قیمت خودرو شب عید

پیش بینی قیمت خودرو برای شب عید؛ منتظر گرانی باشیم یا کاهش قیمت؟

قیمت خودرو در بازار ایران طی هفته‌های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرد؛ اما نزدیک شدن به شب عید بر قیمت ماشین در بازار چه تاثیری خواهد گذاشت؟

طی هفته گذشته شاهد نوسانات زیادی در بازار خودرو بودیم و حتی در این میان قیمت برخی از خودروهای داخلی پرفروش نیز به کانال 900 میلیون تومانی رسید. در همین راستا با توجه به این‌که به شب عید نزدیک می‌شویم، قیمت ماشین در بازار چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد؟

قیمت خودرو برای شب عید چگونه خواهد بود؟

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران عنوان کرد با کنترل نرخ تورم و قیمت دلار می‌توان انتظار داشت روند بازار بدون تغییر بماند، اما اگر نتوان نرخ تورم و قیمت دلار را کنترل کرد، قیمت ماشین نیز روند افزایشی پیدا می‌کند. ضمن این‌که با افزایش عرضه و ورود خودروهای وارداتی به بازار کشور نیز می‌توان انتظار داشت بازار خودرو به تعادل برسد.

فیروز نادری، کارشناس خودرو نیز در این خصوص بیان کرد میزان خرید و فروش خودرو در بازار به دلیل این‌که به شب عید نزدیک می‌شویم نسبت به هفته‌های قبل افزایش پیدا خواهد کرد و باعث خروج بازار از رکود خواهد شد. هرچند خودروسازان عرضه خودرو را افزایش دادند، اما کماکان تقاضا بالا بوده و به‌همین دلیل شاهد افزایش قیمت خودرو به‌شکل ساعتی در بازار هستیم. از این رو پیش بینی می‌شود روند بازار طی روزهای آینده به همین شکل باشد.

قیمت خودرو

محمدرضا حامدی، یکی دیگر از کارشناسان حوزه خودرو هم با اشاره به این‌که نوسانات دلار روی قیمت ماشین تاثیر گذاشته است، عنوان کرد قیمت خودرو نیز همگام با نوسانات دلار تغییر پیدا می‌کند. البته پیش‌بینی می‌شود از اواسط بهمن 1402 بازار بار دیگر رونق بگیرد و سطح معاملات افزایش یابد.

کارشناس دیگری به‌نام امیرحسین کاکایی عنوان کرد در روزهای پایانی سال 1401 تنش‌های ارزی بالا خواهد رفت و مردم برای حفظ ارزش پول خود به بازار خودرو روی خواهند آورد تا نقدینگی خود را به کالای سرمایه‌ای تبدیل کنند.

وی افزود از این رو انتظار می‌رود بازار شب عید خودرو نوسانات زیادی را تجربه کند. البته ممکن است مسئولان با استفاده از راهکارهایی بتوانند بازار را کنترل کنند. هرچند با این راهکارها قیمت ماشین در شب عید کنترل خواهد شد، اما قیمت خودروها بعد از این با شدت بیشتری افزایش خواهد یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*