برای شما اجرا شوند. همانطور که قبلا اشاره نمودیم، بعضی از این ویدیوها آموزش نحوه‌ی تعویض فیلتر هوا، چک کردن روغن موتور، و استفاده از کنترل کروز است.

هیوندای ۲

البته هیوندای اولین کمپانی نیست که از آموزشی به این طریق استفاده نموده. در سال ۲۰۱۳ Audi به کمک اپلیکیشن گوگل گلس قابلیت مشابهی را برای مصرف کنندگان خود عرضه کرد.

کمپانی کره ای اعلام کرده که این اپلیکیشن قرار است با پشتیبانی از AR برای سوناتا مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در سه ماهه اول سال میلادی عرضه شده و مابقی اتوموبیل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هیوندای نیز با کمی تاخیر این اپلیکیشن را دریافت خواهند کرد.

منبع: engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*